Τα χαρακτηριστικά της νέας Yamaha R1 και η απουσία της από την Ευρώπη
Τέλος στην Ευρώπη λόγω Euro 5+
Νέες εκδόσεις R1 για πίστα στην Αγγλία
Νέα αεροδυναμικά φτερά και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις KYB στη R1 του 2025
Η ιπποδύναμη και η ροπή παραμένουν ίδιες
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Τέλος στην Ευρώπη λόγω Euro 5++
Μία από τις μεγαλύτερες ειδήσεις του 2024 είναι ότι στην Ευρώπη και σε κάποιες άλλες περιοχές του κόσμου, η Yamaha δεν θα αναβαθμίσει τον κινητήρα του R1 ώστε να ανταποκρίνεται στους πιο αυστηρούς Euro5+ κανονισμούς.
Νέες εκδόσεις R1 για πίστα στην Αγγλία
Ωστόσο , συνεχίζουν να υπάρχουν στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, αν και ως μοντέλο που προορίζεται αποκλειστικά για τη χρήση σε πίστα, περιλαμβάνοντας τις εκδόσεις R1 Race και R1 GYTR. Σε άλλες περιοχές του κόσμου, που δεν διέπονται τόσο αυστηρά από κανονισμούς εκπομπών ρύπων , το R1 και το υψηλότερης προδιαγραφής αδελφάκι του, το R1 M είναι ακόμα διαθέσιμα ως μοτοσυκλέτες δρόμου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Νέα αεροδυναμικά φτερά και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις KYB στη R1 του 2025
Η πρώτη αναβάθμιση όπου γίνεται εύκολα αντιληπτή είναι η προσθήκη αεροδυναμικών φτερών, όπως αυτά που βρίσκονται στη μοτοσυκλέτα M1 στο MotoGP αλλά και στις εκδόσεις Race και GYTR που προορίζονται μόνο για πίστα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό σημαίνει ότι τα νέα μοντέλα πίστας εξοπλίζονται με κορυφαίων προδιαγραφών δαγκάνες Brembo Stylema μπροστά, ενώ το βασικό μοντέλο R1 αποκτά νέα και πλήρως ρυθμιζόμενη 43mm ανάρτηση KYB με ξεχωριστούς ρυθμιστές στα αριστερά και στα δεξιά καλάμια της ανάρτησης. Το R1M στην Αμερική διατηρεί ακόμα την εντυπωσιακή ημι-ενεργητική ανάρτηση Ohlins μπροστά αλλά και πίσω. Όσον αφορά για τις δαγκάνες φρένων, παραμένουν ίδιες χωρίς να υφίστανται κάποια αλλαγή, με αυτές που βρίσκονται και στη τελευταία γενιά (2023) R1 και R1M. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε το γεγονός ότι οι δαγκάνες της παλαιότερης γενιάς δεν είχαν επαινεθεί ευρέως από τους αναβάτες της μοτοσυκλέτας.
Η ιπποδύναμη και η ροπή παραμένουν ίδιες
Πέρα από τις αναβαθμίσεις που προαναφέρθηκαν, οι αλλαγές στο μοντέλο του 2025 είναι περιορισμένες, με την ισχύ και τη ροπή να παραμένουν οι ίδιες και το συνολικό βάρος να είναι ουσιαστικά αυτό που ήταν και πριν. Η εκτεταμένη χρήση Carbon στα φέρινγκ καθιστά την R1 μια από τις πιο όμορφες σπορ μοτοσυκλέτες της Ιαπωνίας, ενώ η προσθήκη των αεροδυναμικών φτερών μας κάνει να ζηλεύουμε ακόμα παραπάνω τους μοτοσυκλετιστές σε Αγγλία και Αμερική, που θα το έχουν στη διάθεσή τους.