|
- Από 2 έως 4 κυλίνδρους και κυβισμό που φτάνει τα 1.301cc
- Το Aprilia Tuono V4 έγραψε το πιο γρήγορο 0-100 σε 3,2δ μόλις
- Με προηγμένη τεχνολογία και Premium περιφερειακά
- Το πιο προσιτό είναι το Street Triple 765 RS στα 13.990 ευρώ
SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX
KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ
Οι γυμνές μοτοσυκλέτες πάντα αποτελούσαν μία από τις πιο συνήθεις επιλογές των αναβατών στις μοτοσυκλέτες δρόμου μετά τις sport touring, καθώς συνδυάζουν πρακτικότητα και σπορ χαρακτηριστικά πιο ισορροπημένα από τις supersport. Ομολογουμένως η αιχμηρή και επιθετική εμφάνιση ενός streetfighter, αποτελεί επίσης σημαντικό στοιχείο που τις κάνει αντικείμενο πόθου του μοτοσυκλετιστικού κοινού ενώ παρόλο που στο παρελθόν ως επί το πλείστο οι επιδόσεις τους βρίσκονταν ένα σκαλί πιο κάτω από αυτές των supersport, αυτό πλέον έχει αλλάξει. Πολλά γυμνά έχουν ισχύ που ξεπερνά τα 180 άλογα, επιταχύνουν, φρενάρουν και στρίβουν σαν αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, με ακόρεστες δυνατότητες στην πίστα και σχετικά καλή χρηστικότητα στον δρόμο. Τα naked που συγκεντρώσαμε στη λίστα μας είναι αυτά που μετρήσαμε με το καλύτερο 0-100χλμ/ω και εξοπλίζονται με κινητήρες από 765 έως και 1.301cc με 2 έως 4 κυλίνδρους. Τον πρώτο σε τρικύλινδρη διάταξη, αποκτά το Triumph Street Triple 765 RS, ενώ τον τελευταίο, το KTM 1290 Super Duke R EVO, σε V2 διάταξη και το γνωστό όνομα LC8. Οι ιδιαιτερότητες της λίστας μάλιστα είναι πολλές καθώς συναντάμε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998cc με κομπρέσσορα στο Kawasaki, έναν V4 στο Aprilia Tuono, έναν δικύλινδρο εν σειρά στο 990 Duke της KTM, έναν "απλό" τετρακύλινδρο στο Katana και έναν με Crossplane στρόφαλο στο MT-10, ο πρώτος προερχόμενος από το Superbike GSX-R της Suzuki και ο δεύτερος από το R1 της Yamaha. Τέλος μία ακόμα ιδιαίτερη περίπτωση είναι ο δικύλινδρος Boxer 1.254cc, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων ShiftCam της BMW, στο R1250 R, που έχει γεμάτη ροπή και στροφάρει πιο χαμηλά από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες.
Μάρκα | Τιμή | Κυβικά | Κύλινδροι | Ισχύς Hp | Βάρος (kg) | 0 - 100 (δλ.) | 100 - 0 (Μέτρα) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
APRILIA TUONO V4 1100 | 17590 | 1077 | 4 | 175 | 209 | 3,2 | 40 |
TRIUMPH STREET TRIPLE RS | 13990 | 765 | 3 | 130 | 188 | 3,3 | 42 |
KTM 990 DUKE | 16290 | 947 | 2 | 121 | 179 | 3,3 | 43 |
YAMAHA MT 10 | 15900 | 998 | 4 | 165 | 212 | 3,3 | 40,9 |
SUZUKI GSX-S 1000 KATANA | 14995 | 999 | 4 | 152 | 215 | 3,3 | 42,9 |
KAWASAKI Z H2 | 20995 | 998 | 4 | 200 | 239 | 3,3 | 45 |
BMW R1250 R | 15900 | 1254 | 2 | 136 | 239 | 3,3 | 40,4 |
KTM 1290 SUPERDUKE R EVO | 23800 | 1301 | 2 | 180 | 198 | 3,3 | 43 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποκτούν προηγμένη τεχνολογία καθολικά, από τον κινητήρα στο πλαίσιο και από τα περιφερειακά στα ηλεκτρονικά συστήματα. Έχουν αναπτυχθεί μέσα από την τεχνογνωσία που έχουν εξελίξει οι εταιρείες στον χώρο των αγώνων ταχύτητας και αποσκοπούν στο να σου δώσουν τις υψηλότερες δυνατές επιδόσεις με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο. Όλα τα μοντέλα εξοπλίζονται με μία αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων, διαφορετική βέβαια για το καθένα, η οποία κάνει χιλιάδες υπολογισμούς το δευτερόλεπτο, ώστε σε συνεργασία με τον εγκέφαλο να σε κρατάει ασφαλή. Το Traction Control και το ABS λοιπόν αποκτούν λειτουργία Cornering, με την μονάδα IMU να τροφοδοτείται συνεχώς με τις παραμέτρους της ταχύτητας & επιτάχυνσης, της γωνίας κλίσης της μοτοσυκλέτας, το άνοιγμα του γκαζιού και την πίεση στα φρένα από τον αναβάτη. Το1290 Super Duke R EVO μάλιστα κάνει το επόμενο βήμα, όντας εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, οι οποίες ρυθμίζονται από μόνες τους σε πραγματικό χρόνο, δίνοντάς σου τις βέλτιστους δυνατούς συνδυασμούς στην πίστα αλλά και στον δρόμο. Το πιρούνι και το αμορτισέρ είναι της WP και έχουν διαδρομές 125χλστ εμπρός και 140χλστ πίσω, ενώ είναι φυσικά πλήρως ρυθμιζόμενα. Οι οθόνες τους είναι TFT τεχνολογίας και σου δίνουν εύκολη πρόσβαση στις ρυθμίσεις τους, όπως το Launch Control που αποκτούν τα Kawasaki, Aprilia και KTM το Pit Limiter, που σου περιορίζει την τελική και το γυρολόγιο, απαραίτητο για τα track days ώστε να παρακολουθείς την βελτίωσή σου.
Τα περιφερειακά από το "πάνω ράφι" στις μοτοσυκλέτες και οι καλύτερες επιδόσεις, δεν θα μπορούσαν να έρχονται για "πενταροδεκάρες" και όπως είναι λογικό τα μοντέλα αυτά θα πονέσουν λίγο την τσέπη. Η πιο Fast για τα χρήματά σου επιλογή πάντως, είναι το Triumph Street Triple 765 RS που στα 13.990 ευρώ αποκτά premium περιφερειακά, όπως αναρτήσεις της Öhlins, απόδοση 130 ίππων και επιδόσεις που θα γεμίσουν τις δεξαμενές αδρεναλίνης σου. Ακολουθεί το θρυλικό Katana της Suzuki στα 14.995 ευρώ και τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και το βάθρο κλείνει με μία ισοπαλία του Yamaha MT-10 και του BMW R1250R στα 15.900 ευρώ, δύο μοτοσυκλέτες στην ίδια κατηγορία με πολύ διαφορετικό όμως προσανατολισμό. Το πιο κοστοβόρο μοντέλο από τα 8, είναι το KTM 1290 Super Duke R EVO στα 23.800 ευρώ, που αποκτά όμως τα πιο προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος και στήσιμο έτοιμο για πίστα, κάτι που μαρτυρά εξάλλου και το μότο της εταιρείας "Ready to Race". Σίγουρα οι ενδιαφερόμενοι για αυτά τα μοντέλα, δεν θα συγκαταλέγουν ανάμεσα στους παράγοντες επιλογής την κατανάλωση, καθώς όλα έχουν κινητήρες που "διψούν για οκτάνια", ιδιαίτερα το υπερτροφοδοτούμενο Kawasaki που αδειάζει το ρεζερβουάρ πριν το καταλάβεις. Εσείς ποιο από τα 8 θα επιλέγατε και με βάση ποιο κριτήριο.