Η Kawasaki GPZ 900, εξώ από -που αλλού- ένα υπόστεγο αεροσκαφών.

Μια GPZ 900 στο χρώμα και με τα αυτοκόλλητα της ταινίας "Top Gun"

Kawasaki GPZ 900: Μοτοσυκλέτα…Top Gun!

Μια μοτοσυκλέτα της Kawasaki που ήταν χρόνια ολόκληρα μπροστά από την εποχή της, η GPZ 900 ήταν η πρώτη Ninja και συγκλόνισε τους ανταγωνιστές, τους αναβάτες και… τον Tom Cruise!

H Kawasaki ήταν μια εταιρία που, από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκε με τις μοτοσυκλέτες, στόχευε στην κορυφή. Όχι απλώς μάλιστα να την αγγίξει, αλλά να την ξεπεράσει, θέτοντας νέους στόχους για τους ανταγωνιστές της. H GPZ 900 ήταν ένα παράδειγμα αντίστοιχο με αυτό της Z1 του 1972, που έθεσε νέα δεδομένα στα τετρακύλινδρα «superbikes» από την Ιαπωνία και εισήγαγε την ονομασία Ninja, που σήμερα είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα brand names στο χώρο της μοτοσυκλέτας.

Αναπτύχθηκε μυστικά, σαν… οπλικό σύστημα!

Η εξέλιξη της Kawasaki GPZ 900 κράτησε 6 ολόκληρα χρόνια (!), αλλά όπως η ιστορία έδειξε, αυτή η καθυστέρηση, αν μπορεί να την χαρακτηρίσει έτσι κανείς, αποδείχθηκε ότι απέδωσε και με το παραπάνω. Η πρώτη GPZ 900 παρουσιάστηκε το 1984 και ξάφνιασε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας με την εξέλιξη που προσέφερε. Για άλλη μια φορά, η Kawasaki ξεπέρασε τον εαυτό της και τους ανταγωνιστές της και το GPZ 900 ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του –κυρίως, στις λεπτομέρειες. Επρόκειτο για την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο, που έφερε 4κύλινδρο σε σειρά, υδρόψυκτο, 16βάλβιδο μοτέρ, κάτι που σήμερα είναι μια συνηθισμένη συνταγή. Ο κινητήρας απέδιδε 115 ίππους και η GPZ 900 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής, που ξεπέρασε τα 240 χιλιόμετρα την ώρα. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος χαμηλότερα στο πλαίσιο, ενώ έπαιζε και τον ρόλο φέροντος στοιχείου επιτρέποντας στο πλαίσιο να έχει λιγότερους σωλήνες και μικρότερο βάρος. Ακόμα, ήταν η πρώτη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα που έφερε την καδένα κίνησης των εκκεντροφόρων στο πλάι, απλοποιώντας την συντήρηση και κάνοντας τον κινητήρα ακόμη πιο στενό. Για την εποχή, ήταν, επίσημα, η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής.  

Το «Top Gun», ο Tom Cruise και η σημασία τους

Δύο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής της, το 1986, κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους η ταινία «Top Gun», με πρωταγωνιστή τον Tom Cruise, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία και θεωρείται, διαχρονικά, ένα άψογο δείγμα pop culture. Στην ταινία, ο ηθοποιός εμφανίζεται να οδηγεί μια GPZ 900 σε μαύρο-κόκκινο χρώμα με αρκετά αυτοκόλλητα σχετικά με την αεροπορία και, φυσικά, με το θρυλικό πλέον δερμάτινο μπουφάν του πιλότου. Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στην ταινία, αλλά και η επιτυχία της τελευταίας σε παγκόσμιο επίπεδο καθιέρωσαν την GPZ 900 στο μυαλό πολλών αναβατών και σινεφίλ,  ως έκφραση της δύναμης και της ελευθερίας, συνώνυμη με τις επιδόσεις «αεροσκάφους. Ποιος άλλωστε δεν έχει φανταστεί να οδηγεί αυτή τη μοτοσυκλέτα στο ηλιοβασίλεμα, με το «Take my breath away» των Berlin να παίζει στο φόντο…

Στην παραγωγή μέχρι το 2003

Η επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν τέτοια, που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι σχετικά πρόσφατα, αν σκεφτεί κανείς τους γρήγορους ρυθμούς με τους οποίους κινείται η αγορά σήμερα. Η πρώτη μεγάλη της ανανέωση έγινε το 1991, όταν απέκτησε καλύτερα φρένα εμπρός, με δαγκάνες 4 εμβόλων και δίσκους 300 χιλιοστών (αντί 280 και δαγκάνες 1 εμβόλου της πρώτης έκδοσης), ενώ το 2000 απέκτησε 6πίστονες δαγκάνες εμπρός. Το 2003, λίγο πριν έρθει στο προσκήνιο το κτηνώδες Ninja ZX-10R, η Kawasaki διέθεσε την «Final Edition» η οποία σήμανε το τέλος της θρυλικής μοτοσυκλέτας και την έβαλε στις σελίδες της ιστορίας, με χρυσά γράμματα. 

Συλλεκτικής αξίας! 

Λόγω της μεγάλης επιτυχίας της, η GPZ 900 και τα καλήε κατάστασης δείγματά της είναι πλέον συλλεκτικής αξίας. Φυσικά, ο πιο επιθυμητός χρωματικός συνδυασμός είναι αυτός του κόκκινου-μαύρου, αποτελώντας την εξαίρεση για την κατεξοχήν...πράσινη Kawasaki αποτελώντας την αναφορά στην μοτοσυκλέτα του Top Gun. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι αναβάτες και οι customizers που κόλλησαν και τα απαραίτητα αυτοκόλλητα στην μοτοσυκλέτα, προκειμένου να την κάνουν ολόιδια με αυτή του Tom Cruise στην ταινία!