Ανανέωση εκ βάθρων για το Mega On-Off της KTM, που αποκτά αλλαγές στην εμφάνιση, ακόμα υψηλότερο τεχνολογικό επίπεδο και σύστημα ραντάρ. Μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο του Best Moto 2023;Δείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε.
Η σχεδίαση του 1290 Super Adventure είναι ανανεωμένη: Το εμπρός φανάρι είναι νέο, φιλοξενώντας παράλληλα και το σύστημα ραντάρ της Bosch (διαβάστε παρακάτω), ενώ ανανεωμένη είναι και η σχεδίαση στο κοστούμι. Σημαντική είναι η προσθήκη του νέου ρεζερβουάρ με τα δύο πλευρικά τμήματα, που επιτρέπει διαφορετικό ζύγισμα, μικρότερο πλάτος ψηλά και καλύτερη κάλυψη του αναβάτη από τον αέρα – την ίδια σχεδίαση ρεζερβουάρ δηλαδή, που είδαμε πρώτη φορά στο 790 Adventure. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 23 λίτρων.
Ο κινητήρας LC8 αποδίδει 160 ίππους και 14 kgm ροπής και έχει πολλές αλλαγές: Το κιβώτιο ταχυτήτων του προέρχεται από την Pankl με 6 διαθέσιμες σχέσεις, «μύλο» από αλουμίνιο και επίστρωση χαλκού στις φουρκέτες για ομαλότερες αλλαγές και λιγότερη φθορά. Η 6η σχέση του κιβωτίου είναι overdrive, που σημαίνει χαμηλότερες στροφές του κινητήρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Το φιλτροκούτι αλλά και το φίλτρο αέρα είναι νέα, ειδικά σχεδιασμένα για μείωση της απόφραξης τους σε συνθήκες οδήγησης εκτός δρόμου. Αύξησε την ισχύ του KTM 1290 Super Adventure S με φίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Παράλληλα, ολοκαίνουργιο είναι το σύστημα εξάτμισης του μοντέλου, με 3 αισθητήρες λάμδα, που το εναρμονίζει με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Τα ψυγεία είναι πλέον 2, μικρότερου μεγέθους και τοποθετημένα εκατέρωθεν του πιρουνιού, ενώ χάρη σε ειδικούς αγωγούς, ο ζεστός αέρας απομακρύνεται ευκολότερα από τα πόδια του αναβάτη. Η KTM δηλώνει ότι το μοντέλο χρειάζεται σέρβις κάθε 15.000 χιλιόμετρα.
Το ατσάλινο, τύπου trellis πλαίσιο, είναι ανανεωμένο, κάνοντας χρήση και σφυρήλατων τμημάτων. Ο λαιμός του τιμονιού βρίσκεται 15 χιλιοστά προς τα πίσω , ενώ η εμπρόσθια βάση κινητήρα έχει περιστραφεί 2 μοίρες προς τα εμπρός. Το ψαλίδι είναι επίσης νέο και μακρύτερο κατά 15 χιλιοστά. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την WP και είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες και ρυθμιζόμενες. Προαιρετικά, διατίθεται η επιλογή Suspension PRO, που προσφέρει και ηλεκτρονική ρύθμιση προφόρτισης πίσω αλλά και ξεχωριστή ρύθμιση πιρουνιού και αμορτισέρ. Τα φρένα είναι της Brembo, με δύο δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός και έναν 267 πίσω, με το σύστημα ABS 9M+ της Bosch. Το βάρος της μοτοσυκλέτας (στεγνή) ανακοινώνεται στα 220 κιλά.
Στα της άνεσης του αναβάτη, η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ένα εύρος 55 χιλιοστών, ενώ και το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο με εντελώς νέους διακόπτες και χούφτες. Τα μαρσπιέ μπορούν να ρυθμιστούν σε 2 θέσεις, όπως και η σέλα του αναβάτη (849 ή 869 χιλιοστά από το έδαφος). Ακριβώς μπροστά από την τάπα του ρεζερβουάρ, βρίσκεται μια ειδική θήκη για κινητό τηλέφωνο, ενώ φυσικά το μοντέλο φέρει οθόνη TFT 7 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας Bluetooth. Η οθόνη ρυθμίζεται σε γωνία για την βέλτιστη θέαση.
Τεχνολογικό Highlight για το μοντέλο αποτελεί η χρήση πομποδέκτη ραντάρ στο εμπρός μέρος του, ο οποίος συνεργάζεται με το σύστημα Cruise Control: O αναβάτης, μπορεί να επιλέξει διατήρηση σταθερής απόστασης σε 5 επίπεδα, ενώ η μοτοσυκλέτα έχει λειτουργία υποβοήθησης προσπέρασης Overtake Assist που προσφέρει μια σύντομη αύξηση ισχύος τη στιγμή που χρειάζεται.
Πλούσια είναι τα ηλεκτρονικά… ελέη του 1290 Super Adventure S, με το μοντέλο να φέρει Cruise Control, σύστημα Keyless με ασύρματο κλειδί, cornering ABS με λειτουργία Off-Road, σύστημα απεικόνισης πίεσης ελαστικών, Traction Control με αναγνώριση κλίσης, off-road mode και δυνατότητα απενεργοποίησης, φλας που σβήνουν αυτόματα και χαρτογράφηση οδήγησης «Off-Road», που επεμβαίνει στον τρόπο απόδοσης του κινητήρα.