Πόσες από αυτές τις λεπτομέρειες θυμάσαι ανα πάσα ώρα και στιγμή, όταν οδηγείς;

Τα 4 βασικά στοιχεία στην οδήγηση μοτοσυκλέτας που… ξεχνάμε εύκολα

Πιστεύεις ότι πάντα θυμάσαι κάθε λεπτομέρεια στην οδήγησή σου; Δες μήπως τυχόν...σου διαφεύγουν αυτά τα 4 στοιχεία, που και που!

Η οδήγηση της μοτοσυκλέτας κρίνεται –και- στις λεπτομέρειες και, αρκετές φορές, πάνω στη συνήθειά μας ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο ξεχνάμε κάποια βασικά στοιχεία της οδήγησης, που παίζουν σημαντικό ρόλο. Ακόμα και αν δεν έχετε υπόψιν τα 4 σημεία που συγκεντρώσαμε και παρουσιάζουμε για σας, μια… επανάληψη ποτέ δεν κάνει κακό. Ποια είναι λοιπόν τα 4 σημεία που… ξεχνάμε;
  1. Μείνε χαλαρός στη μοτοσυκλέτα σου: Δεν εννοούμε να είσαι… αέρα πατέρα πάνω στο όχημα, εννοούμε να μην «σφίγγεσαι» στο τιμόνι και στα μαρσπιέ. Μια μοτοσυκλέτα έχει συναρπαστική ικανότητα να ισορροπεί και να αυτοδιορθώνεται και, τις περισσότερες φορές, η «στραβή» συμβαίνει από λάθη του αναβάτη. Ο αναβάτης πρέπει να είναι χαλαρός, κυρίως στα χέρια του, όσο οδηγεί, χωρίς να σφίγγει τη λαβή του που θα τον οδηγήσει σε over-input αλλά και χωρίς να έχει την μηχανή… στο έλεος του Θεού. Το να είσαι χαλαρός στη μοτοσυκλέτα και να την χειρίζεσαι με ακρίβεια και αυτοπεποίθηση, δεν βοηθά μόνο στην σταθερότητα στο δρόμο αλλά προλαμβάνει και την κούραση του σώματος του αναβάτη.
  2. Σφίξε το τεπόζιτο με τα γόνατα όταν φρενάρεις: Στο φρενάρισμα, η δύναμη προς τα εμπρός που δέχεται ο αναβάτης είναι σημαντική και, σε πολλές περιπτώσεις, ξεχνάμε να «επιφορτίσουμε» τα πόδια μας και την ρίχνουμε στο τιμόνι. Αυτό είναι λάθος πρακτική, διότι σε πολύ έντονα φρεναρίσματα, μπορεί μια λάθος κίνησή μας να μας αποσταθεροποιήσει –χώρια την κούραση στα χέρια, που προκαλεί. Στο φρενάρισμα, καλό είναι να θυμόμαστε πάντα να σφίγγουμε τα γόνατα στο τεπόζιτο, διατηρώντας χαλαρά τα χέρια μας.
  3. Κοίτα εκεί που θες να πας: Το «ξεκλείδωμα» του βλέμματος αποτελεί ίσως και τον σημαντικότερο παράγοντα βελτίωσης της οδήγησης μοτοσυκλέτας. Το δίκυκλο τείνει να πηγαίνει «όπου κοιτά ο αναβάτης» και αυτό δεν είναι μαγεία, αλλά πραγματικότητα. Παράλληλα, είναι και κάτι που εύκολα ξεχνάμε, ειδικά αν τρομάξουμε, πηγαίνουμε σε δρόμους που δεν ξέρουμε καλά ή πιέζουμε και ο φόβος μας κυριεύσει. Δεν μπορούμε να σας τονίζουμε αρκετά την σημασία αυτής της τεχνικής: δείτε το εσείς οι ίδιοι και θα μας καταλάβετε.
  4. Πατα στα μαρσπιέ με το μετατάρσιο και όχι με την «καμάρα» του ποδιού! Ακόμη και αναβάτες που οδηγούν χρόνια μοτοσυκλέτα δεν γνωρίζουν αυτή την λεπτομέρεια. Είναι πολύ καλύτερο και πολύ σωστότερο, να πατάμε στα μαρσπιέ με το μετατάρσιο του ποδιού. Εκτός του ότι αυτό μας χαρίζει καλύτερη αίσθηση και σταθερότητα, προσφέρει και καλύτερο έλεγχο αφού μια μοτοσυκλέτα βασίζεται και στον χειρισμό που της κάνουμε με τα πόδια μας. Θα δείτε ότι, αν αρχίσετε να οδηγείτε έτσι, δεν θα επιστρέψετε ποτέ σε όσα ήδη ξέρατε!