3 ξεχωριστές μοτοσυκλέτες που κατεβάζουν την καλύτερη ομάδα στο γήπεδο των μεσαίων κυβικών. Είναι ικανές να σε μυήσουν στα μυστικά του παιχνιδιού, βάζοντας γκολ στην απόλαυση.
Οι περισσότερες εταιρείες πλέον διαθέτουν μοντέλα σχεδιασμένα γύρω από τις απαιτήσεις του διπλώματος Α2, τα οποία αποτελούν ολοκληρωμένες προτάσεις μοτοσικλέτας, με αξιόλογο στήσιμο και οδική συμπεριφορά. Τρία μοντέλα, τα οποία απευθύνονται σε αναβάτες που επιζητούν μια ολοκληρωμένη εισαγωγική μοτοσικλέτα με την οποία θα μάθουν τα μυστικά της οδήγησης, διασκεδάζοντας με ασφάλεια.
Σχεδίαση – Εργονομία: Δυναμικό το CB, ξεχωριστό το Sixty2, περιπετειώδες το TRK
Το CB παρουσιάζεται πιο δυναμικό και την ίδια στιγμή πιο πολυτελές σε σχέση με πριν. ¶νετη είναι η θέση οδήγησης, ότι χρειάζεται κανείς για να κινηθεί απροβλημάτιστα εντός και εκτός πόλης καθημερινά. Χώρος στη σέλα με την ποιοτική επένδυση υπάρχει και για τον συνεπιβάτη, που δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ακόμη και σε πολύωρο ταξίδι. Η ψηλότερη ζελατίνα τα καταφέρνει πολύ καλά με την απομάκρυνση του αέρα από το στήθος του αναβάτη, ενώ μπορεί και να ρυθμιστεί σε ύψος. Ποιοτικά βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και δεν υπάρχει σημείο πάνω της που να δημιουργεί παράπονα. Εμφανισιακά, το Sixty2 δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη των μεγάλων αδερφών μοντέλων και εκπέμπει ως ένα βαθμό ρετρό vibes και vintage αύρα. Από την μέση και πάνω σου δίνει την αίσθηση On-Off και από την μέση και κάτω street. Διαθέτει μια πολύ άνετη θέση οδήγησης, με την φαρδιά σέλα να υποστηρίζει μετακινήσεις του σώματος. Ίδια εικόνα και για τον συνεπιβάτη, που έχει στην διάθεση του αρκετό χώρο αφρώδες υλικό. Το μονό, έκκεντρα τοποθετημένο κοντέρ, είναι πλήρως ψηφιακό και «στεφανωμένο» με ενδεικτικές λυχνίες, προσφέροντας μεγάλο όγκο πληροφοριών. Ποιοτικά, το Sixty2 βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Αντικρίζοντας το TRK βλέπεις μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα με μοντέρνα σχεδίαση. Οι αιχμές και οι γωνίες των πλαστικών δίνουν μια περιπετειώδη εμφάνιση. Ανεβαίνοντας στη σέλα του, εντυπωσιάζει με το πόσο φιλόξενο είναι. Η ζελατίνα είναι ψηλή και παρέχει καλή κάλυψη από τον αέρα, ενώ οι χούφτες ενισχύουν την περιπετειώδη εμφάνιση και προστατεύουν τα χέρια. Ο πίνακας των οργάνων αποτελείται από ένα αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και μια ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη δεξιά. Η ποιότητα των πλαστικών και η συναρμογή τους είναι σε καλό επίπεδο.
Κινητήρες: Φιλικά και κατάλληλα για Α2 δίπλωμα
Τα τρία μοντέλα εξοπλίζονται με δικύλινδρα σύνολα, η απόδοση των οποίων τα κάνει ιδανικά για κατόχους Α2 διπλώματος οδήγησης. Υπεύθυνος για την κίνηση του TRK είναι ο κινητήρας των 499.6 κυβικών εκατοστών με τις τετραβάλβιδες κεφαλές και τους δύο εκκεντροφόρους. Η απόδοσή του είναι 47 ίπποι στις 8.500σαλ. και 4,6 κιλά ροπής στις 4.500σαλ. Είναι υπέρ του δέοντος φιλικός, χωρίς κανένα ξέσπασμα και η ομαλή παροχή δύναμης γίνεται άμεσα αντιληπτή. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ δεν ξεπέρασε τα 4,9 στην εθνική με τον δείκτη του στροφόμετρου να φλερτάρει με τη κόκκινη περιοχή. Ο κινητήρας των 471κ.εκ. του CB βρίσκεται στο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο απόδοσης, για να είναι κατάλληλος για δίπλωμα κατηγορίας Α2. H απόδοση φτάνει τους 47 ίππους στις 8.500σαλ με μέγιστη ροπή 4,4 κιλά στις 7.000σαλ. Η δύναμη του μοτέρ, επαρκεί πλήρως για να κινείστε σβέλτα καθημερινά και με ασφάλεια, είτε βρίσκεστε στους δρόμους της πόλης, είτε στον αυτοκινητόδρομο. Στον τομέα της κατανάλωσης η μέση τιμή των 4,5 λίτρων κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική και σε συνδυασμό με την ελαφρώς μεγαλύτερο ρεζερβουάρ To Sixty2 είναι ότι πιο μικρό μπορεί να αγοράσει κανείς από Ducati σε κυβικά. Αυτό εξυπηρετεί με την νομοθεσία στην Ευρώπη, όσον αφορά τα A2 διπλώματα και τους περιορισμούς στην ισχύ. Παρότι χρησιμοποιείται ένας μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων από τους κινητήρες των 803κ.εκ., δημιουργούν αυτή την έκδοση χωρητικότητας 399κ.εκ. με απόδοση 41 ίππων στις 8.750σαλ και ροπή 3,5 kg-m στις 8.000σαλ. Η μέση κατανάλωση του κυμάνθηκε στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή πολύ καλή, που προσδίδει και την ιδιότητα του «οικονομικού» στον κινητήρα αυτό.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: Καλύτερα περιφερειακά το TRK, παρόμοιες λύσεις για Honda, Ducati
Η Honda και η Benelli έχουν επιλέξει τη λύση του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου, με το Sixty2 να ακολουθεί την πεπατημένη συνταγή της Ιταλικής εταιρίας με το πλαίσιο χωροδικτύωμα. Στον τομέα της ανάρτησης το CB και το Sixty2 χρησιμοποιούν τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλιοστών, με τη διαφορά ότι στο CB υπάρχει δυνατότητα για ρύθμιση του ελατηρίου προφόρτισης. Από την άλλη το TRK φέρει ένα εντυπωσιακό ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλιοστών. Στο πίσω μέρος όλα τα μοντέλα έχουν μονό αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου, με το TRK να έχει επιπλέον ρύθμιση για απόσβεση επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης το TRK δείχνει να προηγείται, καθώς μπροστά φέρει δύο δίσκους διαμέτρου 320 χιλιοστών με τετραπίστονη δαγκάνα, έναντι μονού δίσκου ίδιας διαμέτρου και διπίστονης δαγκάνας των υπόλοιπων δύο. Στο πίσω μέρος εξοπλίζεται με δίσκο 260 χιλιοστών με διπίστονη δαγκάνα, έναντι δίσκου 240 και 245 για CB και Sixty2 αντίστοιχα, αλλά με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και των τριών μοντέλων.
Συμπέρασμα
Έχουμε να κάνουμε με τρεις εξαιρετικές προτάσεις με δικύλινδρους φιλικούς κινητήρες, οικονομική κατανάλωση και ιδανικές για αναβάτες κατόχους διπλώματος Α2. Το ανανεωμένο CB500X είναι μια adventure μοτοσικλέτα που μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα κατηγορίας Α2. Είναι παράλληλα μία πολύ ποιοτική μοτοσικλέτα, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα που μπορεί να κάνει τα πάντα και τιμή στα 7.150 ευρώ. Τα χαρίσματα της θα τα εκτιμήσουν νέοι, έμπειροι, αλλά και αναβάτες που επιστρέφουν ξανά στους δύο τροχούς έπειτα από απουσία ετών. Η απόφαση της Benelli να βγάλει σε παραγωγή μια adventure μοτοσυκλέτα, που οδηγείται με δίπλωμα Α2 σε τόσο ανταγωνιστική τιμή, είναι καθοριστική. Το «value for money» ταιριάζει γάντι στο TRK, καθώς προσφέρει πολλά τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και οδικής απόλαυσης σε προσιτή τιμή των 6.500 ευρώ. Θα μπορούσε άνετα να είναι η μοτοσυκλέτα, που θα εισάγει τον νέο αναβάτη στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. To Sixty2 μπορεί να αποτελέσει την πρώτη «μεγάλη» μοτοσικλέτα νεοεισερχόμενων στον χώρο ή το καθημερινό μέσο μετακίνησης έμπειρων αναβατών, που θέλουν κάτι ενδιαφέρον για τις commuting ανάγκες τους. Διαολάκι μέσα στην πόλη, σε φτιάχνει με τον νεανικό χαρακτήρα του και με την hip εμφάνιση του αν και τα 7.900 που κοστίζει, είναι αρκετά.