Για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές όσον αφορά το κάθισμα της μηχανής μας, ισχύει όσο πιο χαμηλό τόσο πιο καλά. Όμως υπάρχουν κι άλλα πράγματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.
ΤΥΠΟΣ ΜΗΧΑΝΗΣ & ΥΨΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ
Οι σέλες διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων, μεγεθών και υψών, επειδή κάθε τύπος μοτοσικλέτας έχει διαφορετικό σκοπό - και συνεπώς, λειτουργία.
Ως άμεσο αποτέλεσμα της σχεδίασης της κάθε μηχανής αλλά και του styling της μοτοσικλέτας, οι σέλες μοτοσικλετών έχουν διαφορετικά σχήματα με στόχο να προσφέρουν άνεση στον αναβάτη, ενώ παράλληλα να λειτουργούν και ως διαχωριστική γραμμή από το έδαφος.
Τα cruisers τείνουν να έχουν τα χαμηλότερα καθίσματα, καθώς οι κινητήρες τους είναι συνήθως στενοί εν σειρά v-twins, τοποθετημένοι μπροστά από τον αναβάτη. Αυτό αφήνει αρκετό χώρο ώστε να τοποθετηθεί η σέλα πιο κοντά στο έδαφος.
Οι αθλητικές μοτοσικλέτες έχουν συνήθως υψηλότερες σέλες, επειδή η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στη μοτοσικλέτα να γέρνει περισσότερο στις στροφές. Οι εγκάρσια τοποθετημένοι, πολυκύλινδροι κινητήρες που είναι συχνοί στις αθλητικές μοτοσικλέτες μπορούν επίσης να δημιουργήσουν στενότερη κατασκευή, η οποία αναγκάζει σε μια υψηλότερη τοποθέτηση των καθισμάτων.
Τα Offroad, διπλής χρήσης και supermoto έχουν αυξημένες αναρτήσεις ταξιδιού, οι οποίες μπορούν να κάνουν φοβερή δουλειά στην εξομάλυνση των επιφανειακών ανωμαλιών. Οι μεγαλύτερες αναρτήσεις αυξάνουν επίσης τη συνολική ανύψωση της μοτοσικλέτας και, φυσικά, τη σέλα. Αλλά όπως θα δείτε παρακάτω, δεν θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε τις εκτιμήσεις ύψους των καθισμάτων σε offroad μηχανές ως την ονομαστική τους αξία.
ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ ΜΟΝΟ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ
Είναι εύκολο να παρατηρήσετε τους αριθμούς σε ένα φυλλάδιο με τις προδιαγραφές της μηχανής και οι κατασκευαστές μοτοσικλετών χρησιμοποιούν συχνά τους αριθμούς για το ύψους των καθισμάτων ως τακτική πωλήσεων, καθώς οι χαμηλότεροι αριθμοί ανοίγουν την πόρτα για περισσότερους πιθανούς αγοραστές. Μερικοί κατασκευαστές έχουν ακόμα ένα φίλτρο στις ιστοσελίδες τους που επισημαίνουν μηχανές με τα χαμηλότερα ύψη καθισμάτων. Μερικές φορές ο αριθμός δείχνει μόνο το ήμισυ της πραγματικότητας.
Οι off-road μηχανές έχουν στενές σέλες, οι οποίες επιτρέπουν μεγαλύτερη επέκταση ποδιών. Αν και τα καθίσματά τους είναι ψηλά, αυτά τα στοιχεία ύψους καθισμάτων μπορεί να είναι κάπως παραπλανητικά επειδή οι στενές σέλες καθιστούν ευκολότερο το να αγγίξετε το πεζοδρόμιο.
Από την άλλη πλευρά, οι αθλητικές μηχανές έχουν συχνά ευρύτερες σέλες επειδή ο αναβάτης κάθεται πάνω σε έναν εγκάρσια διαμορφωμένο, πολυκύλινδρο κινητήρα, ο οποίος απαιτεί ευρύτερη επιφάνεια. Το πλάτος συνήθως καθιστά πιο δύσκολο να φτάσετε στο έδαφος, επειδή τα πόδια του αναβάτη πρέπει να τεντώνουν γύρω από την μεγάλη, επίπεδη περιοχή της σέλας.
Ποιό είναι το συμπέρασμα εδώ; Μην πιστεύετε αμέσως τα στοιχεία ύψους για τα καθίσματα μοτοσυκλέτας, καθώς δεν υπάρχει εύκολος και άμεσος τρόπος για μια πραγματική δοκιμή πάνω σε μια μοτοσικλέτα ώστε να μάθετε πόσο εύκολο είναι να αγγίξετε το έδαφος.
Το κείμενο είναι μια ευγενική χορηγία του καταστήματος Toofast: Ότι ψάχνετε από εξοπλισμό και αξέσουάρ, μοτοσυκλέτας και αναβάτη, σε μια τεράστια ποικιλία και πολλά ακόμα!