Ένα scooter σύμβολο της μοντέρνας αστικής μετακίνησης εναντίον ενός ζωντανού θρύλου, με πάνω από 70 χρόνια ζωής. Συγκρίνουμε τις Honda SH150i και Vespa GTS150i.
Είστε φίλος του κλασικού ή του μοντέρνου; Ευτυχώς ζούμε σε μια εποχή που οι αναβάτες που επιλέγουν scooters, μπορούν να διαλέξουν το όχημά τους ώστε αυτό να συμπληρώνει και την στυλιστική τους άποψη. Διαλέξαμε δύο διαφορετικά μοντέλα με ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα και τιμή κάτω από τα 4.000 ευρώ, στα 150 κυβικά: Το Honda SH150 και την Vespa GTS 150i. Δυο διαφορετικές σχεδιαστικές σχολές με την ίδια αποστολή: Να σας βγάλουν ασπροπρόσωπους στην πόλη.
Εμφάνιση-ποιότητα: Διαφέρουν σε πολλά, ταιριάζουν σε ένα
Ξεκινώντας από το SH της Honda, είναι ένα μοντέλο που κατάφερε να καθιερώσει την δική του σχεδιαστική ταυτότητα, όντας άμεσα αναγνωρίσιμο. Μετά από 12 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στις αγορές, το νέο SH ανανεώνεται σημαντικά και στην εμφάνισή του. Η χαρακτηριστική σχεδιαστική σχολή του πλέον κοσμείται και από LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα χρωμιωμένα κομμάτια δίνουν μια νότα πολυτέλειας. Μιλώντας για την Vespa, δεν χρειάζεται να πεις πολλά για το στυλ της: Πρόκειται ίσως για το πιο διαχρονικό δίκυκλο στην ιστορία και η GTS ακολουθεί κατά γράμμα την σχολή αυτή. Σήματα κατατεθέντα όπως ο στρογγυλός προβολέας, η χαρακτηριστική ποδιά, ακόμα και η λεπτομέρεια με την γρίλια για τον κινητήρα δεξιά, είναι παρόντα. Ποιοτικά τα δύο scooters συναντιούνται, με την έννοια ότι αμφότερα είναι πολύ προσεγμένα σε αυτόν τον τομέα και δείχνουν εξαιρετικό επίπεδο υλικών και συναρμολόγησης. Αν μπορούσε κάποιο από τα δύο να διακριθεί θα ήταν, έστω και για λίγο το SΗ, το οποίο δίνει μια κατά τι καλύτερη εικόνα στο σύνολο, με βάση και τα αυστηρότατα στάνταρ του Big-H.
Εργονομία-άνεση-χώροι: Επικράτηση του SH, στο ύψος της όμως η Vespa
Μιλώντας για scooter, οι έννοιες της άνεσης και των χώρων πάνε χέρι-χέρι με τα συγκεκριμένα δίκυκλα. Ένα scooter που σέβεται τον εαυτό του δίνει ευκολίες στον τομέα αυτό και τόσο το SH όσο και η Vespa ικανοποιούν. Στην άνεση, το SH φέρει μια σέλα η οποία είναι λίγο στενή μεν, αλλά αποδεικνύεται άνετη για έναν ή δύο σε τελική ανάγνωση. Το επίπεδο πάτωμα είναι ένα plus για την άνεση αλλά και την μεταφορά αντικειμένων, με το μεγάλο ατού να κρύβεται κάτω από την σέλα. Σε εκείνο τον χώρο, το SH φιλοξενεί άνετα ένα full face κράνος, ενώ το ντουλαπάκι στην ποδιά προσφέρεται για κάποια μικροαντικείμενα και φέρει και απροχή ρεύματος στο εσωτερικό του. Η Vespa προσφέρει ένα μεγαλύτερο ντουλαπάκι στην ποδιά, που θυμίζει αυτό των κλασικών μοντέλων αλλά ο χώρος κάτω από την σέλα είναι μικρότερος από αυτόν του SH, χωρώντας ένα κράνος ανοικτού τύπου ή άλλα αντικείμενα. Η σέλα του Ιταλικού μοντέλου, ωστόσο, είναι αρκετά άνετη και για δύο άτομα και η ποδιά προσφέρει μια ευχάριστη ευρυχωρία για τα πόδια. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε, ότι το SH είναι διαθέσιμο με Top Box στον βασικό εξοπλισμό του, το οποίο έχει όγκο 35 λίτρων και φυσικά απογειώνει τις μεταφορικές ικανότητες του scooter, συμβάλλοντας έτσι στο προβάδισμά του.
Οδηγώντας: Ευέλικτο σα διαολάκι το Vespa, πολύπλευρο το SH.
Τόσο το SH όσο και η Vespa είναι αμιγώς αστικά scooters. Αυτό σημαίνει ευελιξία σε πρώτο πλάνο και σε αυτό το κομμάτι, η Vespa παίρνει κεφάλι. Χάρη στους τροχούς των 12 ιντσών που φέρει, αλλάζει κατεύθυνση «με τη σκέψη» και σε συνδυασμό με το χαμηλό και καλά ζυγισμένο βάρος της, θα σας εντυπωσιάσει. Με την Vespa GTS θα λύσετε ακόμα και τις μεγαλύτερες σπαζοκεφαλιές στις ώρες αιχμής, ενώ οι αναρτήσεις του Ιταλικού scooter καθαρίζουν πολύ αποτελεσματικά τις οδικές ανωμαλίες. Ο i-Get κινητήρας είναι ισχυρός στο φάσμα των μεσαίων ταχυτήτων και εντός πόλης είναι «σπίρτο» ακόμα και σε δικάβαλο, καίγοντας μόλις 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με το Idle Stop να συμβάλλει στο γεγονός αυτό. Τα φρένα είναι εξαιρετικά στην Vespa και εμπνέουν ασφάλεια με την δύναμή τους και την πολύ καλή λειτουργία του ABS. Το SH150i από την άλλη, φέρει τροχούς 16 ιντσών που του χαρίζουν καλύτερη συμπεριφορά στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το χαρακτηριστικό αυτό μάλιστα αντισταθμίζει τις μικρές διαδρομές των αναρτήσεων του SH. Ο κινητήρας του SH είναι παρόμοιος με αυτόν του Piaggio αλλά έχει ένα «τσίκ» παραπάνω ισχύ στις ψηλότερες στροφές, που θα βοηθήσει σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Τα φρένα του SH ικανοποιούν απόλυτα, ενώ το ιαπωνικό μοντέλο καταναλώνει 2,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με το Idle Stop ενεργοποιημένο, μια επίδοση καλύτερη από αυτή της Vespa.
Η άποψή μας: Το αποτέλεσμα κρίνεται «στο νήμα»
Τα δύο scooters είναι ισχυροί αντίπαλοι και μάλιστα οι τιμές τους δεν αποκλίνουν πολύ: Η μεν Vespa στοιχίζει 3.800 ευρώ, ενώ το SH λίγο παραπάνω στα 3.990 ευρώ. Μπορεί λοιπόν να κριθεί καθαρά κάποιος νικητής; Εξαρτάται! Πρόκειται για δύο πολύ «δυνατά» μοντέλα, από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς και έτοιμα να ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες. Το συμπέρασμά μας λοιπόν, είναι το εξής. Αν έχετε προτεραιότητα τους χώρους, την επιλογή των μεγάλων τροχών αλλά και την σύγχρονη εμφάνιση, ξεκάθαρα θα επιλέξετε το SH150. Αν όμως είστε φίλος της κλασικής Ιταλικής Vespa, επιθυμείτε ακόμη περισσότερη αστική ευελιξία και δεν σας απασχολεί ιδιαίτερα μια σχετική έλλειψη χώρων, θα πάτε αβίαστα στην GTS 150. Όπως και να έχει, μιλάμε για δύο premium scooters για τα οποία δεν θα μετανιώσετε στο ελάχιστο την απόφασή σας να τα αποκτήσετε.
VESPA KAI MONO VESPA