Τρεις προτάσεις παπιών για τους πλέον απαιτητικούς της οικονομίας! Κοστίζουν λιγότερο από 1.500 ευρώ και είναι τόσο οικονομικά στην καθημερινή χρήση, που πραγματικά θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους.
Είναι τόσο φθηνά στην απόκτηση, που προκαλούν...ζήλια, «φθηνιάρικα» όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση! Υπερασπίζονται την φιλοσοφία του ValueforMoneyκαι μπορούν να «καθαρίσουν» για πάρτη σας στην έντονη καθημερινότητα, κάνοντας τις μετακινήσεις σας παιχνιδάκι. Και αυτό, χωρίς να ζητούν πολλά από...την τσέπη σας! Συγκρίνουμε τα Daytona Sprinter 125, Keeway Target 125 και KYMCO VisaR 110. Κοινή τους παράμετρος, η τιμή τους, που δεν ξεπερνά τα 1.500 ευρώ!
Aνεση-ποιότητα-εργονομία: Ποιοτικότερο το VisaR, εκπλήσσει στην πρακτικότητα το Target
Τα 3 παπιά του συγκριτικού διαγωνίζονται σώμα με σώμα σε αυτό το πρώτο μέρος του συγκριτικού. Καθένα προσπαθεί φυσικά να «δείξει» τον καλύτερο εαυτό του και ομολογουμένως, και τα 3 μοντέλα τα καταφέρνουν πολύ καλά στον τομέα της ποοιότητας. Πρόκειται για στιβαρές κατασκευές, που παρά το χαμηλό της τιμής τους, δεν έχουν εκτπώσεις στην ποιότητα τους. Σε επίπεδο υλικών και συναρμολόγησης, την διαφορά κάνει το VisaR 110 της KYMCO το οποίο είναι τόσο καλοφτιαγμένο για την τιμή του, που θα σας βάλει σε...σκέψεις σχετικά με το πως κατάφερε η εταιρεία να προσφέρει το παπί σε τόσο καλή τιμή, χωρίς να «ρίξει το επίπεδο» κάπου. Η κομψή, ήπια σχεδιαστικά σιλουέτα του VisaRαποτελείται από πλαστικά καλής ποιότητας και βαφής, που έχουν συναρμολογηθεί αρτιότατα. Δεύτερο καταφέρνει να αναδειχθεί το KeewayTarget, το οποίο αποτελεί και χρονολογικά, το πιο πρόσφατο εκ των τριών μοντέλο. Πιο αιχμηρό και σε σημεία πιο «γεμάτο» στο μάτι από το VisaR, το Target 125 δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο σε επίπεδα συναρμολόγησης και ποιότητας. Ξεχωρίσαμε τις λεπτιμέρειες των παχιών μαρσπιέ και της μαλακής σέλας. Τα δυο παπιά καταφέρνουν να υπερβούν σε αυτή τη δοκιμασία το Sprinter –μην ξεχνάμε όμως ότι το μοντέλο είναι πολλά έτη στην αγορά, χωρίς ουσιαστικά να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Σε καμία περίπτωση, όμως, το παπί της Daytona δεν είναι κακοφτιαγμένο και ξεχειλίζει από στιβαρότητα και σωστή συναρμολόγηση. Στοιχεία όπως οι κόκκινες λεπτομέρειες, και η σπορ σχεδίαση ελκύουν την προσοχή ακόμα και σήμερα, ενώ το παπί είναι το μόνο από τα 3 στο συγκριτικό που έχει δισκόφρενα εμπρός και πίσω. Σε επίπεδο άνεσης, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές. Τα 3 μοντέλα επιτελούν το έργο τους εντός των δεδομένων της κατηγορίας, το οποίο σημαίνει ότι παρέχουν αξιοπρεπή άνεση για έναν ή δύο, για πολλά χιλιόμετρα. Τα VisaR και Target διαθέτουν σέλες που είναι αρκετά μεγάλες, ενώ μάλιστα το μοντέλο της Keeway έχει σκαλοπάτι που διαχωρίζει τις δύο θέσεις και αντιολισθητική επένδυση, νικώντας στην αναμέτρηση. Η σέλα του Sprinter είναι ένα βήμα πίσω αλλά δεν κάνει συμβιβασμούς στην άνεση για δύο, συμπίπτοντας με το επίπεδο της κατηγορίας. Εκεί όμως που το Target…πετυχαίνει διάνα το στόχο του, είναι στον χώρο κάτω από την σέλα. Με δυνατότητα μεταφοράς ενός κράνους κλειστού τύπου, το Target παρέχει κάτι που ο αγοραστής θα βρει σε παπιά η scooter ίσως και διπλάσιας τιμής. Τα VisaR και Sprinter περιορίζονται στα βασικά σε αυτό το σημείο, παρέχοντας χώρους κυρίως για χαρτιά ή εργαλεία άμεσης ανάγκης.
Κινητήρες: Πιο γρήγορο το Sprinter, μαχητές ροπής τα VisaR και Target
Κινητήρας παπιού σημαίνει απλότητα, ελαστικότητα και εν γένει, αποτελεσματικότητα. Στα κυβικά τους οι 3 κινητήρες παρέχουν ισχύ για πολύ άνετες αστικές μετακινήσεις και όχι μόνο, ενώ το VisaRπαρά το ότι «χάνει» στα χαρτιά, στέκεται με αξιοπρέπεια στην αρένα της σύγκρισης. Ταχύτερο και με την περισσότερη αισθητή ισχύ στις ψηλότερες στροφές είναι το Sprinter, του οποίου το μοτέρ αποδίδει 8,5 ίππους και 0,9 kgm ροπής. Ο κινητήρας συνεργάζεται με μια σωστά κλιμακωμένη μετάδοση, που δεν είναι υπερβολικά κοντή και επιτρέπει στον αναβάτη να δει μέχρι και 115 χιλιόμετρα την ώρα στο κοντέρ, σε περίπτωση που η διαδρομή βγεί και έξω από την πόλη. Παράλληλα, ο τρόπος που η δύναμή του «απλώνεται» στην άσφαλτο κρίνεται ικανοποιητικός σε όλα τα επίπεδα και χαρακτηρίζεται από γραμμικότητα και επάρκεια, από την στάση μέχρι την τελική. Το Target 125 δείχνει ένα ελαφρώς διαφορετικό πρόσωπο. Ο κινητήρας του, παρά τους 8,7 ίππους, εστιάζει περισσότερο στην μπόλικη ροπή που αποδίδεται από χαμηλά. Η ελαστικότητα του συγκεκριμένου μοτέρ θα κάνει τον αναβάτη να μειώσει τις αλλαγές ταχυτήτων, αφού το μοτέρ μπορεί να ξεκινήσει το Target ακόμα και με 2α. Το VisaR, έχοντας τον μικρότερο σε κυβισμό μοτέρ μπορεί να χάνει στη θεωρία με τους 6,8 ίππους του, αλλά η κοντύτερη μετάδοση σώζει την παρτίδα, αφού προσδίδει στο παπί ελαστικότητα εξαφανίζοντας τα 15 λιγότερα κυβικά του σε σχέση με τα άλλα δύο.
Οδηγώντας: Νίκη του VisaR στα σημεία
Να λοιπόν πως αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, ότι σε κάποιες περιπτώσεις τα...πινακάκια δεν αντιπροσωπεύουν όλη την αλήθεια στις συγκρίσεις δικύκλων. Απέναντι σε δύο ανταγωνιστές μεγαλύτερου κυβισμού και καλύτερων χαρακτηριστικών σε πρώτη ανάγνωση, το VisaRκαταφέρνει να επικρατήσει στην οδηγική δοκιμασία, παρουσιάζοντας έναν πιο ομοιογενή χαρακτήρα. Το μοντέλο της KYMCOείναι...σίφουνας στην πόλη, εκρηκτικό σε ευελιξία, με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις του να εξασφαλίζουν την στιβαρότητά του σε όλες τις συνθήκες. Παράλληλα, τα φρένα του –που αποτελούνται από συνδυασμό εμπρός δίσκου και πίσω ταμπούρου- σταματούν αποτελεσματικά το παπί όταν χρειάζεται. Μικρή προσοχή θέλει μόνο το πίσω φρένο, καθώς είναι δυνατό και έχει τάσεις να μπλοκάρει εύκολα. Από τα στενά της πόλης μέχρι και την μετάβαση στη δουλειά από την εθνική, το VisaR παίρνει άριστα στην οδηγική συμπεριφορά. Κοντά στην τελική του μάλιστα, ο αναβάτης απολαμβάνει την απουσία κραδασμών, ένα «παράπτωμα» που δεν απέφυγαν τα Target και Sprinter. Αμέσως μετά από το VisaRκατατάσσουμε το Target, το οποίο παρουσιάζει μια παρόμοια εικόνα. Το παπί της Keeway, ελέω και του μεγαλύτερου κυβισμού του, δείχνει μια παραδειγματική ελαστικότητα στην πόλη, καθιστώντας την 1η σχέση του...περιττή, αφού η 2α καλύπτει ακόμα και εκκινήσεις από στάση. Εκεί όμως που ηττάται είναι στην τελική, αφού οι κραδασμοί που παράγει θα ενοχλήσουν τον αναβάτη που θα επιλέξει την εθνική. Και πάλι θύμα της ηλικίας του σε σχέση με τα άλλα 2, το Sprinterδεν μπορεί να ακολουθήσει τους αντιπάλους του στο πλαίσιο της σύγκρισης, αλλά η συμπεριφορά που παρουσιάζει είναι σε κάθε περίπτωση επαρκής. Απλώς, κάνει σαφές ότι προτιμά τις αμιγώς αστικές μετακινήσεις, στις οποίες θα ανταμείψει τον αναβάτη με ευελιξία, ελαστικότητα και σβελτάδα. Μεγάλο του ατού, οι δύο δίσκοι στα φρένα, που καθιστούν την πέδηση μια απόλυτα ασφαλή διαδικασία με καλή αίσθηση.
Συμπέρασμα: Target και VisaR στο… φώτο φίνις!
Κρίνοντας τα 3 παπιά με βάση την οδηγική τους συμπεριφορά, αυτό που αποδεικνύεται αισθητά καλύτερο από τα 3 είναι το KYMCO VisaR. Παρά τα 110 κ.εκ., ο κινητήρας του είναι πρόθυμος, σπιρτόζικος λόγω της κοντύτερης τελικής μετάδοσης και δεν ξεμένει ποτέ από ισχύ, ενώ το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων-φρένων προσφέρει δυναμικά χαρακτηριστικά κορυφής. Αν ληφθεί υπόψη και η ποιότητά του η οποία υπερβαίνει αυτή των αντιπάλων του, το VisaR είναι μια εξαιρετική επιλογή στα 1.355 ευρώ. Το Keeway Target, με 1.350 ευρώ, κοστίζει πρακτικά τα ίδια, όμως έχει ένα μεγάλο ατού: τον μεγάλο χώρο κάτω από την σέλα. Το Sprinter αποδεικνύεται, τέλος, μια αξιοπρεπής επιλογή που ισορροπεί σε απόδοση σε όλους τους τομείς και έχει και τον πιο «σβέλτο» κινητήρα, ολοκληρώνοντας την τριάδα. Η ετυμηγορία, λοιπόν, έχει ως εξής: Αν επιλέγετε με βάση τη συμπεριφορά στο δρόμο, στραφείτε στο VisaR. Αν όμως σας ενδιαφέρει και μια τονωτική ένεση πρακτικότητας, το Target είναι αυτό που θα πρέπει να επιλέξετε.