Μεγαλύτερη αυτονομία = μεγαλύτερο βάρος. Το θέλουμε αυτό στα δίκυκλα;
- Οι τωρινές μπαταρίες χαρίζουν αυτονομίες άνω των 100 χλμ.
- Σε καλύπτουν άνετα μέσα στην πόλη για την καθημερινότητα.
- Μια μεγαλύτερη μπαταρία αυξάνει το βάρος και τον όγκο του δικύκλου.
- Μήπως τελικά δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία;
Οι τωρινές μπαταρίες χαρίζουν αυτονομίες άνω των 100 χλμ. ακόμα και στο Sport Mode
Τα ηλεκτρικά δίκυκλα έχουν κάνει τεχνολογικά «άλματα» τα τελευταία χρόνια και έχουν μπει πλέον στη ζωή μας για τα καλά. Ο τρίτος κύκλος του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” έχει ξεκινήσει και είναι εμφανές ότι όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας βασίζονται σε μια λύση ηλεκτροκίνησης για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Κάτι που συνέβαλε στο να γίνει αυτό πραγματικότητα ήταν τα προχωρήματα που έγιναν όσον αφορά τις μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά Scooter. Πλέον, τα περισσότερα από αυτά έχουν αυτονομίες που ξεπερνούν τα 100 χλμ., ακόμα και στην πιο «Sport» λειτουργία τους.
Σε καλύπτουν άνετα μέσα στην πόλη για την καθημερινότητα
Πολλές φορές ακούμε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών δεν μπορεί να σε καλύψει σε ένα ταξίδι ή σε μια μεγάλη διαδρομή και αυτό είναι – προς το παρόν – αλήθεια. Τι γίνεται όμως με το 90% των μετακινήσεών μας; Δυστυχώς αυτές δεν είναι ταξίδια μέχρι την άκρη του κόσμου και πίσω, αλλά μικρές καθημερινές διαδρομές στην πόλη, από και προς τη δουλειά, σε ψώνια και σε λοιπές υποχρεώσεις. Αυτές οι μικρές διαδρομές λοιπόν (που σπάνια ξεπερνάνε τα 50-60 χλμ. τη μέρα, θα μπορούσαν άνετα (και πιο οικονομικά) να καλυφθούν με ένα ηλεκτρικό Scooter. ¶ρα η αυτονομία ενός ηλεκτρικού Scooter είναι υπεραρκετή για τον λόγο για τον οποίο είναι φτιαγμένα, δηλαδή για οικονομικό Commuting.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μια μεγαλύτερη μπαταρία αυξάνει το βάρος και τον όγκο του δίκυκλου
Φτάνουμε λοιπόν στο «επίμαχο» ζήτημα. Όλοι προφανώς θα θέλαμε απεριόριστη αυτονομία (και απεριόριστο χρόνο και χρήμα για να κάνουμε βόλτες, αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία), όμως δυστυχώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Θα μπορούσαμε να έχουμε μεγαλύτερη αυτονομία; Βεβαίως. Με μεγαλύτερες μπαταρίες, όπως έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για παράδειγμα. Το πρόβλημα με αυτές τις μπαταρίες είναι το μεγάλο βάρος τους και ο μεγάλος όγκος τους. Και μπορεί για ένα αυτοκίνητο αυτό να μην αποτελεί πρόβλημα, όμως σε ένα δίκυκλο και τα δύο αυτά μεγέθη παίζουν τεράστιο ρόλο στην σχεδίαση, την κατασκευή και εν τέλει την ικανότητα να οδηγηθεί ένα δίκυκλο. Είναι λοιπόν, «μη εφαρμόσιμο» ή για να είμαστε πιο σωστοί: Γεννάει περισσότερα προβλήματα από ότι έχει οφέλη.
Μήπως τελικά δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία;
Οπότε γιατί να χρειάζεται ένα ηλεκτρικό μεγαλύτερη αυτονομία; Θυμίζουμε ότι μιλάμε αποκλειστικά για καθημερινό Commuting και όχι για ταξίδια. Με την τωρινή αυτονομία μπορείς άνετα να πας και να έρθεις από τη δουλειά σου, ενώ και ντελιβεράδες (που αν μη τι άλλο έχουν ως εργαλείο δουλειάς το όχημά τους) χρησιμοποιούν ηλεκτρικά Scooter όλο και περισσότερο, τονίζοντας το πλεονέκτημα της οικονομίας. ¶ρα μήπως το «αίτημα» για μεγαλύτερες αυτονομίες έρχεται απλά από τους «πολέμιους» της ηλεκτροκίνησης και δεν ανταποκρίνεται σε ένα πραγματικό αγοραστικό κοινό που θέλει να αντικαταστήσει π.χ. το βενζινοκίνητο 125άρι του για ένα ακόμα πιο οικονομικό (στα όρια του δωρεάν από άποψη κόστους συντήρησης) μέσο;