Mega-λα σε όλα τους!

Τα δύο Ιαπωνικά scooter έχοντας εμφανή επιρροή από τις μοτοσυκλέτες σου προσφέρουν οδηγική απόλαυση, ενώ παράλληλα συγκεντρώνουν όλες τις ανέσεις της μεγάλης κατηγορίας.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Και τα δύο έχουν επηρεαστεί σχεδιαστικά από τις μοτοσικλέτες. Οι κινητήρες τους βρίσκονται εντός πλαισίου, με στόχο την βέλτιστη κατανομή βάρους και την αυξημένη ακαμψία. Ποιο όμως από τα δύο scooter καταφέρνει να βρεθεί πιο κοντά στην αίσθηση που δίνει μια μοτοσικλέτα; Ποιο χάνει περισσότερο από την πολυπόθητη πρακτικότητα που προσφέρουν τα παραδοσιακά mega scooters;

Εργονομία-Χώροι: Μεγαλύτερους χώρους το Burgman

Στον τομέα των χώρων, το Burgman ξεχωρίζει εμφανώς μεταξύ των δύο. Κάτω από τη σέλα μπορούν να φιλοξενηθούν δύο full face κράνη και μερικά ακόμη μικροπράγματα. Οι χώροι αποθήκευση περιλαμβάνουν επιπλέον τρία ντουλαπάκια στην ποδιά, με το κεντρικό να φέρει και παροχή ρεύματος. Πάνω στη σέλα του θα βολευτούν δύο μεγαλόσωμοι επιβαίνοντες, με τον αναβάτη να απολαμβάνει μια χαλαρή θέση οδήγησης (τα μαξιλαράκι για τη μέση του είναι ρυθμιζόμενο) και μπόλικο χώρο για τα πόδια αλλά και τα χέρια του. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, τα θερμαινόμενα γκριπ αλλά και η θερμαινόμενη σέλα. Μεγάλος σε διάσταση ο πίνακας οργάνων που συνδυάζει αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, με οθόνη ψηφιακών ενδείξεων. 
Το Integra έχει μικρότερες αποθηκευτικές δυνατότητες. Κάτω από τη σέλα του υπάρχει χώρος για μόλις ένα jet κράνος και κάποια μικροπράγματα, ενώ για επιπλέον χώρο θα χρειαστεί να καταφύγετε στο βαθύ ντουλαπάκι της ποδιάς. Η σέλα είναι η πιο μαζεμένη σε διαστάσεις, με τον αναβάτη να κάθεται ιδιαίτερα αναπαυτικά και τον συνεπιβάτη να είναι άνετα αλλά να έχει σαφώς μικρότερο χώρο από ότι στις άλλες δύο προτάσεις. Καθώς είναι στενότερη, αφήνει τα πόδια του αναβάτη να φτάσουν κάτω ακόμα πιο εύκολα. Πλήρως ψηφιακός ο πίνακας οργάνων με ευανάγνωστες ενδείξεις. 

Κινητήρας: Καλύτερες επιταχύνσεις και οικονομία το Integra

Και τα δύο μοντέλα έχουν επιλέξει τη λύση του υγρόψυκτου δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο. Εκεί που διαφοροποιούνται είναι στην χωρητικότητα, με το Integra να βρίσκεται στην κορυφή με τα 745 κυβικά του και το Burgman να ακολουθεί με 638 κυβικά. Η ισχύς ωστόσο βρίσκεται πολύ κοντά και στα δύο μοντέλα περιπτώσεις με το Integra να αποδίδει 55 ίππους στις 6.250σαλ και το Burgman 56 ίππους στις 7.00σαλ. Το Integra εμφανίζει μεγαλύτερη ροπή 6,9 κιλών στις 4.750 έναντι αυτής των 6,3 κιλών στις 5.000 του Burgman. Οι επιδόσεις είναι εφάμιλλες μεταξύ των Honda και Suzuki όσον αφορά την τελική ταχύτητα. Στις επιταχύνεις από στάση το Honda βρίσκεται μπροστά λόγω της μεγαλύτερης ροπής που παράγει ο κινητήρας του αλλά και λόγω του μικρότερου βάρους, ενώ το Burgman βρίσκεται κοντά χάρη στη ρύθμιση του CVT κιβωτίου. Το Integra εξοπλίζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δίνει στον αναβάτη την επιλογή να αλλάζει χειροκίνητα ταχύτητες, μια δυνατότητα που υπάρχει διαθέσιμη και στο CVT κιβώτιο του Burgman. Στον τομέα της οικονομίας νικητής είναι το Integra, καθώς βρίσκεται μπροστά με την καλύτερη μέση κατανάλωση, ακολουθούμενο από το λιγότερο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου Burgman. 

Πλαίσιο- Αναρτήσεις – Φρένα: Ισοψηφία με παρόμοιες λύσεις στα περιφερειακά

Τόσο το Integra όσο και το Burgman χρησιμοποιούν ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα με τον κινητήρα εντός του όπως και σε μία μοτοσικλέτα. Εντελώς διαφορετικές επιλογές στο ψαλίδι και στη μετάδοση. Στο αλουμινένιο ψαλίδι του Integra βλέπουμε μια κλασική αλυσίδα,  ενώ στο Burgman η μετάδοση γίνεται με ιμάντα ο οποίος είναι κρυμμένος μέσα σε κέλυφος που παίζει το ρόλο του ψαλιδιού. Στις αναρτήσεις και τα δύο scooter φέρουν πιρούνια με διπλή πλάκα, όπως και οι μοτοσικλέτες. Πίσω το πιο παραδοσιακό είναι το Burgman με δυο αμορτισέρ τη στιγμή που το Honda έχει μόνο και κεντρικά τοποθετημένο. Στα φρένα και τα δύο χρησιμοποιούν διπίστονες δαγκάνες, με το Burgman να φέρει δύο δίσκους διαμέτρου 260 χιλιοστών, έναντι μονού δίσκου των 320 χιλιοστών του Integra. Στο πίσω μέρος, οι δύο Ιάπωνες χρησιμοποιούν μονοπίστονη δαγκάνα με δίσκο 240 χιλιοστών για το μεν Integra και 250 χιλιοστών για το δε Burgman. 

Συμπέρασμα

Και τα δύο maxi scooters έχουν τα δικά τους ξεχωριστά δυνατά στοιχεία να προτείνουν. Εκείνο που καταφέρνει να πλησιάζει περισσότερο σαν αίσθηση τον κόσμο των μοτοσικλετών είναι το Honda Integra με τους 17ρηδες τροχούς του και το DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Από την άλλη, το Burgman είναι και εκείνο που απέχει περισσότερο με την προσφερόμενη άνεση αλλά και κάλυψη από τον αέρα να αποτελούν τα δικά του δυνατά σημεία ικανά να δελεάσουν όλους τους λάτρεις της καλοπέρασης.