Στις 21 Ιουνίου 2023, το εκατομμυριοστό BMW GS με κινητήρα boxer βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης της εταιρείας στο Spandau του Βερολίνου, γράφοντας μια χρυσή σελίδα για την εταιρεία.
Το εκατομμυριοστό Boxer GS είναι μια R 1250 GS
Όταν η πρώτη Βoxer GS, η R 80 G/S, παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1980, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την επιτυχία που θα ακολουθούσε. Μετά από 43 χρόνια, η BMW γιορτάζει το εκατομμυριοστό BMW GS με κινητήρα boxer. Στο Spandau του Βερολίνου, όπου κατασκευάζονται οι μοτοσικλέτες της BMW από το 1969, μια Triple Black R 1250 GS βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 21 Ιουνίου 2023 και το κοντέρ για τα GS με κινητήρα boxer έγραψε 1.000.000. Αυτό σημαίνει ότι το όριο του 1 εκατομμύριου έσπασε λίγο πριν από τη διακοπή της παραγωγής της 1250 GS, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε το παγκόσμιο ντεμπούτο της νέας R 1300 GS κατά την τελετή έναρξης της BMW Motorrad Welt Berlin στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, η οποία θα μεταδοθεί ζωντανά σε όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης της μάρκας.
100 χρόνια δικύλινδρος κινητήρας Boxer και καρντάν για την BMW
Ακριβώς 100 χρόνια νωρίτερα, δηλαδή στις 28 Σεπτεμβρίου 1923, η BMW είχε παρουσιάσει την πρώτη της μοτοσυκλέτα στο Βερολίνο. Το μοτέρ της R 32 είχε σχεδιαστεί με τρόπο που μέχρι και σήμερα συνεχίζει να υφίσταται και να είναι το σήμα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας: δικύλινδρος κινητήρας μπόξερ με διαμήκη στροφαλοφόρο άξονα και άξονας καρντάν στον πίσω τροχό.
To GS γράφει off-road και on-road χιλιόμετρα από το 1980
Η συντομογραφία GS εμφανίστηκε το 1980 και ουσιαστικά επισημαίνει τη διπλή φύση του μοντέλου, ότι δηλαδή είναι κατάλληλο τόσο για off-road, όσο και on-road διαδρομές. Στην αρχή μεταξύ των δυο γραμμάτων υπήρξε μια κάθετη παύλα (G/S), η οποία αφαιρέθηκε το 1988, ενώ από το 1994 όλα τα μοντέλα της σειράς εφοδιάζονται με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ηλεκτρονικό ψεκασμό και εμπρόσθια ανάρτηση Telelever. Το 2002 εμφανίστηκαν οι εκδόσεις Adventure που διέθεταν μεγαλύτερο ρεζερβουάρ βενζίνης και από το 2010 ο κινητήρας απέκτησε διπλούς επικεφαλής εκκεντροφόρους άξονες (dohc), ενώ από το 2018 το μοτέρ «φοράει» το σύστημα BMW ShiftCam που επιτρέπει μεγαλύτερη δυναμική απόδοση στο σύνολο των στροφών και ειδικά στις χαμηλότερες. Μέσα σε αυτά τα 43 χρόνια, ο κυβισμός έχει αυξηθεί από τα 798 στα 1.254 κυβικά και η ιπποδύναμη έχει εκτοξευτεί από τους 50 ίππους και τα 59Nm ροπής στους 136 ίππους και τα 143Nm.
Μισό εκατομμύριο Boxer GS τον Μάρτιο του 2014
Καθώς ο κυβισμός και οι επιδόσεις των GS μεγάλωναν, αυξανόταν και ο αριθμός των παραγόμενων μονάδων. Χρειάστηκαν 34 χρόνια (19/4/2014), για να μπορέσει η BMW να σπάσει το φράγμα των 500.000 και μόλις 9 χρόνια για να φτάσει το 1 εκατομμύριο, δείχνοντας την αύξηση της εμπιστοσύνης των αναβατών προς τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες. Σε κάθε περίπτωση αναφερόμαστε αποκλειστικά στα μοντέλα R με κινητήρα boxer, χωρίς να συμπεριλαμβάνουμε τα μοντέλα GS της σειράς F με μονοκύλινδρο ή δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά ή την G 310 R.
43 χρόνια επιτυχία για τα GS της BMW. Έσπασε το 1 εκατομμύριο GS με κινητήρα boxer Mία Triple Black R 1250 GS το μοντέλο με τον αριθμό 1.000.000 Ανακοίνωσε επίσημα και την παρουσίαση της R 1300 GS Εσένα ποια είναι η άποψη σου για τους κινητήρες boxer;