LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Να γιατί οδηγώ μοτοσυκλέτα»

Μια επιστολή ενός αναγνώστη μας, την οποία βρήκαμε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα...Διαβάστε την και πείτε μας την γνώμη σας.

Στο Moto Τρίτη, μας αρέσει πολύ να ακούμε και να διαβάζουμε τις γνώμες, τους προβληματισμούς, τις απόψεις των αναγνωστών μας. Παρακάτω θα δείτε μια επιστολή από έναν αναγνώστη μας, η οποία ομολογούμε ότι μας κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον...Αλήθεια, πόσοι μοτοσυκλετιστές θα συμφωνήσετε μαζί του; Διαβάστε...

«Είναι αξιοπερίεργο το πόσες αρνητικές αντιδράσεις παρατηρώ ακόμα, όταν ανακοινώνω σε ανθρώπους ότι οδηγώ μοτοσυκλέτα. Οι θετικές απαντήσεις είναι μετρημένες στα δάχτυλα. Τις περισσότερες φορές, ακούω απλά ένα ψυχρό «ΟΚ», «ωραίος», «καλά κάνεις». Αλλες φορές ξεκινάει το κήρυγμα και οι… ασυναρτησίες:

«Μα καλά, δε φοβάστε με τα μηχανάκια;»
«Δεν κρυώνεις το χειμώνα;»
«Οδηγείς σκοτώστρες;»
«Κάποια στιγμή θα μεγαλώσεις και θα σταματήσεις να οδηγείς μοτοσυκλέτα, ήμουν σαν και εσένα και θα με θυμηθείς»

Τι λέτε μωρέ;

Έχουμε φτάσει στο 2018 και ακόμα πρέπει να δικαιολογώ την απόφασή μου να οδηγώ μοτοσυκλέτα;

Στην εποχή μας, το πιο εύκολο πράγμα είναι η κριτική. Ο καθένας, πίσω από την ασφάλεια της ελευθερίας του λόγου, κρίνει επί παντός επιστητού, χωρίς απαραίτητα να γνωρίζει και να τεκμηριώνει. Μας χαρακτηρίζει μια πρωτόγονη, ψυχωτική επιθετικότητα, σαν να προσπαθούμε να πάρουμε το αίμα μας πίσω από τους συνανθρώπους μας, «μπαλώνοντας» ανεξήγητα (ή και όχι) δικά μας τραύματα.

Τι να απαντήσω εγώ λοιπόν στην ερώτηση «γιατί οδηγείς μοτοσυκλέτα;» Να περάσω στην αντίπερα όχθη και να ρωτήσω «εσύ γιατί οδηγάς αυτοκίνητο-ποδήλατο-οτιδήποτε;» Σε τέτοιες περιπτώσεις, κάποιες φορές απαντώ με «γιατί όχι;»… διότι ξέρω ότι θα ακολουθήσουν οι κλασικές θρυλικές απαντήσεις του τύπου «είναι επικίνδυνες», «είναι τρομακτικές», «με τόσα λεφτά που κάνουν, καλύτερα να αγοράσω αυτοκίνητο» ε και κάπου εκεί μου φεύγουν τα γέλια.

Δεν πρόκειται όμως να πέσω στο επίπεδο του κάθε κριτικού της καφετέριας. Γιατί οδηγώ μοτοσυκλέτα; Να γιατί.

-Δεν με απασχολεί να απολαμβάνω ακραίες ανέσεις, κλιματισμό, Infotainment, μουσική. Φτάνει, όταν οδηγώ, να το απολαμβάνω, ακόμη και αν πηγαινοέρχομαι στη δουλειά μου.
-Γιατί φτάνω παντού πιο γρήγορα. Εσύ μπορείς;
-Γιατί την οδηγική απόλαυση που μπορείς να απολαύσεις με μια μοτοσυκλέτα των 10-15 χιλιάδων ευρώ, θα την απολαύσεις με αυτοκίνητα ΠΟΛΥ πολλαπλάσιας τιμής. Είναι εντελώς άτοπο να συγκρίνεις αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες στην ίδια τιμή. Ότι κάνει ένα αμάξι των 10.000 ευρώ, τα απολαμβάνεις και με ένα scooter των 3.000 ευρώ…
-Γιατί, αποδεδειγμένα πλέον, η οδήγηση της μοτοσυκλέτας με κάνει καλύτερο οδηγό. Κυρίως γιατί απαιτείται κάθε στιγμή να είσαι εκεί και δεν μπορείς να ασχοληθείς με κάτι άλλο. Γιατί το αποτέλεσμα είναι οι ακονισμένες αντιδράσεις, τα έτοιμα αντανακλαστικά, η ΠΟΛΥ μεγαλύτερη περιφερειακή όραση.
-Γιατί η μοτοσυκλέτα σου δίνει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης. Γιατί είναι άλλο πράγμα να οδηγείς ένα όχημα τόσο ισχυρό, το οποίο γίνεται προέκταση του εαυτού σου, να πλαγιάζεις στις στροφές, να απολαμβάνεις την διαδρομή χωρίς να είσαι κλεισμένος μέσα σε έναν κλωβό από ατσάλι. Αυτό είναι και το επιχείρημα στο οποίο δεν μου έχει απαντήσει κανείς μέχρι σήμερα.

Για αυτό οδηγώ μοτοσυκλέτα.» 
 

  • Δημήτρης

    Thano εγώ θα έλεγα στους οδηγούς των αυτοκινήτων που παραπονιούνται για τα μηχανάκια που κάνουν διήθηση, ότι αν αυτά ήταν αυτοκίνητα, τότε οι ίδιοι θα χρειαζόντουσαν ακόμα περισσότερο χρόνο να φτάσουν στον προορισμό τους. Η διήθηση δίνει νόημα στη χρήση δίκυκλου μέσα στην πόλη. Απ την άλλη όταν βλέπω δικυκλιστή να κορνάρει και να βρίζει γιατί δε χωράει να περάσει σε κάποιο σημείο ανάμεσα στα αυτοκίνητα τρελαίνομαι!! Φίλε είσαι παράνομος, σκάσε και περίμενε. Είναι σα να θες να κάνεις διάρρηξη και να διαμαρτύρεσαι γιατί έχουν κλειδώσει την πόρτα. Όλοι το κάνουμε αλλά δεν είναι κανένας υποχρεωμένος να μας ανοίγει και το δρόμο. Έλεος, μας χαλάτε το όνομα.

      4
  • Δημήτρης

    Δε καταλαβαίνω γιατί πρέπει κάποιος να έχει δίκιο και κάποιος άδικο. Στο εν λόγω άρθρο υπάρχουν θέματα που κρίνονται είτε αντικειμενικά είτε υποκειμενικά. -Δεν με απασχολεί να απολαμβάνω ακραίες ανέσεις  Εντελώς υποκειμενικό. Δε σημαίνει ότι όσοι θέλουν τις ανέσεις του αυτοκινήτου είναι λάθος. -Γιατί φτάνω παντού πιο γρήγορα.  Αντικειμενικά αληθές ιδίως όταν κινείσαι σε πόλη. -Γιατί την οδηγική απόλαυση που μπορείς να απολαύσεις με μια μοτοσυκλέτα των 10-15 χιλιάδων ευρώ, θα την απολαύσεις με αυτοκίνητα ΠΟΛΥ πολλαπλάσιας τιμής.  Αντικειμενικά αληθές, εφόσον βέβαια εισπράττεις κάποια απόλαυση από την οδήγηση μοτοσυκλέτας. Εγώ δηλ που καπνίζω τσιγάρα, αν μου δώσεις να καπνίσω πούρο, δε θα το απολαύσω όσο ακριβό και αν είναι. -Γιατί με κάνει καλύτερο οδηγό.  Αντικειμενικά χρειάζεται να είσαι πιο προσεκτικός, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει οι αισθήσεις σου να είναι σε εγρήγορση. Αν δεχτούμε ότι η εγρήγορση οξύνει τις αισθήσεις και τα αντανακλαστικά σου, το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι η οδήγηση μοτοσυκλέτας βελτιώνει την οδηγική ικανότητα στο κομμάτι αυτό. Αυτό όμως είναι μόνο ένα στοιχείο του καλού οδηγού. Το να σταματήσεις στη διάβαση ή να μη περάσεις με κόκκινο ή να μη τρέχεις, δεν έχει σχέση με τα παραπάνω. Επίσης κάτι που δεν αναφέρει ο συγγραφέας, εντελώς αντικειμενικά, ο οδηγός ενός δίκυκλου είναι πολύ λιγότερο προστατευμένος σε σχέση με έναν οδηγό αυτοκινήτου. Κι εγώ οδηγώ δίκυκλα 25 χρόνια και δε μπορώ να φανταστώ να μετακινούμαι με το αμάξι μέσα στην πόλη (Αθήνα) για πρακτικούς καθαρά λόγους. To «Κάποια στιγμή θα μεγαλώσεις και θα σταματήσεις να οδηγείς μοτοσυκλέτα» είναι απόλυτο και ισοπεδωτικό και προφανώς δε μπορεί να ισχύει παντού. Δηλαδή όλοι όσοι είναι πάνω από 40 και οδηγούν δίκυκλο, είτε δεν έχουν μεγαλώσει ακόμα αρκετά είτε είναι βλάκες;

     
  • thanos

    επειδή ακούω τα ίδια σχόλια και μάλιστα από άτομα που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ μηχανή, έχω να πω ότι εάν δεν έχεις οδηγήσει και τους 2 τύπους οχημάτων, δεν μπορείς να εκφράσεις γνώμη. επίσης γι αυτούς που λένε ότι πρέπει να περιμένουμε στην ουρά πίσω από αυτοκίνητα, να το πουν στον οδηγό που έγινε "σάντουιτς" μεταξύ 2 αυτοκίνητων, από απροσεξία του ενός οδηγού.

     
  • Ν ΠΛ

    Οδηγω δίκυκλο 35 χρονια. Είμαι 54 χρονων .Δυστυχως υπάρχει τεράστιο χάος απόψεων από τους μη δικυκλιστες το οποίο φαίνεται και από τα λίγα σχόλια εδω.Δεν νομίζω φίλε που έγραψες το άρθρο και εσείς οι υπόλοιποι ότι έχετε να απολογηθειτε σε κάτι. Τα 2/3 πανευρωπαϊκά οδηγούν μότο επειδή τους αρεσει και το 1/3 για εργασία. Πρόσφατη έρευνα στην Γαλλία ανάμεσα σε οδηγούς που οδηγούν μόνο ι.χ και οδηγούς που οδηγούν και μότο, έδειξε ότι οι δεύτεροι είναι εξαιρετικά προσεκτικοί, έχουν καλύτερα αναπτυγμένη την περιφερική όραση,προσέχουν τους πεζούς, συμμορφώνονται στα σήματα οδικής κυκλοφορίας και όλα αυτά όταν οδηγούν ι.χ. Αν δεν έγινα κατανοητός σας παραπέμπω να διαβάσετε ένα άρθρο με τίτλο ( πόσο ασφαλείς είναι οι μοτοσυκλετιστες στην Ευρώπη ). Συνειδητός δικυκλιστης.

      5
  • MIΧΑΗΛ

    ΟΣΟΙ ΔΕΝΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΟ:ΠΑΤΙΝΙ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ- ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟ-ΜΗΧΑΝΑΚΙ-ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΠΗΓΑΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΘΕΟΚΟΥΛΟΙ ΕΩΣ ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ ΜΕΤΡΙΟΙ

      2
  • ΑΚ

    Έρχεσαι στα λόγια μου λοιπόν Γιάννη...είναι ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΑΝΑΒΑΤΗ το πως θα οδηγήσει...δεν μπορεί να λέει κανείς λοιπόν ότι επειδή κάποιοι αναβάτες έχουν ροπή στην πρανομία φταίει το όχημα.

      5
  • Γιαννης

    AK για πια παραφιλολογια ρε φιλε μιλας,σου λεω κοιτα γυρω σου στον δρομο και δες ποιοι κανουν τις περισσοτερες παρανομιες σε ποσοστο! Εγω εμαθα πια οδηγωντας μηχανη οτι το μονο που σε προστατευει ειναι να οδηγας παθητικα.Ολα τα αλλα περι ενεργητικης ασφαλειας μοτοσυκλετων ειναι μυθος. Φυσικα και η υπακοη στον ΚΟΚ σε κανει καλο οδηγο οταν μιλαμε για δημοσιους δρομους. Οτι σε κανει να απορεις επιβεβαιωνεις τα λεγομενα μου για αναρχια απο πλευρα των μοτοσυκλετιστων Ειμαστε ομως εκτος θεματος και ευχαριστω το mototriti για την ανοχη.

      3
  • ΑΚ

    Συνεχίζεις την παραφιλολογία χωρίς να μου λες τίποτα ουσιαστικό. Μου λες ότι επειδή ΕΣΥ θα θέλεις να παρανομήσεις οδηγώντας μοτοσυκλέτα, σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα θα σε κάνει κακό αναβάτη. Και ότι αυτό ισχύει ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ. Το ακούσαμε και αυτό εν έτει 2018. Ότι δηλαδή η υπακοή στους νόμους σημαίνει αυτόματα ότι είσαι καλός οδηγός! Όχι το ότι αν είσαι καλός οδηγός, ΔΕΝ θα μπείς στον πειρασμό να κάνεις παρανομίες σαν και αυτές που λες. (ωπ...τσούζει;) Όχι δηλαή ότι η απαίτηση να είσαι πάντα συγκεντρωμένος οδηγώντας μοτοσυκλέτα δεν σε βελτιώνει ότι και να οδηγήσεις μετέπεια. Όχι ας πούμε, ότι οι απαιτήσεις χειρισμού και ελέγχου των μοτοσυκλετών, δεν βελτιώνουν την δυνατότητά σου να νιώθεις το όχημα και να το χειρίζεσαι σωστά. Αδιαφορώ παντελώς και δυσπιστώ στα περί εμπειρίας που μου λες. Αν είχες τόση εμπειρία από μοτοσυκλέτες όσο ισχυρίζεσαι, δεν θα έλεγες όσα λες, αλλά φαντάζομαι ότι η εμπειρία σου στις μοτοσυκλέτες ήταν μάλλον μέσα στην παρανομία. Όπως κατά πάσα πιθανότητα είναι και τώρα η εμπειρία σου με τα αυτοκίνητα.

      5
  • Νεος

    «Κάποια στιγμή θα μεγαλώσεις και θα σταματήσεις να οδηγείς μοτοσυκλέτα, ήμουν σαν και εσένα και θα με θυμηθείς» Aυτη η προταση κρυβει ολη την αληθεια,πολλοι οδηγοι αγωνων οταν μεγαλωνουν στρεφονται στα αυτοκινητα,ο Ροσσι εχει δηλωσει οτι στην καθημερινοτητα του χρησιμοποιει αυτοκινητο. Γιαννη εχεις δικιο!

      10
  • Γιαννης

    Φιλε ΑΚ δεν πινω τιποτα,κοιτα γυρω σου και δες ποιοι κανουν τις περισσοτερες παρανομιες σε ποσοστο,αν τωρα δεν καταλαβαινεις το νοημα απο αυτα που λεω σημαινει οτι απλα δεν εχεις την εμπειρια μου και σε μοτο αλλα και σε αυτοκινητα.....

      16
  • Stelios76

    Υπάρχουν τελικά πολλοί κομπλεξικοί. Ok η ασφάλεια είναι πολυ σημαντικό θέμα και στην προσφέρει το αυτοκίνητο, αλλά για να σου την προσφέρει αφαιρεί την επαφή απο τον δρόμο. Ειιδκά τα καινούρια αυτοκίνητα είναι σαν να παίζεις play station. H Μοτοσυκλέτα σου προσφέρει μία άισθηση ελευθερίας που αν δεν έχεις οδηγήσει δεν μπορέις να την ξέρεις. Η επαφή του οδηγού με το περιβάλλον είναι άμεση και αυτό σου δίνει μία άλλη άισθηση. Μη ξεχνάμε πως οι μοτοσυκλετιστές κινδυνέουν περισσότερο απο τους αδαείς οδηγους αυτοκινήτων που φυσικά θεωρούν ότι όλος ο δρόμος είναι δικός τους και μπορούν να αλλάζουν λωρίδεςι χωρίς να προειδοποιούν .... άντε και καλή χρονιά

      13
  • ΑΚ

    Γιάννη ΤΙ ΠΙΝΕΙΣ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ; H μοτοσυκλέτα σε κάνει ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΔΗΓΟ επειδή ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ περισσότερες παρανομίες; Τις οποίες μάλιστα κρίνοντας από το ύφος των γραφόμενών σου, θα επιλέξεις να κάνεις κιόλας; Που είναι η παιδεία σου, στην οποία αναφέρεσαι πιο πάνω; Ιησούς Χριστός...πρώτη φορά ακούω αυτό το επιχείρημα στη ζωή μου. Επειδή ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ, με κάνει χειρότερο οδηγό. Δική σου υπόθεση το αν θα τις κάνεις. Αλλά από εκεί και πέρα, ότι και να οδηγήσεις τρ0μπας θα παραμείνεις.

      22
  • ΑγγελοςV2

    Όποιος αναρωτιεται αρκεί να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα και θα του λυθούν αυτόματα όλες οι απορίες περί αυτού...

      13
  • Γιαννης

    H επιστολη δεν στεκει κριτικης γιατι ειναι σαν να ακουω τον οποιοδηποτε 18-20χρονο να δικαιολογει την επιλογη της μοτοσυκλετας του..... Η οδηγηκη απολαυση δεν εχει να κανει καθολου με τα λεφτα που αξιζει μια μηχανη ουτε με το ποσα αλογα εχει αυτη. Ακομα και το χειροτερο αυτοκινητο στον τομεα ασφαλειας ειναι καλυτερο απο την καλυτερη μηχανη. Ακομα και ενα πισωκινητο αγροτικο μπορει να οροσφερει οδηγηκη απολαυση Με κανενα μηχανακι δεν μπορεις να απολαυσης τις χαρες του αυτοκινητου,μονο και μονο που δεν εχεις το κρανος στο κεφαλι σου αρκει...... Η κινηση με την μοτοσυκλετα σε κανει καλυτερο οδηγο οσο και η κινηση με το αυτοκινητο,εξαρταται απο την παιδεια του οδηγου.Απο την εμπειρια μου η κινηση με την μοτο με κανει χειροτερο οδηγο επειδη ειναι πιο ευκολο να κανω περισσοτερες παρανομιες δηλ παρανομες σφηνες,πεζοδρομια,κινηση στο αντιθετο ρευμα ........

      34