Για μερικούς η καθημερινή μετακίνηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με έννοιες όπως φιλικότητα, άνεση και εύκολη πρόσβαση. Παρακάτω παρουσιάζουμε τρία μοντέλα που μπορούν να οδηγηθούν από όλους και η χαμηλή σέλα τα κάνει ιδανικά ακόμα και για βραχύσωμους αναβάτες. Παραμένουν φιλικά με γραμμική απόδοση κινητήρα και άνετη θέση οδήγησης, που θα κρατήσει τον αναβάτη φρέσκο ακόμα και σε πολύωρη χρήση στο αστικό περιβάλλον.
Εργονομία - ¶νεση
Οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες δίνουν μεγάλη σημασία στη φιλικότητα που απολαμβάνει ο αναβάτης από τη στιγμή που θα βρεθεί στη σέλα τους. Οι διαφορετικές καταβολές του Street Rod γίνονται αντιληπτές, αν καθίσεις στην σέλα και τεντώσεις τα χέρια μέχρι να συναντήσουν το φαρδύ τιμόνι. Δεν πρόκειται για την κλασική cruiserάδική στάση, καθώς η σπορτίβικη θέση οδήγησης σε τοποθετεί πιο ψηλά, τοποθετώντας τον κορμό σου σε μια πιο επιθετική θέση. Παραμένει ξεκούραστο και βολικό, εξαιτίας της άνετης σέλας με ύψος 756 χιλιοστά, που δεν θα κουράσει ακόμα και στην πολύωρη χρήση. Στην περίπτωση του συνεπιβάτη, το μικρό τμήμα που του αναλογεί κατέχει περισσότερο διακοσμητικό ρόλο, περιορίζοντας το εύρος διαδρομών που είναι εφικτό να ακολουθήσει. Ο αναβάτης θα αισθανθεί άνετα μόλις βρεθεί πάνω στη σέλα του Rebel. Έχει αρκετό αφρώδες και θα τον κρατήσει ξεκούραστο για αρκετή ώρα, ενώ το χαμηλό ύψος της στα μόλις 690 χιλιοστά, δίνει πανεύκολη πρόσβαση στο έδαφος. Αντιστρόφως ανάλογα είναι τα πράγματα όσον αφορά τον συνεπιβάτη. Το κομμάτι που του αναλογεί είναι μικρό και σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία των γονάτων, αφήνει περιθώριο κυρίως για κοντινές διαδρομές. Το εργονομικό τρίγωνο δίνει μια ξεκούραστη, σε γενικές γραμμές, θέση οδήγησης και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα παραπονεθούν από την θέση των μαρσπιέ και την γωνία των γονάτων, που θα τους αναγκάσει σε συχνότερες στάσεις. Ανεβαίνοντας στη σέλα του V7 δεν θα παραπονεθείς εύκολα. Το αφρώδες της είναι αρκετά μαλακό και πάνω της θα βολευτούν όλα τα αναστήματα, αφού το χαμηλό της ύψος στα 770 χιλ. επιτρέπει να πατήσεις και τα δύο πόδια στο έδαφος με μεγάλη ευκολία. Το σώμα τοποθετείται σε όρθια θέση και τα άκρα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, αφού δεν δημιουργούνται έντονες γωνίες που θα σε κουράσουν. Ο συνεπιβάτης έχει μικρότερο κομμάτι σέλας στη διάθεση του, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας θα είναι αρκετά άνετος χάρη και στη νέα θέση των μαρσπιέ, που βρίσκεται χαμηλότερα και πιο μπροστά.
Κινητήρας
Η προσβασιμότητα των μοντέλων υποστηρίζεται και από τον φιλικό τρόπο απόδοσης του κινητήρα τους. Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά, των 471 εκατοστών, μας έχει ήδη συστηθεί από την θητεία του στα μοντέλα της σειράς CB. Στην περίπτωση του Rebel έχουν γίνει ορισμένες αλλαγές στην χαρτογράφηση με στόχο την βελτίωση στην μεσαία περιοχή στροφών ώστε να ταιριάζει με τον cruising χαρακτήρα του. Η απόδοση του φτάνει στους 46 ίππους στις 8.500σαλ με ροπή 4,4 κιλά στις 6.500σαλ. Με αυτά τα νούμερα μπορεί να οδηγηθεί και από όσους έχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2. Το χαρακτηριστικό στοιχείο κάθε μοτοσυκλέτας Moto Guzzi είναι ο δικύλινδρος, αερόψυκτος εγκάρσιος κινητήρας V. Στην τρίτη γενιά του V7, ο κυβισμός παραμένει ίδιος με το προηγούμενο μοντέλο (744 κ.εκ) αλλά ο κινητήρας έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία. H μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 52 ίππους στις 6.200σαλ, ενώ η ροπή φτάνει τα 6.1 kg στις 4.900σαλ. Για την πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα φροντίζει το traction control, που ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα ευαισθησίας. Ο δικύλινδρος με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών V-Twin υγρόψυκτος κινητήρας, απέκτησε νέα πιστόνια που άλλαξαν τη σχέση συμπίεσης στο 12:1, νέες βελτιωμένης ροής κυλινδροκεφαλές και νέα έκκεντρα με μεγαλύτερο βύθισμα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν αυξημένη ιπποδύναμη κατά 18% και αυξημένη ροπή κατά 8% . Τα νούμερα είναι αδιάψευστοι μάρτυρες και ο 750άρης κινητήρας αποδίδει πλέον 68,4 ίππους στις 8.750σαλ. και 6,6 κιλά ροπής στις 4.000σαλ. και κόφτη στις 9.000σαλ.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Και οι τρεις εταιρίες χρησιμοποιούν ατσάλινα σωληνωτά πλαίσια για ενισχυμένη ακαμψία και σταθερότητα. Στις αναρτήσεις ξεχωρίζει το Street Rod καθώς φέρει ανεστραμμένο πιρούνι, έναντι των τηλεσκοπικών που εξοπλίζουν τα άλλα δύο μοντέλα. Στο πίσω μέρος η λύση των διπλών αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου, βρήκε σύμφωνους και τους τρεις κατασκευαστές. Στο τομέα της πέδησης το V7 έχει την καλύτερο πακέτο με τετραπίστονη δαγκάνα της Brembo, τρόμπα της ίδιας εταιρίας και δίσκο 320 χιλιοστών μπροστά και διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 260 χιλιοστών πίσω. Το Street Rod διαθέτει πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων που δαγκώνουν διπλούς δίσκους 300 χιλιοστών και σε συνδυασμό με τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου, προσφέρουν άφθονη δύναμη φρεναρίσματος. Το Rebel έχει εξοπλιστεί με ένα μονό δίσκο 290χιλ με δαγκάνα διπλού εμβόλου μπροστά και ένα δίσκο 240χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Φυσικά το ABS δύο καναλιών το συναντάμε και στα τρία μοντέλα. Διαφορετικές επιλογές στους τροχούς. Για το Rebel έχουμε αλουμινένιους πολυάκτινους με διάμετρο 16 ιντσών και διάσταση ελαστικών 130/90 και 150/80 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Οι τροχοί των 17 ιντσών του Street Rod αγκαλιάζονται από τα πολύ καλά Michelin Scorcher 21 με διαστάσεις 120/70 και 160/60 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Στο V7 συναντάμε ζάντες με διάμετρο 18 ιντσών μπροστά και 17 πίσω με ελαστικά 100/90 και 130/80 αντίστοιχα
Συμπέρασμα
Τη σέλα με το χαμηλότερο ύψος και παράλληλα το χαμηλότερο κυβισμό έχει το Rebel. Είναι το μόνο από τα τρία που απευθύνεται στους κατόχους διπλώματος Α2. Βασισμένο στις αρχές της old school σχολής, που πατάει πάνω στις νότες της σύγχρονης τεχνολογίας. Αυτό το πιστώνεται, χάρη στον γραμμικό κινητήρα, την φιλική οδική συμπεριφορά και την μοντέρνα και δυναμική του εμφάνιση. Ένας δίτροχος επαναστάτης με αιτία, για όσους νιώθουν την ανάγκη να διαφέρουν. Η V7 III με έναν μαγικό τρόπο καταφέρνει να σε ταξιδέψει στο παρελθόν χωρίς να της λείπει τίποτα από τις ανέσεις του σήμερα, επιτρέποντάς σου να τη χρησιμοποιείς καθημερινά και να ομορφαίνεις τους δρόμους της πόλης με το απαράμιλλο στυλ, που μόνο μια Ιταλίδα μπορεί να έχει. Το Street Rod είναι ένα Urban μοντέλο, το οποίο διαθέτει αγριεμένη όψη και σπορ χαρακτηριστικά που μετατρέπουν την καθημερινή μετακίνηση σε απολαυστική διαδικασία. Στην σέλα του θα επιδοθείς σε ατέλειωτες αναζητήσεις και θα ανακαλύψεις ιστορίες που αξίζει να τις ζήσεις. Ένα καθαρόαιμο Streetfighter μπολιασμένο με σπορ γονίδια, που στο τέλος της ημέρας παραμένει Harley.