Γιατί τα νέα μοντέλα διατηρούν το ίδιο όνομα;

Από τη στιγμή που οι μοτοσυκλέτες αλλάζουν, γιατί οι εταιρίες επιμένουν στην ίδια ονομασία; Δεν είναι πιο αποδεκτό να βλέπει ο αγοραστής τους κατασκευαστές να αλλάζουν ονόματα, εισάγοντας στην αγορά νέα μοντέλα, αντί απλά αντικατάσταση του προηγούμενου, όσες διαφορές και αν έχει;

Ορισμένες εταιρίες δεν φοβήθηκαν να άλλαξουν ονόματα και μοντέλα

Υπάρχουν εταιρίες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν εντελώς νέα κατεύθυνση και να αλλάξουν ταυτόχρονα και ονομασία., με την παρουσίαση νέων μοντέλων. Το αειθαλές ZZR επισκιάστηκε από το νεοεισελθόν Η2 SX στην σπορ τουριστική κατηγορία, ενώ και η Yamaha άφησε πίσω της το TDM, φέρνοντας στο προσκήνιο το Tracer 900 και γενικότερα ολόκληρη τη γκάμα των ΜΤ. Ακόμα και το Monster που άλλαζε τα ψηφία από τα νούμερα του ονόματος, φαίνεται ότι είναι μια νέα προσπάθεια, στην ουσία μια νέα μοτοσυκλέτα. 

Η ίδια ονομασία δείχνει εμμονή σε μια συγκεκριμένη ιδέα
 
Όταν όμως ακούς τόσα χρόνια το πρόθεμα CB ή την ονομασία GSX-R, είναι σαν να φτιάχνει η Honda και η Suzuki αντίστοιχα, την ίδια μοτοσυκλέτα. Παρά την αναμφισβήτητα όποιες διαφορές  από τη μια γενιά στην επόμενη ή το χάος που χωρίζει την πρώτη γενιά από την σημερινή, η εμμονή στο ίδιο όνομα μεταφράζεται ότι οι εταιρίες έχουν μια συγκεκριμένη ιδέα πάνω σε αυτή την κατηγορία και δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό. Και δεν είναι μόνο αυτά. Το ίδιο συμβαίνει με τη σειρά V-Strom της Suzuki και το σπορ Tuono της Aprilia, που διατηρούν τα ίδια ονόματα μέχρι και σήμερα.  

Η διατήρηση της ονομασίας καθιερώνει ένα μοντέλο στην αγορά

Όμως από εταιρίες με ιστορία στο χώρο της μοτοσυκλέτας και που παράγουν συγκεκριμένα μοντέλα, περιμένεις μια τέτοια τακτική. Στοχεύουν σε κάτι πολύ συγκεκριμένο και οι πελάτες τους απαιτούν όχι μόνο να υπάρχει αυτή η μοναδικότητα σε κάθε γενιά του μοντέλου, αλλά να υπάρχει και η παράδοση και ανάλογη συνέχεια, μέσω του ονόματος που το εξασφαλίζει και εγκαθιδρύει την εκάστοτε μοτοσυκλέτα στην αγορά και στην συνείδηση των αναβατών. Στα ιστορικά μοντέλα που καθιέρωσαν την κάθε εταιρία η συνέχεια είναι απαιτούμενο, και είναι ελάχιστα τα παραδείγματα που τα ονόματα άλλαξαν.

Κάθε εταιρία επιλέγει διαφορετική στρατηγική όταν παρουσιάζει ένα μοντέλο

Η Ducati επανέφερε το Supersport όταν θέλησε να επιστρέψει στα premium μοντέλα και το Η2 έδωσε το διαφορετικό στίγμα της Kawasaki στην σπορ κατηγορία. Από την άλλη η Υamaha παρουσίασε την σειρά FZ , με σπορ και τουριστικά χαρακτηριστικά, όταν όμως κούρασε, άλλαξε όχι μόνο μοντέλο αλλά και όνομα, κάνοντας ρήξη με το παρελθόν της. 


Εσείς τι λέτε; Θέλετε οι κατασκευαστές να παρουσιάζουν κάθε τόσο κάτι νέο και να φέρνουν στην αγορά νέα μοντέλα, νέες ιδέες και νέα ονόματα; Μήπως είστε παραδοσιακοί και προτιμάτε να βαδίζετε στην πεπατημένα, αγοράζοντας το ίδιο όνομα κάθε φορά;