Μια κατηγορία που προσφέρει διασκέδαση όσο λίγες, τα supermotard ή supermotos, μέσα από 3 μοτοσυκλέτες μικρού, μεσαίου και μεγάλου κυβισμού. Ποια θα επιλέξετε εσείς;
Εμφάνιση και διαστάσεις που θυμίζουν χωμάτινη μοτοσυκλέτα. Τροχοί και στήσιμο για την άσφαλτο ή ακόμη και...για τους αγώνες! Αυτές είναι οι supermotard μοτοσυκλέτες, μια κατηγορία που έχει κερδίσει φανατικούς οπαδούς και όχι μόνο. Και καθόλου τυχαία, αφού οι supermotard προσφέρουν δυνατότητες για διασκέδαση άνευ ορίων στην άσφαλτο και για πραγματικά απολαυστικές επισκέψεις στην πίστα με το μικρό τους βάρος, την μεγάλη τους δύναμη και την ευκολία χειρισμού που προσφέρουν. Σήμερα, μπορεί κανείς να βρει μια supermotard σε διάφορους κυβισμούς και εμείς επιλέξαμε 3 προτάσεις στα 150, 700 και 939 κυβικά. Ακόμα λοιπόν και αν είστε νέος ή αρχάριος με την κατηγορία, είτε έμπειρος αναβάτης που αρέσκεται στην έντονη οδήγηση, μία από τις 3 μοτοσυκλέτες απευθύνεται σε σας!
Εμφάνιση-ποιότητα κατασκευής: Από το πιό ήπιο στο πιο επιβλητικό
Τα 3 μοντέλα φαίνεται ότι δεν κλιμακώνουν μόνο στον κυβισμό τους, αλλά και στην ένταση της εμφάνισής τους. Το μικρότερο της παρέας, το Kawasaki D-Tracker 150, είναι και –σε σύγκριση με τα άλλα δύο- το πιο ήπιο σχεδιαστικά, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση αδιάφορο. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού η Kawasaki έχει φροντίσει να προικίσει το μοντέλο με αιχμηρές γραμμές και λεπτομέρειες που θα προσελκύσουν τους νεαρούς αναβάτες. Το αρκετά παχύ ανεστραμμένο πιρούνι είναι μια ακόμα ευχάριστη αισθητική πινελιά, σε μία μοτοσυκλέτα που φωνάζει ότι πρόκειται για supermotard. Η εμφάνιση του Husqvarna 701 είναι πίστη στο σχεδιαστικό «αρχέτυπο», αν θέλετε, της κατηγορίας. Μινιμαλιστικό σε εμφάνιση, με καθαρές «σουηδικές» γραμμές σύμφωνα με την Kiska που έχει επιμεληθεί το σχεδιασμό του, αλλά με προσεγμένες λεπτομέρειες που τονίζουν την αθλητική του φύση. Το λευκό, το μπλε και το κίτρινο συνδυάζονται υπέροχα και το τελικό σύνολο είναι δελεαστικό, για γνώστες και μη της κατηγορίας. Το Hypermotard 939 είναι το πιο «άγριο» της παρέας και δεν διστάζει να το δείξει. Πρόκειται για Ducati και αυτό σημαίνει πλαίσιο-χωροδικτύωμα, V2 κινητήρας, αιχμηρή σε όλα τα σημεία σχεδίαση αλλά και...μονόμπρατσο ψαλίδι. Το Hyper πετυχαίνει 4 στα 4 και σε προδιαθέτει για...πόλεμο ακόμα και με ένα βλέμμα. Ποιοτικα, οι 3 μοτοσυκλέτες δεν αφήνουν περιθώριο για παράπονα σε γενικές γραμμές. Ακόμα και το μικρότερο Kawasaki εντυπωσιάζει πραγματικά σε αυτό το σημείο, με μικρή παραφωνία τις λεπτές μανέτες του, κάτι το οποίο συνηθίζεται εύκολα. Το 701 και το Hypermotard είναι επίσης πολύ καλά φτιαγμένα και, αν οι διακόπτες του 701 ήταν κάπως πιο «μοντέρνοι» δεν θα είχαμε να σχολιάσουμε απολύτως τίποτα για την μοτοσυκλέτα της Husqvarna.
Κινητήρες: Το ποίμνιο και ο...αιρετικός
Supermotard σημαίνει μονοκύλινδρος και ισχυρός κινητήρας, τουλάχιστον όσον αφορά την αυθεντική ιδέα. Τα D-Trackerκαι 701 μένουν πιστά στην φιλοσοφία αυτή, με τις μονάδες των 144 και 690 κυβικών εκατοστώνπου φέρουν, αντίστοιχα. Το μοτέρ του Kawasaki είναι αερόψυκτο, με 2 βαλβίδες επικεφαλής και τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ: η επιτομή της λειτουργικής απλότητας που όμως αποδίδει και με το παραπάνω. Ο κινητήρας αποδίδει 12 ίππους και 1,2 kgm ροπής, φέρει κιβώτιο 5 σχέσεων και λειτουργεί με τρόπο γραμμικό και απουσία ενοχλητικών κραδασμών. Ο κινητήρας του 701 είναι υγρόψυκτος και «ψεκαστός» και υπόσχεται απόδοση 67 ίππων και 7 kgm ροπής. Ο ισχυρός κινητήρας φέρει συμπλέκτη ολίσθησης που συμβάλλει στην εξομάλυνση της συμπεριφοράς του πίσω τροχού στα κατεβάσματα ταχυτήτων. Παράλληλα, φέρει σύστημα ride by wireκαι 3 επιλογές χαρτογράφησης για καθημερινή και σπορ οδήγηση, αλλά και για ολισθηρές συνθήκες. Ο...αιρετικός της παρέας είναι βέβαια το Hyper, που (εξ)οπλίζεται με τον δικύλινδρο Testastretta των 937 κ.εκ. Ο κινητήρας της Ducati αποδίδει 110 ίππους και 9,7 kgm ροπής και φυσικά αποτελεί μια ακόμα άσκηση μηχανολογίας από το ιταλικό εργοστάσιο. Δεσμοδρομικές βαλβίδες, μονόδρομος συμπλέκτης υγρού τύπου αλλά και ηλεκτρονικά όπως traction control και riding modes, που τον τιθασεύουν και επιμελούνται την λειτουργία του είναι παρόντα.
Οδηγώντας. Από την φιλική διασκέδαση στον supermotard εθισμό
Ξεκινώντας την οδηγική ανάλυση των μοντέλων από το D-Tracker 150, πρόκειται για το πλέον εύχρηστο από τα 3 και αυτό είναι απολύτως λογικό. Ο μικρός του κυβισμός το κάνει επιλογή για νέους αναβάτες με δίπλωμα Α2 αλλά και για όποιον θέλει μια εύκολη μοτοσυκλέτα τύπου supermotard. Ο κινητήρας του D-Tracker είναι απολαυστικά ελαστικός και μπορεί ακόμα και να εκκινήσει την μοτοσυκλέτα από στάση με 2α στο σασμάν των 5 σχέσεων. Δεν ξεμένει ποτέ από διαθέσιμη ροπή και αυτό θα κάνει τις μετακινήσεις σας παιχνιδάκι. Οι αναρτήσεις είναι πολύ καλές για την πόλη, όντας μαλακές σε ρύθμιση, με το ανεστραμμένο πιρούνι να συμβάλλει στην καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό. Ικανοποιητικά είναι και τα φρένα της μικρής Kawasaki με αρκετή δύναμη και αίσθηση. Στην γρήγορη οδήγηση το D-Tracker θα αποτελέσει ένα ωραίο «σχολείο» motard καθώς είναι σύμφωνο με το παιχνίδι και την οδήγηση στις στροφές. Τα όριά του τίθενται από την ενδοτικότητα των μαλακών αναρτήσεων αν πιεστούν πολύ, με την μορφή «προειδοποίησης» και όχι «απειλής» που θα τρομάξει τον αναβάτη. Στοιχείο που ενισχύει τον καθημερινό χαρακτήρα του D-Tracker είναι η χαμηλή του κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 2,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Το μεσαίο εκ των 3, Husqvarna 701 κάνει το παιχνίδι μια πιο «σοβαρή» υπόθεση χωρίς όμως να κλείνει πόρτες και στην πρακτικότητα. Πλαίσιο, αναρτήσεις, γεωμετρία και φρένα συνθέτουν ένα σύνολο «μπετό» που θα υποστηρίξει εύκολα πολύ γρήγορη οδήγηση, μπόλικα κόλπα και απολαυστικές πλαγιολισθήσεις. Ο κινητήρας του 701 παράγει αρκετούς κραδασμούς αλλά αυτό μπορεί ακόμα και να αρέσει στους φίλους της κατηγορίας, ενώ η ισχύς του είναι αστείρευτη και αποδίδεται χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Τα φρένα είναι πραγματικά «άγκυρες» και θα ακινητοποιήσουν την μοτοσυκλέτα από τα...όσα, πολύ γρήγορα, ενώ το ABSμπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό για ατελείωτο drift. To καλό με το 701 είναι ότι όλα αυτά, τα κάνει χωρίς να χάνει την φιλικότητά του και δεν είναι απαγορευτική, ακόμη και η μετακίνηση στην πόλη μαζί του. Στον τομέα της κατανάλωσης, το 701 ζητά την λογική ποσότητα των 5,2 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα. Το Hypermotard 939 είναι το πιο απόλυτο μηχάνημα από τα 3. Αυτό δεν είναι κακό βέβαια, αρκεί να είσαι συνειδητοποιημένος αναβάτης, να ξέρεις τι καβαλάς και να μην περιμένεις άλλα, από όσα σου προσφέρει. Ο δικύλινδρος V κινητήρας του «οργιάζει» στις μεσαίες στροφές όπου δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο. Αν και ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την λειτουργία του σε μεγάλο βαθμό μέσα από τα ηλεκτρονικά, ο Testastretta δεν χάνει τον άγριο χαρακτήρα που θα σας ξεσηκώσει. Σε συνδυασμό με τα κορυφαία περιφερειακά και το πλαίσιο του Hyper, έχουμε ένα σύνολο φτιαγμένο για την σπορ υπέρβαση. Όσο το πηγαίνεις γρήγορα, το Hypermotard αποδίδει άριστα και, όταν λέμε γρήγορα, εννοούμε από αρκετά έως...όσο αντέχεις! Όταν η άσφαλτος είναι και καλή, τότε μιλάμε για ένα χειρουργικό εργαλείο στο στρίψιμο, ενώ η πίστα είναι προφανώς μέσα στο πεδίο δράσης του όπου η απόλαυση θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Αρκεί να μην το οδηγείτε...χαλαρά: Το Hypermotard δεν είναι φτιαγμένο για αυτό και θα το δείξει αμέσως! Είπαμε, απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αναβάτες, αλλά είναι εξαιρετικό για αυτούς.
Η άποψή μας: Για όλα τα επίπεδα αναβατών!
Τα supermotard μπορεί να χάνουν σε κύκλο οπαδών στη σημερινή εποχή, σε σχέση με άλλες κατηγορίες, είναι όμως πολύ ενδιαφέροντα «εργαλεία» διασκέδασης είτε ως βασική, είτε ως δεύτερη μοτοσυκλέτα. Για νέους αναβάτες λοιπόν, που ξεκινούν στην κατηγορία και πιθανόν θα έχουν μία μόνο μοτοσυκλέτα για όλα, το D-Tracker είναι μια ιδανική επιλογή. Είναι μια άξια εισαγωγική motard, είναι «ταμαμ» για καθημερινή χρήση, ενώ ακόμη και μεγαλύτεροι-πιο έμπειροι αναβάτες θα εκτιμήσουν την ευκολία χρήσης της. Το Husqvarna 701 είναι μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα διασκέδασης. Έχει όλες τις supermotardαρετές: είναι ελαφριά και πολύ καλά ζυγισμένη, έχει πολύ δυνατό κινητήρα και εξαιρετικό στήσιμο. Μπορεί να καλύψει ανάγκες και επιθυμίες, από τον μέσο μέχρι και τον απαιτητικό αναβάτη. Τέλος, το Hypermotard της Ducati είναι και το πιο εξειδικευμένο από τα 3. Είναι απροκάλυπτα «ειδική» μοτοσυκλέτα, απόλυτη και προσηλωμένη στον ρόλο του εργαλείου για διασκέδαση και χρόνους σε πίστα. Αυτό είναι και το γεγονός που την κάνει δύσχρηστη στα άλλα πεδία και την καθιστά επιλογή για τους πλέον απαιτητικούς αλλά και ικανούς αναβάτες.