Τι πρέπει επιτέλους να γίνει για να σταματήσουμε να παραβιάζουμε τον ερυθρό σηματοδότη;

Γιατί υπάρχουν τόσοι δολοφόνοι που περνάνε με κόκκινο;

Γιατί παρατηρούμε τόση ασυδοσία στους δρόμους, με την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη; Μήπως πρέπει τα πράγματα να γίνουν πιο δραστικά;

Είναι μια από τις μεγαλύτερες μάστιγες της οδικής μας πραγματικότητας. Πολλοί οδηγοί και αναβάτες μοτοσυκλετών, αλλά και ποδηλάτες και πεζοί, απλά αγνοούν τον κόκκινο σηματοδότη. Περνάνε έτσι, από… όπου τους βολεύει, όποτε τους βολεύει, χωρίς κανέναν σεβασμό στο νόμο και στην ασφάλεια την δική τους και των συνανθρώπων τους. Γιατί τόση ασυδοσία; Ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε το φαινόμενο.

Θεωρούμε την παρανομία «μαγκιά»

Η αλήθεια ενοχλεί και η παραπάνω φράση είναι τρανή απόδειξη. Δυστυχώς είναι στοιχείο της συμπεριφοράς των Ελλήνων, ειδικά τα τελευταία χρόνια, να αγνοούμε τους νόμους νομίζοντας ότι είμαστε καλύτεροι από τους υπόλοιπους. Έτσι συμβαίνει και στην οδήγηση: Κάποιοι «καίνε» τα κόκκινα αβέρτα, αφήνοντας πίσω τους υπόλοιπους της… πλέμπας μπλοκαρισμένους στην κίνηση.  Αγνοώντας φυσικά τον κίνδυνο στον οποίο μπαίνουν οι ίδιοι και βάζουν τους υπόλοιπους, αλλά και τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργούν σε ώρες αιχμής, αν π.χ. περάσουν ένα κόκκινο σε μια διασταύρωση-χάος. Πιθανόν να νομίζουν ότι περνώντας τα κόκκινα φανάρια, θα φτάσουν πιο γρήγορα, η αλήθεια όμως είναι άλλη…

Μεγάλο μέρος της ταχύτητας κίνησης στην πόλη, καθορίζεται από τα φανάρια.

Θυμηθείτε μια-δυο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που σίγουρα έχετε πετύχει: Σας προσπερνά με ταχύτητα ένα όχημα πριν από ένα φανάρι, ενώ στο αμέσως μετά φανάρι τον πετυχαίνετε… σταματημένο. Ή αντίστροφα, περνάτε εσείς από κάποιο όχημα και αργότερα σας πιάνει το ίδιο φανάρι. Σε εντός πόλης κίνηση, τα φανάρια παίζουν σημαντικό ρόλο στην ταχύτητα των οχημάτων στο δρόμο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατά πάσα πιθανότητα, κάποιος που… σκυλιάζει να περνάει τα κόκκινα το ένα μετά το άλλο, ίσως να αναγκαστεί να σταματήσει σε κάποιο και κατόπιν εσείς να τον φτάσετε, όντας… πλήρως νομοταγείς πολίτες! Όχι και τόσο καλό αν κάποιος ψάχνει ενίσχυση εγωισμού…

Κάμερες σε κάθε φανάρι: Η μόνη λύση ή ο μεγάλος αδερφός;

Μια από τις λύσεις που πολλοί προτείνουν στο ίντερνετ για την πάταξη του φαινομένου, είναι η τοποθέτηση καμερών σε κάθε ένα φανάρι. Έτσι, με το που υπάρξει οποιαδήποτε παράβαση, αυτή θα καταγράφεται άμεσα, με ταχεία κοινοποίηση στον παραβάτη και επιβολή της ποινής. Μια ακραία μέθοδος, αν μη τι άλλο. Σε κάποιες χώρες μάλιστα, αυτό το μέτρο ήδη εφαρμόζεται! Για κάποιους, αυτός θα ήταν και ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης των συνεχών παρανομιών, με σκληρότητα επιβολής του νόμου στα…Αμερικάνικα ή τα Γερμανικά πρότυπα. Για άλλους, κάτι τέτοιο θα ήταν η επέκταση του «μεγάλου αδερφού» ακόμα περισσότερο, καθώς οι κάμερες θα παρακολουθούν την κυκλοφορία από προφανώς περισσότερα σημεία της χώρας…Το κλασικό αδιέξοδο με τις κάμερες, εμφανίζεται και πάλι εδώ…
 
Εισπρακτικές ή ουσιαστικές οι ποινές του ΚΟΚ;

Φυσικά καμία συζήτηση περί του ΚΟΚ και των παραβάσεών του δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς αυτή την αιώνια απορία. Είναι, τελικά, ανασταλτικές οι ποινές του κώδικα ή είναι καθαρά εισπρακτικά μέτρα; Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι ποινές θα έπρεπε να γίνουν πολύ αυστηρότερες, όπως αυτό που γίνεται για παράδειγμα πλέον με την έλλειψη κράνους: αφαίρεση άδειας και διπλωμάτων. Aλλοι κάνουν λόγο για ποινές με εισοδηματικά ή οικονομικά κριτήρια και το μόνο βέβαιο είναι ότι στο θέμα αυτό… επικρατεί χάος.

Τι πιστεύετε εσείς; Γιατί «καίμε» τα κόκκινα με τόσο μεγάλη συχνότητα; Ποιος φταίει για αυτό: οι οδηγοί, η πολιτεία ή η εκπαίδευση μας; Θα θέλατε να δείτε κάμερες σε κάθε φανάρι, που θα «τσάκωναν» κάθε πονηρό που θα επιχειρούσε να κάψει το κόκκινο; 
 

  • Θανάσης

    Νομίζω ότι ο Ιαβέρης τά έχει πει όλα αλλά στην Ελλάδα ζούμε.Τωρα για τις κάμερες στα φανάρια καλό ακούγεται Αλλά τί θα σωση τόν άνθρωπο ή το κράτος όπως συμβαίνει πάντα; Και για να τελειώσω με αυτό θα πω ότι το μεγαλύτερο κακό είναι τα υπουργεία συγκοινωνιών και δεί τόν υπαλλήλων του Ευχαριστώ πολύ

      1