|
- Το μόνο που πιάνει τα 100 σε κάτω από 10δλ το X-MAX 300
- Επίσης με τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στα 56 λίτρα
- Sym HD και Vespa GTS 310 με τις χαμηλότερες καταναλώσεις
- Η υψηλότερη απόδοση στα 28,6 άλογα ανήκει στο DT-X 360
YAMAHA: NMAX125. Νέα μειωμένη τιμή!
KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400
Τα scooter της μεσαίας κατηγορίας αποτελούν ένα εξαιρετικό πολυεργαλείο για εκείνους που επιθυμούν άνετες καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς όμως τους περιορισμούς που επιβάλλει ένα 125άρι που δύσκολα θα κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο. Με μονοκύλινδρους, υδρόψυκτους κινητήρες στα 250 με 320cc, δεν καίνε πολύ καύσιμο, μπορούν άνετα να κρατήσουν τριψήφια ταχύτητα στην εθνική και να την ξεπεράσουν όποτε το χρειαστείς, ενώ στο δικάβαλο "τραβάνε" εξίσου καλά, χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις τους όπως στα scooter Α1 κατηγορίας. Το πιο γρήγορο μεσαίο scooter που μετρήσαμε στο Moto Τρίτη, είναι το Yamaha X-MAX 300, που κατάφερε να φτάσει τα 100χλμ/ω από στάση σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Είναι μάλιστα το μόνο της λίστας που κατάφερε να ρίξει αυτό το νούμερο κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα και το γεγονός ότι το κάνει χωρίς να έχει το χαμηλότερο βάρος ή την υψηλότερη απόδοση, αναδεικνύει την τεχνογνωσία των τεχνικών της Yamaha, που κατάφεραν να κάνουν το μοντέλο να "βάζει κάτω" την δύναμή του με τον βέλτιστο τρόπο. Ακολουθεί το Kymco DT-X 360 με σημαντικά αυξημένο κυβισμό, που χρειάστηκε 10,3 δευτερόλεπτα, στην 3η θέση βρίσκεται το Adventure, Sym ADX 300 με 11,3 δευτερόλεπτα, η νέα Vespa GTS 310 Supersport χρειάστηκε 11,4 και τέλος το "ψηλόροδο" Sym HD 300 ολοκλήρωσε το 0-100 σε 11,5 δευτερόλεπτα.
Μάρκα | Τιμή | Κυβικά | Ισχύς Hp | Ρεζερβουάρ | Βάρος (πλήρες) | 0 - 100 (δλ.) | Κατανάλωση |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YAMAHA X-MAX 300 | 292 | 28 | 13,2 | 183 | 9,7 | 3,6 | |
KYMCO DT-X360 | 321 | 28,6 | 12,5 | 194 | 10,3 | 3,8 | |
SYM ADX 300 | 278 | 26 | 16 | 199 | 11,3 | 3,9 | |
VESPA GTS 310 SUPERSPORT | 310 | 25 | 8,5 | 163 | 11,4 | 3,5 | |
SYM HD 300 ABS | 278 | 26 | 10 | 174 | 11,5 | 3,5 |
Τα μεσαία scooter αφομοιώνουν τον all-round χαρακτήρα τους σε όλους τους τομείς, δίνοντας μεγάλη σημασία και στις ανέσεις που θα προσφέρουν για τον αναβάτη, τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε κοντινές αποδράσεις. Έτσι λοιπόν το Yamaha X-MAX που ανήκει στην GT κατηγορία, έχει μία πολύ άνετη εργονομία με φαρδιά και μαλακή σέλα, μεγάλες πλατφόρμες για τα πόδια και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο της κατηγορίας στα 56,5 λίτρα κάτω από την σέλα, όπου θα χωρέσουν με άνεση δύο Full_face κράνη και άλλα μικροαντικείμενα. Τα ADX 300 και DT-X 360 ανήκουν βέβαια στην Adventure scooter κατηγορία, που με παρόμοια εργονομία σαν της GT, αποκτούν μικτής χρήσης ελαστικά και λίγο μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων ώστε να σου επιτρέπουν να κάνεις πιο εύκολα μία ήπια χωμάτινη διέλευση. Η Vespa είναι φυσικά μία κατηγορία από μόνη της, με απαράμιλλο Retro σχεδιασμό, που έχει εξελιχθεί ανά τα χρόνια και ξεχωρίζει για την μοναδικότητα και διαχρονικότητά του και ένα prestige που κανένα άλλο σύγχρονο scooter δεν μπορεί να αντιστοιχίσει. Τέλος το Sym HD 300 έχει έναν πιο αστικό προσανατολισμό, με επίπεδο πάτωμα που επιτρέπει την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, μεγάλους τροχούς που προσφέρουν σταθερότητα και περνούν πιο εύκολα πάνω από εμπόδια και μία πιο όρθια θέση οδήγησης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πολύ σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός scooter που θα χρησιμοποιείς καθημερινά για το commute στην δουλειά και τις όποιες υποχρεώσεις σου, αποτελεί και η κατανάλωση καυσίμου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια η διαφορά των μοντέλων στα μόλις 0,4λ/100χλμ είναι πραγματικά πολύ χαμηλή και δεν θα σου κοστίσει πολύ παραπάνω ακόμα και σε βάθος χρόνου. Την χαμηλότερη κατανάλωση στις δοκιμές μας όμως "έγραψαν" η Vespa GTS 310 και το Sym HD 300 στα μόλις 3,5λ/100χλμ. Ακολουθεί το μεγάλο GT, Yamaha X-MAX 300 με 3,6 λίτρα, το Kymco με 3,8λ/100χλμ και τέλος το Sym έκαψε 3,9/100χλμ. Ο εξοπλισμός βέβαια είναι επίσης ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία σε ένα scooter και το κοινό τους είναι πολύ απαιτητικό. Για αυτό η λοιπόν η Yamaha εξοπλίζει το X-MAX με ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, κεντρικό κλείδωμα με Smart Key και συνδεσιμότητα με Smartphone. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν φυσικά δικάναλη μονάδα ABS και Traction Control όπως επίσης και LED φωτισμό. Το Sym από την άλλη έχει επίσης πολύ πλούσιο εξοπλισμό με Keyless κλείδωμα, τιμόνι μεταβλητής διατομής (τύπου μοτοσυκλέτας) που εδράζεται σε καβαλέτα και χούφτες προστασίας. Είναι μάλιστα το μόνο που αποκτά TFT οθόνη 7 ιντσών, ενώ στο Yamaha η απλή έκδοση έχει LCD και οι πιο πλούσιες Tech Max και Tech Max+ (νέα για το 2025) έχουν επίσης TFT οθόνη.
Οι κινητήρες των μοντέλων ξεπερνούν σε ισχύ τα 25 άλογα και ο πιο ισχυρός εξ` αυτών (με μικρή διαφορά) ανήκει στο Kymco DT-X 360, που αποδίδει 28,6 άλογα με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα 321cc. Ακολουθεί το Yamaha X-MAX 300 με απόδοση 28 αλόγων, αλλά και εδώ παίρνει μία ακόμα σημαντική πρωτιά, με τον κινητήρα 292cc, αποκτά την πιο πυκνή σε ισχύ μονάδα, έχει δηλαδή την καλύτερη αναλογία κυβικών/ίππων μαζί με την πιο γρήγορη επιτάχυνση. Την χαμηλότερη ισχύ στα 25 άλογα αποδίδει η Vespa GTS 310 SS, αλλά είναι ταυτόχρονα και η πιο ελαφριά, ζυγίζοντας 163 κιλά μόλις πλήρης υγρών, έχει βέβαια και τους μικρότερους τροχούς (12 ιντσών), αλλά για το χαμηλό της βάρος ευθύνεται και η λιτότητα στο "σώμα" της. Όταν όμως η κουβέντα πάει στην τιμή , η Sym κατέχει πάντοτε μία από τις πρώτες θέσεις στην οικονομία και το Sym HD 300 είναι το πιο προσιτό από τα 5, με τιμή στα 4.840 ευρώ. Ακολουθεί το ADX 300 στα 5.195 ευρώ, στην 3η θέση το Kymco DT-X 360 στα 5.495 ευρώ, το X-MAX 300 (MY24) κοστίζει 6.790 και τέλος η Vespa GTS 310 SS έρχεται στα 6.999 ευρώ. Εσύ ποιο από τα 5 θα επέλεγες και σε ποιον παράγοντα δίνεις περισσότερη βαρύτητα;
Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA