Τελικά παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η ηλικία στην οδήγηση;

Τελικά παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η ηλικία στην οδήγηση;

- Σύμφωνα με τον νόμο όταν ο οδηγός φτάσει τα 65 το δίπλωμά του λήγει.
- Με ιατρικές εξετάσεις ανανεώνεται για 3 χρόνια και μετά τα 80 για 2 χρόνια.
- Πολλοί αναφέρουν ότι η ηλικία εξέτασης θα έπρεπε να είναι μικρότερη ή και να απαγορεύεται η οδήγηση από μια ηλικία και πάνω.
- Αλλοι λένε ότι η ηλικία δεν παίζει ρόλο και εφόσον κάποιος περνάει τις ιατρικές εξετάσεις θα έπρεπε να οδηγεί μέχρι όποτε θέλει.

Σύμφωνα με τον νόμο όταν ο οδηγός φτάσει τα 65 το δίπλωμά του λήγει

To μέχρι πότε μπορεί κάποιος να οδηγεί με ασφάλεια για τον ίδιο και τους γύρω του είναι ένα θέμα συζήτησης που επανέρχεται συχνά πυκνά στο τραπέζι, ειδικά αν κάποιος από την παρέα έχει μόλις δει κάποιον ηλικιωμένο οδηγό στο δρόμο να οδηγεί εντελώς απρόσεκτα και επικίνδυνα. Είναι σίγουρα αλήθεια ότι από μια ηλικία και μετά τα αντανακλαστικά μας μειώνονται, όμως σε ποιά ηλικία αρχίζει αυτό και μας επηρεάζει αρνητικά σε επικίνσυνο βαθμό στην οδήγηση; Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο αυτή η ηλικία ορίζεται στα 65 έτη. Τότε ο οδηγός ουσιαστικά θα δει το δίπλωμά του να "λήγει" και θα πρέπει να περάσει μια διαδικασία γι ανα συνεχίσει να οδηγεί. 

Με ιατρικές εξετάσεις ανανεώνεται για 3 χρόνια και μετά τα 80 για 2 χρόνια

Όταν λοιπόν γίνει 65, ο εκάστοτε οδηγός θα πρέπει να περάσει από συγκεκριμένες ιατρικές εξετάσεις, οι οποίες θα κρίνουν αν βρίσκεται ακόμα σε κατάσταση όπου είναι ικανός να συνεχίσει να οδηγεί. Αυτές οι εξετάσεις (αν περαστούν επιτυχώς) επεκτείνουν την ισχύ του διπλώματος για τα επόμενα 3 χρόνια. Εκεί θα πρέπει να περάσει εκ νέου τις ίδιες εξετάσεις για να πάρει μια νέα επέκταση. Όταν ο οδηγός περάσει τα 80 έτη ηλικίας οι εξετάσεις αυτές πρέπει να γίνονται κάθε 2 χρόνια. Το ενδιαφέρον είναι ότι η ανανέωση βασίζεται μόνο σε ιατρικές εξετάσεις, και όχι σε κάποια επανεξέταση της ίδιας της οδηγικής ικανότητας του ατόμου. 

Πολλοί αναφέρουν ότι η ηλικία εξέτασης θα έπρεπε να είναι μικρότερη ή και να απαγορεύεται η οδήγηση από μια ηλικία και πάνω

Και εδώ έρχεται το θέμα συζήτησης. Εφόσον σύμφωνα με έρευνες οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας είναι πιο επιρρεπείς στα λάθη και τα λάθη στο δρόμο κοστίζουν ανθρώπινες ζωές, πολλοί πιστεύουν ότι η άδεια οδήγησης θα έπρεπε να παύει να ισχύει από μια ηλικία και μετά, ανεξαρτήτως της κατάστασης του ατόμου. Δηλαδή να καταργηθούν οι εξετάσεις και να οριστεί μια ηλικία με το πέρας της οποίας οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να αρκεστούν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή σε ταξί για τις μετακινήσεις τους. 

Αλλοι λένε ότι η ηλικία δεν παίζει ρόλο και εφόσον κάποιος περνάει τις ιατρικές εξετάσεις θα έπρεπε να οδηγεί μέχρι όποτε θέλει

Όμως όπως γνωρίζει πολύ καλά όποιος οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους, οι νέοι οδηγοί είναι και αυτοι επικίνδυνοι και επιρρεπείς σε λάθη λόγω απειρίας και "νεανικής ορμής". Και έτσι εδώ έρχεται και κουμπώνει η αντίθετη άποψη. Ότι η συμπεριφορά στο δρόμο είναι θέμα νοοτροπίας και όχι ηλικίας. Σύμφωνα με αυτή την άποψη εφόσον κάποιος περνάει τις ιατρικές εξετάσεις του θα έπρεπε να μπορεί να οδηγεί μέχρι ό,τι ηλικία θέλει ο ίδιος. Φυσικά με την τεχνολογία να κάνει συνεχώς άλματα και τα νέα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες να είναι "διαστημόπλοια" σε σχέση με τα παλειότερης γενιάς, ίσως μια επανεκπαίδευση των πιο ηλικιωμένων οδηγών να είναι απαραίτητη. Ίσως επίσης απαραίτητη να είναι και μια επανεξέταση της ίδιας της οδήγησης και όχι μόνο της υγείας των εξεταζόμενων.