Καις σε βενζίνη ένα ζευγάρι λάστιχα το χρόνο

Καις σε βενζίνη ένα ζευγάρι λάστιχα το χρόνο

Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να σου κοστίσουν έως και 250 σε βενζίνες το χρόνο.

Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να σου κοστίσουν έως και 250 σε βενζίνες το χρόνο.

Σίγουρα γνωρίζεις ότι τα ελαστικά επηρεάζουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι έχουν αντίκτυπο και στην κατανάλωση καυσίμου. Δες πως η φθορά και η πιέσεις επηρεάζουν την τσέπη σου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Θα περίμενε κανείς ότι με ένα φθαρμένο ελαστικό η κατανάλωση θα ήταν μικρότερη εξαιτίας της μικρότερης αντίστασης κύλισης. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική καθώς εξαιτίας της μικρότερης πρόσφυσης χρειάζεται μεγαλύτερο έργο από τον κινητήρα προκειμένου να «πιάσει» το ελαστικό και να καταφέρει να κινήσει τη μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου, τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν την κατανάλωση από 5% έως 15% αναλόγως τον κυβισμό και την ιπποδύναμη της μοτοσυκλέτας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστείς έως και 250 ευρώ περισσότερα το χρόνο σε βενζίνη, όσα δηλαδή θα σου κόστιζε μια αλλαγή ελαστικών.

Ένα ξεφούσκωτο ελαστικό έχει μισή διάρκεια ζωής.

Σύμφωνα με έρευνες ένα ελαστικό με πίεση 40% χαμηλότερη από τη συνιστώμενη φθείρεται έως και 60% γρηγορότερα, οπότε η χιλιομετρική απόδοσή του πέφτει στο μισό. Επίσης λειτουργεί σε υψηλότερη θερμοκρασία και η υπερθέρμανση είναι ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει τη φθορά, ενώ αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος και μειώνει γενικά την απόδοση του ελαστικού. Σε ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση η έντονη φθορά εμφανίζεται στα άκρα του πέλματος, ενώ στην περίπτωση που η πίεση είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συνιστώμενη, φθείρεται έντονα η κορώνα του ελαστικού.  


Ελαστικό σε λάθος διάσταση σημαίνει αλλαγή σε γεωμετρία, γωνίας κάστερ, θέση οδήγησης και τελική σχέση μετάδοσης.

Η διάσταση του ελαστικού καθορίζεται αυστηρά από τον κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας και μπορεί να βρεθεί στο εγχειρίδιο χρήστη. Δεν είναι ένας τομέας που σηκώνει πειραματισμούς. Η διάσταση της ζάντας, το πλάτος και το ύψος του ελαστικού έχουν επιλεγεί προσεκτικά από τον κατασκευαστή ώστε να ταιριάζουν με τη γεωμετρία και την τελική σχέση μετάδοσης της μοτοσυκλέτας. Ένα πιο φαρδύ λάστιχο δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερο. Κάνει τη μοτοσυκλέτα να στρίβει πιο αργά, σε σχέση με ένα πιο στενό, και αυξάνει την κατανάλωση. Η οδήγηση μπορεί να γίνει δυσάρεστη έως κι επικίνδυνη.
Ένα ελαστικό χρειάζεται να έχει χώρο γύρω του. Αν είναι πολύ φαρδύ μπορεί να τρίβεται πάνω στο ψαλίδι, την αλυσίδα ή άλλα εξαρτήματα. Αν είναι μεγάλο σε διάμετρο θα επηρεάσει την τελική μετάδοση και μπορεί να έρθει σε επαφή με το φτερό. Πρέπει να θυμόμαστε ότι το ελαστικό «μεγαλώνει» όταν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και θερμοκρασία λόγω της φυγόκεντρου δύναμης.

Επικίνδυνη η αλλαγή ενός μόνο ελαστικού, ακόμα κι όταν αυτό είναι το μπροστινό.

Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που κάθε τόσο αλλάζουν μόνο το πίσω ελαστικό, καθώς αυτό φθείρεται πιο γρήγορα, επειδή έχει να διαχειριστεί τη δύναμη του κινητήρα. Όμως και το εμπρός ελαστικό επιβαρύνεται κάθε φορά που φρενάρεις. Οι ειδικοί προτείνουν να αλλάζεις μαζί τα δυο ελαστικά ανεξάρτητα από το επίπεδο φθοράς τους. Ο σημαντικότερος λόγος που πρέπει να γίνεται αυτό είναι για να έχεις ίδιο επίπεδο πρόσφυσης στους δυο άξονες και να είναι σωστή και προβλέψιμη η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.  

Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να σου κοστίσουν έως και 250 σε βενζίνες το χρόνο.
Ένα ταλαιπωρημένο σετ ελαστικών αυξάνει την κατανάλωση από 5% - 15%.
Ένα ξεφούσκωτο ελαστικό έχει μισή διάρκεια ζωής.
Ελαστικό σε διαφορετική διάσταση από το εργοστασιακό σημαίνει αλλαγή σε γεωμετρία, γωνίας κάστερ, θέση οδήγησης και τελική σχέση μετάδοσης.
Για ποιο λόγο πολλοί κυκλοφορούν με φθαρμένα ελαστικά. Αξίζει να ρισκάρεις τη ζωή σου για 250 ευρώ;