Έχοντας οδηγήσει την απλή έκδοση του XMAX 300 ξέραμε ακριβώς τι να περιμένουμε στον δρόμο. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, είναι χαρακτηριστική η ¨στρωτή¨ λειτουργία του χωρίς περίεργους θορύβους και η γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Η μετάδοση δεν προορίζεται να σε κάνει βασιλιά των φαναριών, όμως τα πρώτα 100χλμ/ώρα δεν αργούν να εμφανιστούν παρότι το δυνατό του σημείο είναι να κρατά με άνεση ταχύτητες 100-120χλμ/ώρα. Έτσι το XMAX μπορεί να σε συντροφεύσει και σε μακρινές εξορμήσεις που ξεφεύγουν από τα αστικά τείχη χωρίς να αισθάνεσαι ότι ζορίζεται. Ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος σε όλες τις ταχύτητες και εσύ απολαμβάνεις τη διαδρομή με την ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το σύνολο.
Φυσικά το πεδίο που κινείται το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ένα scooter ακόμα και αν ανήκει στην κατηγορία των GT, είναι η πόλη. Στην κίνηση, οι διαστάσεις του δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πρόβλημα και χάρη στο σωστό ζύγισμα, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και τους όμορφους καθρέπτες που δεν εξέχουν χωρίς λόγο, το XMAX αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος στην καθημερινή μετακίνηση. Αν έπρεπε να βρούμε ένα μειονέκτημα αυτό θα ήταν η αίσθηση και το αρχικό δάγκωμα του μπροστινού φρένου καθώς στην αρχή της διαδρομής δεν αποδίδει όπως θα θέλαμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι του λείπει η δύναμη, απλώς χρειάζεται λίγο περισσότερη πίεση στη μανέτα που τελικά συνηθίζεται. Η λειτουργία του ABS είναι υποδειγματική, αφού είναι αρκετά διακριτικό και παρεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί. Οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το μεγάλο πιρούνι τύπου μοτοσυκλέτας δικαιολογεί τον λόγο ύπαρξης του ειδικά όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Εκεί συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και το XMAX είναι απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, θυμίζοντας συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Σε δρόμο με καλή άσφαλτο, το μόνο που θα σε περιορίζει είναι ο ήχος του σταντ που ξύνει το οδόστρωμα καθώς τάσεις πλεύσεις, κουνήματα κλπ λάμπουν δια της απουσίας τους.