Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες: Είναι αναγκαίες για το μέλλον της συγκοινωνίας της Ευρώπης;
«Ιδανική λύση» για μετακινήσεις τα ηλεκτρικά δίκυκλα σύμφωνα με την ACEM
TEN-T: Πλάνο για πανευρωπαϊκό δίκτυο μετακινήσεων
Ένα σύστημα εναλλαγής μπαταριών προτείνεται
«Ιδανική λύση» για μετακινήσεις τα ηλεκτρικά δίκυκλα σύμφωνα με την ACEM
Στο Connecting Europe Days event στις αρχές του Απριλίου, παρευρέθησαν πολιτικοί και αντιπρόσωποι Ευρωπαϊκών βιομηχανιών και ειδήμονες του χώρου των μετακινήσεων μεταξύ άλλων. Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM) έδωσε το παρόν εκπροσωπώντας τον μοτοσυκλετισμό για την γηραιά ήπειρο και για να παρουσιάσει την αξία των μοτοσυκλετών και γενικότερα των μηχανοκίνητων δικύκλων (PTW), για τις βιώσιμες μετακινήσεις και το "ενωμένο" δίκτυο για την Ευρώπη του μέλλοντος. "Η χρήση μηχανοκίνητων δικύκλων είναι η ιδανική λύση σε συνδυασμό με το νέο σχέδιο συγκοινωνιών, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και την μείωσή τους", είπε η ACEM στην λήξη του event.
TEN-T: Πλάνο για πανευρωπαϊκό δίκτυο μετακινήσεων
Το σχέδιο συγκοινωνιών στο οποίο αναφέρεται η ACEM είναι το TEN-T, ένα trans-Ευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων, σιδηροδρόμων και αερογραμμών που πρόκειται να ενώνει ολόκληρη την ήπειρο μέσω ενός μοναδικού δικτύου συγκοινωνιών. Η ACEM αναφέρει πως το σχέδιο TEN-T προσφέρει αυξημένες δυνατότητες στα μηχανοκίνητα δίκυκλα λόγω της σημαντικότητας που δίνει στις αστικές μετακινήσεις. Η οργάνωση λέει πως ο μικρός όγκος τους σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο, για παράδειγμα, όπως επίσης και η ευελιξία τους: "μπορούν να διευκολύνουν τις μετακινήσεις, να περιορίσουν την άσκοπη κατάληψη δημοσίου χώρου και να προσφέρουν ευελιξία στους χρήστες τους". Εδώ βέβαια δίνεται έμφαση στα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα. Αυτά κατασκευάζονται συνήθως με γνώμονα τις εύκολες και πρακτικές αστικές μετακινήσεις. Μόνο εταιρείες όπως η LiveWire, h Energica και η Zero κατασκευάζουν ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες για χρήση εκτός πόλης. Τα περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα, τα οποία μπορεί να αγοράσει και ένα μεγαλύτερο ποσοστό πολιτών, είναι συνήθως μικρά scooters πόλης. Ο περιοριστικός παράγοντας σε αυτά είναι η αυτονομία που τους προσφέρουν οι μπαταρίες τους και η λύση που προτείνει η ACEM χρησιμοποιεί ένα δίκτυο εναλλαγής μπαταριών για το οποίο θα υπάρχει μία ευρωπαϊκή κοινοπραξία στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές της Ιαπωνίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ένα σύστημα εναλλαγής μπαταριών προτείνεται
"Μόλις οι τεχνικές λεπτομέρειες και τα μελλοντικά στάνταρς είναι έτοιμα, θα ξεκινήσουν τα τεστ σε διαφορετικές πόλεις", λέει η ACEM για την εναλλαγή μπαταριών. Ένα τέτοιο σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στην Ταϊβάν χάρη στην εγχώρια εταιρεία Gogoro η οποία διαθέτει πληθώρα μπαταριών στους GoStations σταθμούς της, που είναι διασκορπισμένοι στο νησί, αλλά και σε άλλες ασιατικές χώρες. Παράλληλα το δίκτυο της Gogoro γίνεται ολοένα και πιο "πράσινο", χάρη στην συνεχώς διευρυνόμενη χρήση "καθαρής" ενέργειας και η Yamaha -που είναι μέλος της κοινοπραξίας SBMC (European Swappable Batteries Motorcycle Consortium) - διαθέτει ήδη μπαταρίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο δίκτυο εναλλαγής της Gogoro. Η ACEM τονίζει πως "για να εφαρμοστεί επιτυχώς το σύστημα αυτό και στην Ευρώπη, θα πρέπει όλοι οι παράγοντες (όσοι σχετίζονται δηλαδή με τον χώρο των συγκοινωνιών) να συνεργαστούν", οι αρχές και οι επενδυτές, ιδιώτες και δημόσιοι. Αναφέρει επίσης ότι: "Οι μελλοντικοί σταθμοί εναλλαγής μπαταριών θα είναι στρατηγικά τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία μέσα στην πόλη" και αυτά περιλαμβάνουν οικιστικές, επαγγελματικές και τουριστικές περιοχές.