Δες τώρα πώς η σωστή επιλογή ελαστικών, αλλά και ο τακτικός έλεγχος της φθοράς και της πίεσης θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τα απρόοπτα τον χειμώνα.
Σε όσο άριστη κατάσταση και να βρίσκεται η μοτοσυκλέτα μας, τίποτα δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ασφαλή μετακίνησή μας, αν τα ελαστικά βρίσκονται σε κακή κατάσταση ή δεν διαθέτουν τη σωστή πίεση. Η δουλειά τους είναι ακόμα πιο δύσκολη το χειμώνα, που έχουν να αντιμετωπίσουν τους βρεγμένους, κρύους και γλιστερούς δρόμους.
Διάλεξε ελαστικά με πιο μαλακή γόμα
Έχουμε αναφέρει στο παρελθόν πόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε στην οδήγησή μας όσο τα λάστιχα είναι κρύα. Ένα πιο μαλακό ελαστικό χρειάζεται λιγότερη ώρα για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας και άρα μειώνει τον χρόνο που ο αναβάτης κινδυνεύει από πτώση λόγω κρύων ελαστικών. Αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα, προτίμησε για τους κρύους μήνες ένα σετ χειμερινών ελαστικών με μαλακότερη γόμα, που ζεσταίνονται ευκολότερα πάνω στο παγωμένο οδόστρωμα, προσφέροντας πρόσφυση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τσέκαρε τακτικά την πίεση
Φρόντισε η πίεση των ελαστικών, να είναι αυτή που προτείνεται από τον κατασκευαστή. Η προτεινόμενη τιμή αναγράφεται στο πλαϊνό μέρος του ελαστικού και συχνά στο ψαλίδι της μοτοσυκλέτας. Το χειμώνα, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται συχνότερα περίπου κάθε δύο εβδομάδες, καθώς η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει την πίεση των ελαστικών. Θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό, να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης, αλλά όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο πέφτει και η πίεση. Υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου χάνεται 1 psi από την πίεσή τους.
Δώσε προσοχή στη φθορά
Τα αυλάκια στο πέλμα του ελαστικού απομακρύνουν το νερό από το σημείο που αυτό πατάει, ώστε να αποφεύγεται η υδρολίσθηση. Όταν τα ελαστικά είναι φθαρμένα, το ύψος του πέλματος μειώνεται και μαζί του χάνεται η αποτελεσματικότητα του στο να διώχνει το νερό. Ευτυχώς τα ελαστικά είναι ένα από τα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας που είναι σε κοινή θέα και έχουμε εύκολη πρόσβαση. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε μόνοι μας την κατάσταση τους εύκολα και γρήγορα. Με ένα παχύμετρο μέτρησε το ύψος του πέλματος του ελαστικού σε διάφορα σημεία. Θα πρέπει πάντα να είναι τουλάχιστον 1.6 χιλιοστά σε όλη τη διάμετρό του.
Αλλαξέ τα, αν χρειάζεται
Η φθορά των ελαστικών δεν είναι πάντα ορατή. Η έκθεση στον ήλιο τα «ξεραίνει» και μειώνει την απόδοσή τους. Ασχετα με το αν γίνονται χιλιόμετρα, η «κούραση» και η μείωση της αποτελεσματικότητας των ελαστικών είναι αναπόφευκτη. Για να είναι πάντα φρέσκα, οι κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση των ελαστικών με νέα κάθε 15.000 χιλιόμετρα ή δυο χρόνια, ό,τι έρθει πρώτο. Τα νούμερα είναι ενδεικτικά και είναι, αυτονόητο ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιείς τη μοτοσυκλέτα σου, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η φθορά, οπότε η αντικατάσταση θα πρέπει να γίνει γρηγορότερα.