Riding modes: Τελικά χρησιμεύουν ή να χαμε να λέγαμε;
|
Βλέπετε με καλό μάτι τα συστήματα παραμετροποίησης που διαθέτουν ολοένα και περισσότερα μοντέλα μοτοσικλετών; Είναι άλλο ένα κόλπο του μάρκετινγκ των εταιρειών ή έχουν λόγο και ουσία στην εφαρμογή τους;
Η εκπαίδευση των αναβατών ξεκίνησε από τις σπορ ακριβές εκδόσεις κάποιων συγκεκριμένων μοντέλων, αλλά πλέον έχουν διεισδύσει για τα καλά στην αγορά. Τα συναντάμε πια και σε συμβατικά μοντέλα, ενώ σε ορισμένα έχουν αλλάξει μορφή και αντί να προσφέρουν επιδόσεις στοχεύουν στη μείωση της απόδοσης του κινητήρα χάριν οικονομίας. Τα συστήματα παραμετροποίησης είναι το νέο must στην αγορά δικύκλου γιατί έχεις τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικού προφίλ οδήγησης. Ο στόχος τους είναι να αλλάζουν τα χαρακτηριστικά ελέγχου της πρόσφυσης καθώς και τη λειτουργία του κινητήρα, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να επωφεληθεί πλήρως τις δυνατότητες της μοτοσικλέτας του σε διαφορετικές συνθήκες.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στις σπορ ακριβές εκδόσεις των μοντέλων από τα οποία προήλθαν, η διαφορά είναι αισθητή και αποτελεί ένα χρήσιμο εξοπλιστικό πακέτο που δεν πρέπει να απουσιάζει Θες να κινηθείς στην πόλη ή να κάνεις ένα ξεκούραστο ταξίδι; Επιλέγεις το Comfort mode και αν συνοδεύεται από ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αυτή μαλακώνει αισθητά και ο κινητήρας γίνεται πιο πολιτισμένος στην λειτουργία του, για να απολαύσεις άνεση. Η ίδια μοτοσικλέτα στην επιλογή Sport ή Dynamic, σφίγγει την ανάρτηση, αυξάνει την ιπποδύναμη παρουσιάζει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Έτσι έχεις δύο ξεχωριστά προφίλ οδήγησης με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, από το ίδιο μοντέλο. Μπορεί να υπάρχουν επιπλέον επιλογές, όπως για παράδειγμα, χαρτογράφηση Eco για οικονομική οδήγηση στην οποία η κατανάλωση ή Rain που πετσοκόβει ιπποδύναμη για οδήγηση σε ολισθηρές συνθήκες. Ή ακόμα και custom mode όπου ρυθμίζεις μόνος σου την παρέμβαση του traction και του ABS,ώστε με την ίδια μοτοσικλέτα που κάνεις τουρισμό να μπορείς να πλαγιάζεις σε ορεινό στροφιλίκι. χωρίς καμία προσπάθεια. Απλά με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού.
Τι γίνεται όμως σε μοτοσικλέτες μικρότερου κυβισμού και ιπποδύναμης όπου οι δυνατότητες παραμετροποίησης περιορίζονται συνήθως στους χάρτες απόδοσης του κινητήρα; Εάν έχεις 30 και 35 ίππους στη διάθεση σου για ποιο λόγο να επιλέξεις Eco Mode και να σου μείνουν λιγότεροι; Υπάρχει ουσιώδης διαφορά; Όμως υπάρχουν και πιο περίεργα παραδείγματα όπως τα ηλεκτρικά 50άρια. Εκεί δεν τίθεται ουσιαστικό θέμα μείωσης κατανάλωσης και απόκρισης. Μήπως λοιπόν είναι όλα αυτά ένα καλοστημένο κόλπο των εταιριών που στην ουσία δεν χρησιμεύει πουθενά στον αναβάτη;
Εσείς τι λέτε; Σας αρέσει να αλλάζει ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας σας ανάλογα με την επιλογή σας; Θα θέλατε μια επιλογή Eco που να μειώνει την απόδοση αλλά και την κατανάλωση της μοτοσικλέτας σας;