Γιατί βλέπουμε ακόμα ταμπούρα σε κάποια μοντέλα;
- Έχουν χαμηλό κόστος κατασκευής και επαρκούν στις αστικές συνθήκες
- Αντέχουν πάνω από 10 χρόνια, άρα μπορεί να μην τα αλλάξεις ποτέ
- Δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με μικροσωματίδια και σκόνη
- Έχουν πολύ καλή απόδοση όταν είναι κρύα, χάνουν στα απανωτά φρεναρίσματα
Μπορεί τα δισκόφρενα να έχουν επικρατήσει κατά κράτος, αλλά τα ταμπούρα «αντιστέκονται ακόμα και τα βλέπουμε συχνά να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες, scooter και παπιά. Ο σημαντικότερος λόγος που οι κατασκευαστές επιλέγουν ταμπούρα είναι το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, από το οποίο βέβαια επωφελείται και ο πελάτης καθώς μειώνεται το τελικό κόστος του δικύκλου. Επίσης, στις μοτοσυκλέτες, ο συνδυασμός ABS και ταμπούρου δεν είναι πολύ διαδεδομένος, οπότε οι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι το ABS δεν είναι υποχρεωτικό σε δίκυκλα έως 125 κυβικά και το χρησιμοποιούν σε μοντέλα μικρού κυβισμού, τα οποία προορίζονται κυρίως για αστική μετακίνηση, οπού οι ταχύτητες και άρα οι απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης είναι μικρότερες.
Αντέχουν πάνω από 10 χρόνια, άρα μπορεί να μην τα αλλάξεις ποτέ
Τα ταμπούρα είναι πολύ ανθεκτικά και αντέχουν περισσότερα χρόνια σε σχέση με τα δισκόφρενα χωρίς να απαιτούν κάποια αντικατάσταση, επειδή η επιφάνεια που έρχεται σε τριβή είναι μεγαλύτερη. Επίσης, είναι πιο ανθεκτικά στη σκουριά, καθώς βρίσκονται μέσα στο κλειστό περίβλημα. Συγκριτικά με τα τακάκια των δισκόφρενων, οι σιαγόνες έχουν έως και 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Πρακτικά μπορεί να περάσουν πάνω από 10 χρόνια χωρίς να χρειαστεί αντικατάσταση του υλικού τριβής, ενώ συνήθως είναι μηχανικά και όχι υδραυλικά, όπως των αυτοκινήτων, οπότε έχουν ακόμα λιγότερα εξαρτήματα που μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση. Η διαδικασία της συντήρησης περιλαμβάνει καθάρισμα, για να φύγει η σκόνη από τα υλικά τριβής, λίπανση των κινούμενων μερών, έλεγχο φθοράς και ρύθμιση.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με μικροσωματίδια και σκόνη
Το ταμπούρο είναι ένα μεταλλικό τύμπανο προσαρμοσμένο στο κέντρο του τροχού. Μέσα του βρίσκονται δυο υλικά τριβής σε σχήμα μισοφέγγαρο (φερμουίτ), τα οποία όταν πατάμε φρένο πιέζονται προς τα έξω και έρχονται σε επαφή με τα εσωτερικά τοιχώματα του ταμπούρου. Όταν αφήσουμε το φρένο, ελατήρια επαναφοράς φέρνουν τα φερμουίτ στην αρχική τους θέση. Ακριβώς λοιπόν επειδή τα υλικά τριβής είναι μέσα, η σκόνη που παράγεται στο φρενάρισμα μένει εγκλωβισμένη και δεν εκλύεται στο περιβάλλον προκαλώντας έτσι μικρότερη ρύπανση.
Έχουν πολύ καλή απόδοση όταν είναι κρύα, χάνουν στα απανωτά φρεναρίσματα
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των ταμπούρων είναι η απόδοσή τους όταν είναι κρύα εξαιτίας της μεγάλης επιφάνειας τριβής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς ανταποκρίνεται σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης εντός πόλης, όπου μπορεί να χρειαστεί να φρενάρεις απότομα με κρύα φρένα. Σε σχέση με δισκόφρενα υστερούν στα συνεχόμενα δυνατά φρεναρίσματα, καθώς λόγω της «κλειστής» κατασκευής δεν αποβάλουν γρήγορα τη θερμότητα και πέφτει η απόδοσή τους.