Γιατί τα bluetooth συστήματα στα κράνη φαίνεται να μην έχουν πολύ μεγάλη διάδοση;

Έχουμε μείνει πίσω στα Bluetooth στα κράνη;

Γιατί, ενώ στο αυτοκίνητο η διάδοση των συστημάτων Bluetooth είναι τόσο μεγάλη, ενώ αντίθετα στην μοτοσυκλέτα δεν παρατηρείται κάτι τέτοιο;

Ορμώμενοι από την απορία ενός αναγνώστη μας, αναλογιστήκαμε αυτό το θέμα. Αλήθεια, η τεχνολογία επικοινωνίας με Bluetooth, όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες και κυρίως τα κράνη, έχει μείνει πίσω; Για ποιο λόγο δεν κατασκευάζονται ακόμα, μαζικά, κράνη που ενσωματώνουν την τεχνολογία; Και γιατί δεν βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, όπως άλλες μοτοσυκλετιστικές λύσεις;

Δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αυτή την τεχνολογία ακόμα

Αν και είναι άμεσα διαθέσιμες, οι λύσεις για Bluetooth επικοινωνία δεν επεκτείνονται πολύ, γιατί οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές φαίνεται να μην τις θέλουν ιδιαίτερα. Σε σχέση με το αυτοκίνητο, η μοτοσυκλέτα είναι ένα πολύ διαφορετικό όχημα, που έχει συνυφανθεί περισσότερο με την οδηγική ευχαρίστηση και την αίσθηση ελευθερίας και όχι με την μετακίνηση από το Α στο Β σημείο. Ακόμα, η οδήγηση της μοτοσυκλέτας γενικά απαιτεί περισσότερη συγκέντρωση, κάτι που για πολλούς θα ήταν αποτρεπτικός παράγοντας για να αποκτήσουν ένα τέτοιο σύστημα επικοινωνίας. Αντίθετα, στην περίπτωση του αυτοκινήτου, τα πράγματα είναι πολύ πιο… χαλαρά και άνετα, για  να μπορεί ο οδηγός να επικοινωνεί με σχετική ευκολία.

Αυξάνεται το κόστος χρήσης και το βάρος των κρανών

Μιλώντας για ενσωματωμένα συστήματα σε κράνη, η υπόθεση γίνεται πιο πολύπλοκη καθώς ανεβαίνει σημαντικά, το κόστος και το βάρος. Όπως είναι γνωστό, η δεύτερη παράμετρος είναι πολύ σημαντική για τους αναβάτες μοτοσυκλέτας, ενώ η πρώτη απλά καθορίζει τις τάσεις της αγοράς. Όπως είδαμε και από τα πειράματα της Skully, η ενσωμάτωση συστημάτων επικοινωνίας  και όχι μόνο σε ένα κράνος, δεν είναι πολύ εύκολη υπόθεση και το τελικό αποτέλεσμα είναι σημαντικά ακριβότερο, από πολλά κορυφαία κράνη που υπάρχουν αυτή την στιγμή.

Λύσεις υπάρχουν πολλές, ήδη

Για κάποιον που θέλει να ενσωματώσει ένα σύστημα Bluetooth στο κράνος του, υπάρχουν πολλά προϊόντα διαθέσιμα στην αγορά. Εκτός από τους εξωτερικούς πομποδέκτες, κάποιες εταιρείες προσφέρουν και τις δικές τους λύσεις που ενσωματώνονται στα κράνη τους. Με άλλα λόγια, η τεχνολογία υπάρχει στην αγορά, απλά δεν έχει τόση ζήτηση ώστε να επεκταθεί περισσότερο.

Το μέλλον τι θα φέρει;

Οι προσπάθειες για ενσωμάτωση ευκολιών επικοινωνίας, σε κράνη, συνεχίζονται και κατά πάσα πιθανότητα, σε λίγα χρόνια η εξαίρεση θα έχει γίνει κανόνας. Αρκεί, φυσικά, να ξεπεραστούν οι σκόπελοι του βάρους και του κόστους –ειδικά το δεύτερο, που θα καταστήσει αυτά τα κράνη προσιτά στον μέσο μοτοσυκλετιστή, όχι είδος πολυτελείας. Αν ωστόσο μας ρωτήσεις για το αν θα αλλάξουν οι ανάγκες ενός μοτοσυκλετιστή να επικοινωνεί, όσο οδηγεί, μέσω τηλεφώνου και Bluetooth, μάλλον θα απαντήσουμε αρνητικά, τουλάχιστον για αρκετά χρόνια ακόμα…
 

  • Γιάννης

    Τι κόστος των διαθέσιμων λύσεων, όπως και η κακή συνήθεια των Ελλήνων αναβατών να οδηγούν χωρίς κράνος μειώνει το ενδιαφέρον για bluetooth handsfree. Διαφορετικά ένα τέτοιο σύστημα είναι ιδανικό και για καθημερινή χρήση και για ταξίδι ή ημερήσια βόλτα.