Εμφατικό «όχι» στα συμβατικά κράνη με αφρό πολυστυρενίου λέει η Koroyd, που προτείνει ένα εντελώς νέο υλικό για την απορρόφηση κραδασμών. Δείτε περισσότερα…
Αν το καλοσκεφτείτε, τα κράνη δεν έχουν εξελιχθεί και πολύ, μέσα στις τελευταίες δεκαετίες. Δεν μιλάμε φυσικά για τον εξοπλισμό τους, τα σχήματα και τα χρώματά τους κλπ, αλλά για την βασική κατασκευαστική αρχή τους: Ένα σκληρό εξωτερικό κέλυφος, με αφρό EPS ή πολυστυρένιο, όπως αλλιώς λέγεται, στην εσωτερική πλευρά, για την απορρόφηση των κραδασμών. Όμως η Koroyd έχει να κάνει την δική της πρόταση, λέγοντας μάλιστα ότι τα στάνταρ ασφάλειας των κρανών είναι απαράδεκτα πίσω, για την εξέλιξη που έχει μεσολαβήσει!
Η Koroyd ανέπτυξε ένα καινούργιο υλικό με το οποίο φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το ξεπερασμένο EPS. Πρόκειται για πλαστικούς σωλήνες διαμέτρου 3-6 χιλιοστών, που επικολλώνται ο ένας δίπλα στον άλλο και κόβονται σε φύλλα. Για να καταλάβετε πιο εύκολα την μορφολογία του υλικού, σκεφτείτε μια κυψέλη μέλισσας ή την κάτοψη ενός… βάζου με χοντρά τρυπητά μακαρόνια.
Σύμφωνα με την Koroyd, το υλικό αυτό θα μπορεί να απορροφά μέχρι και το 84% της ενέργειας σε μια σύγκρουση, τη στιγμή που το γνωστό EPS απορροφά έως το 60%. Παράλληλα, χάρη στην διάτρητη φύση του, το υλικό υπόσχεται πολύ καλύτερο εξαερισμό στο εσωτερικό του κράνους, ενώ μάλιστα η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το νέο υλικό καταργεί την «ημερομηνία λήξης» και προσφέρει μεγαλύτερη μακροζωία. Και εκτός αυτών, η Koroyd δηλώνει ότι μένα κράνος δεν θα είναι πλέον μίας χρήσης, καθώς το υλικό θα αντέξει και θα κρατήσει την απορροφητικότητά του σε περίπτωση ελαφρής πρόσκρουσης!
Οι επικεφαλής της Koroyd έχουν πραγματοποιήσει, όπως λένε τα ξένα μέσα, έρευνες στα δεδομένα ατυχημάτων των τελευταίων 40 ετών και προβαίνουν στις εξής δηλώσεις για την πατέντα τους: «Τα τωρινά στάνταρ ασφαλείας είναι πάνω από 20 χρόνια παλιά και ήρθε η ώρα να ανεβάσουμε επίπεδο στην ασφάλεια των κρανών, χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία. Η νέα αυτή επίστρωση είναι ένα μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση που θα βελτιώσει πολύ την ασφάλεια των αναβατών».
Φυσικά, βασικός «σκόπελος» που πρέπει να ξεπεραστεί ακόμα για το νέο υλικό, είναι το κόστος του, το οποίο προς το παρόν ξεπερνά κατά 25% περίπου, αυτό ενός συμβατικού υλικού EPS για τα κράνη.