Γιατί γλιστράνε τα καινούρια ελαστικά;
Δες τώρα γιατί πρέπει να είσαι προσεκτικός στα πρώτα χιλιόμετρα μετά την αλλαγή ελαστικών και πώς θα αποφύγεις μια πτώση.
Tα καινούρια ελαστικά έχουν μια λεπτή στρώση κεριού
Όλοι οι αναβάτες είναι χαρούμενοι με την τοποθέτηση καινούριων ελαστικών στην μοτοσυκλέτα τους και ετοιμάζονται κατευθείαν να δοκιμάσουν τα πατήματα τους. Όμως δεν τους δίνουν την αίσθηση σιγουριάς που περιμένουν γιατί γλιστράνε. Αυτό οφείλεται σε ένα είδος κεριού που υπάρχει στην επιφάνεια των ελαστικών που πρέπει να αφαιρεθεί.
Η επιφάνεια του ελαστικού έχει μια λεπτή επικάλυψη από κερί βγαίνοντας από το εργοστάσιο κατασκευής που θα πρέπει να αφαιρεθεί για να αποδώσει τα μέγιστα μετά την τοποθέτησή του σε μια μοτοσυκλέτα. Όσο υπάρχει το κερί, το ελαστικό δεν έχει την αναμενόμενη πρόσφυση, με αποτέλεσμα να γλιστράει. Αυτό ισχύει με τα ελαστικά όλων των κατασκευαστών και πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία του «ξεφλουδίσματος» για να έχουν το ιδανικό αποτέλεσμα.
Η επιφάνεια του ελαστικού έχει μια λεπτή επικάλυψη από κερί βγαίνοντας από το εργοστάσιο κατασκευής που θα πρέπει να αφαιρεθεί για να αποδώσει τα μέγιστα μετά την τοποθέτησή του σε μια μοτοσυκλέτα. Όσο υπάρχει το κερί, το ελαστικό δεν έχει την αναμενόμενη πρόσφυση, με αποτέλεσμα να γλιστράει. Αυτό ισχύει με τα ελαστικά όλων των κατασκευαστών και πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία του «ξεφλουδίσματος» για να έχουν το ιδανικό αποτέλεσμα.
Μετά τα πρώτα 100 χλμ έχουμε την μέγιστη απόδοση των ελαστικών
Εννοείται πως ένα καινούριο ελαστικό, ακόμα και με το κερί στην επιφάνεια, σίγουρα αποδίδει καλύτερα από ένα παλιό, φθαρμένο ελαστικό. Οι κατασκευαστές δεν θα έβγαζαν στην αγορά προϊόντα ακατάλληλα για τον μέσο χρήστη, απλά θα πρέπει να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία όταν βάζουμε καινούρια ελαστικά. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να οδηγούμε συντηρητικά για περίπου 100 χλμ (μέσος όρος που δίνουν οι κατασκευαστές ελαστικών), χωρίς απότομες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και «πλαγιάσματα», ώστε με την τριβή του ελαστικού στο έδαφος να αφαιρεθεί σταδιακά το κερί που υπάρχει στην επιφάνεια του. Σταδιακά μετά τα πρώτα χιλιόμετρα και έχοντας καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης, ο αναβάτης μπορεί να ανεβάσει ρυθμούς και να κινείται πιο γρήγορα με ασφάλεια. Με σταδιακό πλάγιασμα της μοτοσυκλέτας θα φύγει τελείως η επίστρωση από όλο το πέλμα του ελαστικού και θα έχει την μέγιστη απόδοσή του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τακτικός έλεγχος πίεσης αέρα στα καινούρια ελαστικά
Κυρίως στα αγωνιστικά ελαστικά, όπου είναι απαραίτητο να αποδίδουν στο 100% από την πρώτη στιγμή το ξεφλούδισμα γίνεται είτε με τη χρήση χημικών, είτε χειρωνακτικά ξύνοντας τα με κάποια λίμα. Αυτός ο τρόπος δεν ενδείκνυται για τον μέσο αναβάτη, παρά μόνο από ειδικούς, καθώς μπορεί να καταστραφεί το ελαστικό από κακή χρήση χημικών. Επίσης, παρατηρείται ότι μετά την τοποθέτηση καινούριων ελαστικών, η πίεση του αέρα μειώνεται στα πρώτα χιλιόμετρα, οπότε θα πρέπει να ελέγχουμε πιο τακτικά τον αέρα για να έχουμε πρόσφυση και ασφάλεια.
Τα καινούρια ελαστικά γλιστράνε γιατι έχουν ένα λεπτό φιλμ κεριού
Θέλουν στρώσιμο 100 χλμ για να αποδώσουν τα μέγιστα
Χρειάζεται τακτικός έλεγχος της πίεσης
Εσύ έχεις φάει γλίστρα από καινούργιο ελαστικό;