MV Agusta Enduro Veloce: Τα χαρακτηριστικά του πρώτου Adventure της εταιρείας
Τρικύλινδρος κινητήρας 931cc απόδοσης 124 ίππων
Ride-By-Wire, μονάδα IMU 6 αξόνων και απενεργοποιούμενο TCS
Με δαγκάνες Stylema της Brembo και αναρτήσεις Sachs
Στα 224 κιλά κενή, άγνωστη για την ώρα η τιμή της
Τρικύλινδρος κινητήρας 931cc απόδοσης 124 ίππων
Ύστερα από την ανακοίνωση της Pierer Mobility για την εξαγορά του 50,1% της MV Agusta και την σταθερότητα την οποία φέρνει η αλλαγή αυτή για την ιταλική εταιρεία, παρουσιάστηκε η πρώτη της Adventure μοτοσυκλέτα, η Enduro Veloce, συνεχιστής της ειδικής έκδοσης LXP Orioli η οποία θα παραχθεί σε 500 μόλις μονάδες. Εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 931cc που αποδίδει 124 άλογα στις 10.000 σαλ και 101 Nm ροπής στις 7.000 σαλ (από τα οποία μάλιστα το 85% είναι διαθέσιμο από τις 3.000 σαλ μόλις), μία πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών και ένα πλαίσιο με αναρτήσεις από το "πάνω ράφι". Οι κύλινδροι του 12βάλβιδου κινητήρα με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους έχουν διάμετρο 81 χλστ και διαδρομή 60,2 χλστ και η σχέση συμπίεσής τους είναι αρκετά υψηλή στο 13,4:1, ενώ τα πιστόνια είναι από σφυρήλατο αλουμίνιο. Όπως σε όλους τους νέους τρικύλινδρους κινητήρες της MV έτσι και στης Enduro Veloce, ο στρόφαλος περιστρέφεται με φορά αντίστροφη εκείνης των τροχών, ώστε να αντισταθμίζει μέρος του γυροσκοπικού φαινομένου που αυτοί προκαλούν, με στόχο την βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς. Ο κινητήρας αναφέρεται πως ζυγίζει μόλις 57 κιλά και αποκτά τρία σώματα ψεκασμού 47 χλστ που ελέγχονται από το σύστημα MVICS 2.1 και ride-by-wire της Mikuni. Το κιβώτιο ταχυτήτων συνδυάζεται με έναν υδραυλικό, πολύδισκο, υγρό συμπλέκτη με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα Shift 4.0 της MV για αλλαγές χωρίς συμπλέκτη στα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Ride-By-Wire, μονάδα IMU 6 αξόνων και απενεργοποιούμενο TCS
Η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών της Enduro Veloce ελέγχεται από την αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων και το ηλεκτρόγκαζο (ride-by-wire). Διαθέτει 4 Riding Modes: Urban, Touring, Off-Road και Custom All-Terrain, ενώ το Traction Control ρυθμίζεται σε 8 επίπεδα με 5 από αυτά να αφορούν την ασφάλτινη οδήγηση, 2 από αυτά την χωμάτινη και ένα την οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα, με την προσθήκη φυσικά της δυνατότητας πλήρους απενεργοποίησής του. Ταυτόχρονα ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει στο μενού της μοτοσυκλέτας εάν χρησιμοποιεί τα ασφάλτινα Bridgestone Battlax A41 ή τα μικτής χρήσης AX41, ώστε να ραφινάρει ο υπολογιστής την απόκριση του traction control ανάλογα με τον τύπο ελαστικού. Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιλαμβάνονται επίσης 2 διαφορετικά επίπεδα φρένου κινητήρα, Launch Control, Front Lift Control (για να μην σηκώνεται ο εμπρόσθιος τροχός σε επιταχύνσεις) και Rear Wheel Lift-Up Mitigation (το αντίστοιχο σύστημα του προαναφερθέντος, για τον πίσω τροχό σε απότομες επιβραδύνσεις). Το σύστημα ABS έχει δύο επίπεδα: Στο πρώτο η επεμβατικότητά του στον εμπρός τροχό είναι μικρή και απενεργοποιείται στον πίσω (στις Off-Road και Custom All-Terrain επιλογές), ενώ στο δεύτερο είναι ενεργό με πλήρη επεμβατικότητα και στους δύο τροχούς με την προσθήκη της λειτουργίας Cornering. Το Cruise Control μπορεί να ρυθμιστεί με αυξήσεις ή μειώσεις του 1 ή των 5 χλμ/ω μέσω μπουτόν στο αριστερό μέρος του τιμονιού και απενεργοποιείται με την επέμβαση του αναβάτη στο γκάζι ή το φρένο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Με δαγκάνες Stylema της Brembo και αναρτήσεις Sachs
Οι αναρτήσεις είναι της Sachs με το ανεστραμμένο πιρούνι 48 χλστ εμπρός να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο (προφόρτιση, επαναφορά, συμπίεση) με διαδρομή 210 χλστ, όπως επίσης και το αμορτισέρ πίσω που διαθέτει εύκολη πρόσβαση στον χειριστήριο ρύθμισης της προφόρτισης και έχει ίδια διαδρομή στα 210 χλστ. Τα στεφάνια της Enduro Veloce έχουν χωμάτινο προσανατολισμό και είναι τα tubeless Takasago της Excel σε διαστάσεις 21x2,2in με ελαστικό 90/90 εμπρός και 18x4in με ελαστικό 150/70 πίσω. Στο σύστημα πέδησης βρίσκουμε δαγκάνες Stylema της Brembo εμπρός με 4 έμβολα που επενεργούν σε 2 δίσκους 320 χλστ και έναν δίσκο 265 χλστ πίσω με δαγκάνα 2 εμβόλων. Η μονάδα ABS είναι η MK 100 της Continental και έχει λειτουργία Cornering χάρη στην μονάδα IMU 6 αξόνων.
Στα 224 κιλά κενή, άγνωστη για την ώρα η τιμή της
Το ολοκαίνουριο πλαίσιο της Enduro Veloce είναι ατσάλινο σωληνωτό και, το υποπλαίσιο είναι επίσης ατσάλινο και αφαιρούμενο, ενώ το ψαλίδι είναι αλουμινένιο. Το μεταξόνιο είναι μακρύ στα 1.610 χλστ, το μακρύτερο σε αυτή την κατηγορία αφού ξεπερνάει εκείνο των 1.607 χλστ της Desert X ενώ η γωνία κάστερ της δεν αναφέρεται. Το βάρος της κενή αναφέρεται στα 224 κιλά και το ύψος της σέλας ρυθμίζεται στα 850 χλστ ή στα 870 χλστ με την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 230 χλστ. Παραμένει να δούμε πως θα τα πάει η Enduro Veloce ως Premium επιλογή σε μία κατηγορία γεμάτη αντιπάλους. Η μεγάλη εισροή κεφαλαίου πάντως, από την μετάβαση στο Pierer Mobility Group, σίγουρα θα βοηθήσει την ιταλική εταιρεία, παραμένει να δούμε μόνο εάν θα υιοθετήσει πλατφόρμες που μοιράζονται οι KTM, Husqvarna και GasGas. Θα διατίθεται μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για την MV Agusta Enduro Veloce (μεταξύ αυτών και ένα τελικό εξάτμισης Termignoni), ενώ για την Ελλάδα η τιμή της δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.