Γιατί υπάρχει μια κόκκινη βούλα στα καινούργια ελαστικά;

Γιατί υπάρχει μια κόκκινη βούλα στα καινούργια ελαστικά;

- Πολλοί την έχουν προσέξει, λίγοι γνωρίζουν τι είναι
- Δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού
- Χρειάζονται λιγότερα αντίβαρα στη ζάντα

Πολλοί την έχουν προσέξει, λίγοι γνωρίζουν τι είναι

Τα ελαστικά έχουν διάφορες πληροφορίες «χαραγμένες» στα πλαϊνά τους όπως τις διαστάσεις, την ημερομηνία παραγωγής, τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, τη μέγιστη πίεση και άλλα λιγότερο γνωστά στο ευρύ κοινό. Μάλλον θα έχεις προσέξει μια κόκκινη βούλα η οποία σταδιακά εξαφανίζεται. Τι σημαίνει όμως και γιατί βρίσκεται εκεί. Αρχικά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ένα ελαστικό είναι ουσιαστικά αδύνατον να είναι 100% ομοιογενές, με το ίδιο βάρος και ύψος σε όλη του την επιφάνεια. Για το λόγο αυτό χρειάζονται οι συγκεκριμένες ενδείξεις, ώστε να καθοδηγούν τον τεχνικό που κάνει την τοποθέτηση προκειμένου να μπει σωστά πάνω στη ζάντα και να γίνει η καλύτερη δυνατή ζυγοστάθμιση.
 

Δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού

Η κόκκινη βούλα λοιπόν μας δείχνει το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού. Για το λόγο αυτό το ελαστικό τοποθετείται συνήθως με τέτοιο τρόπο ώστε η βούλα αυτή να ευθυγραμμίζεται με το πιο βαρύ σημείο της ζάντας. Αυτό συχνά είναι στο σημείο της βαλβίδας, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να ισχύει πάντα, οπότε σε διαφορετική περίπτωση μπορεί η ζάντα να έχει κάποια ένδειξη στο πιο βαρύ σημείο της.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Χρειάζονται λιγότερα αντίβαρα στη ζάντα

Ο τεχνικός προκειμένου να κάνει την τέλεια ζυγοστάθμιση, μετά την τοποθέτηση του ελαστικού στη ζάντα, χρησιμοποιεί ειδικό μηχάνημα. Αυτό του δείχνει σε ποιο σημείο πρέπει να τοποθετηθούν τα αντίβαρα, οπότε όσο λιγότερες οι ανισορροπίες κατά την τοποθέτηση του ελαστικού, τόσο λιγότερα αντίβαρα θα χρειαστούν. Έτσι μειώνεται το μη αναρτώμενο βάρος με όλα τα οφέλη που έχει αυτό στη λειτουργία φρένων και αναρτήσεων καθώς και στην ευελιξία της μοτοσυκλέτας.