Οι Έλληνες δίνουν το μεγαλύτερο ποσοστό του μισθού του σε καύσιμα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., αγγίζοντας το 13% του ετησίου εισοδήματος των καταναλωτών, αφού εκτός ότι έχουμε την 6η πιο ακριβή βενζίνη σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο βασικός μισθός βρίσκεται κάτω από την 13η θέση στην αντίστοιχη κατάταξη.
Ο Έλληνας δίνει 1,5+ μισθό του το χρόνο για καύσιμα
Οι τιμές των καυσίμων έχουν πάρει φωτιά. Οι εμπόλεμες καταστάσεις, η παγκόσμια μείωση παραγωγής βαρελιών πετρελαίου, η ενεργειακή κρίση και ως ένα βαθμό η απληστία των εταιρειών έχει ανεβάσει το κόστος της βενζίνης σε πραγματικά υψηλά επίπεδα. Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχουν πέσει λίγο οι τιμές, αλλά παραμένουν υψηλές σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας ότι νούμερα της τάξεως του 1,90 ευρώ/λίτρο ήρθαν για να μείνουν.
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί μια έρευνα που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα στη χώρας μας και μας δίνει μια πρωτιά, που μόνο θετική δεν την λες. Οι Έλληνες πληρώνουμε κατά μέσο όρο το 13% του ετησίουεισοδήματος μας σε καύσιμα, τη στιγμή που ο δεύτερος στην κατάταξη πληρώνει κάτω από το 10%. Σίγουρα μόνο τιμητικό για τους αρμόδιους φορείς δεν είναι ένα τέτοιο νούμερο, ενώ επιβαρύνει αρκετά τον οικογενειακόπροϋπολογισμό σε συνδυασμό με την γενική ακρίβεια που μαστίζει τη χώρα μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει την 6η πιο ακριβήβενζίνη σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά οι μισθοί της παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε. Αντιθέτως οι κάτοικοι της Ολλανδίας, παρά το γεγονός ότι έχουν την ακριβότερηβενζίνη, πληρώνουν μόλις το 6% του ετήσιου εισοδήματος, κάτι που οφείλεται στους πιο υψηλούς μισθούς αλλά και στα καλύτερα οργανωμένα M.M.M, ενώ οι Βέλγοι που ξοδεύουν αντίστοιχο ποσό με μας σε καύσιμα, το ποσοστό βρίσκεται μόλις στο 5%.
Εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν τις τιμές στα διυλιστήρια
Οι πολεμικέςσυγκρούσεις και η αύξηση των μεταφορικών μέσω θαλάσσης κατά 113,7% μέσα σε 3 χρόνια βάζουν το δικό τους λιθαράκι στη συνολική αύξηση των τιμών. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια η τελικήτιμή του πετρελαίου κίνησης έχει αυξηθεί έως και 48% και της βενζίνης έως και 35%, παρά το γεγονός ότι οι φόροι παραμένουν σταθεροί. Η μεγάλη αύξηση έχει γίνει στα διυλιστήρια, όπου παρατηρείται ένα ράλι ανόδου που έχει φτάσει στο 103%.
Ο ανελαστικός φόρος ακουμπάει τα 1.20 ευρώ
Πάντως ακόμα και τσάμπα να έδιναν τα διυλιστήρια και τα πρατήρια τα καύσιμα, ο καταναλωτής θα έπρεπε ο καταναλώτης να πληρώσει 1,2 ευρώ/λίτρο, νούμερο που αναλογεί στο φόρο που έχει θέσει το κράτος.
Ο ειδικός φόρος κατανάλωση βενζίνης ανά λίτρο στην Ελλάδα φτάνει τα 0,7 ευρώ.
Ο παραπάνωφόρος θα μπορούσε να είναι μικρότερος, αν ο προβλεπόμενος ελάχιστοςειδικόςφόροςκατανάλωση (ΕΦΚ) στην αμόλυβδη παρέμενε στα 0,36 ευρώ ανά λίτρο, ο ελάχιστος που είχε οριστεί από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Όμως όσα κράτη θέλουν μπορούν να τον αυξήσουν για περιβαλλοντικούς ή για δημοσιονομικούς λόγους, με την Ελλάδα να τον ορίζει στα 0,7 ευρώ. Για την ιστορία, στα ίδια επίπεδα τον έχει ορίσει και η Φινλανδία, με τη μόνη διαφορά ότι εκεί ένας βασικός μισθός συνήθως ξεκινάει πάνω από τις 2.000 ευρώ.