Εσύ θα αγόραζες Bajaj;

Θα αγόραζες Bajaj;

Η εταιρεία-κολοσσός κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά και προσφέρει πολύ καλές μοτοσυκλέτες σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές! Εσύ θα αγοράσεις Bajaj ή θα κολλήσεις σε όσες μάρκες ξέρεις;

Τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας αλλάζουν γρήγορα και η παντοκρατορία της Ιαπωνίας και της Ευρώπης δείχνει ότι απειλείται. Η Ινδία είναι ο νέος κολοσσός του χώρου. Απόδειξη, η Bajaj, η οποία ξεφεύγει κατά πολύ από το επίπεδο της τοπικής αγοράς και διεισδύει στον παγκόσμιο χάρτη. Πέρυσι, η μάρκα εισήλθε και στην Ελλάδα και έφερε προσιτές, εξαιρετικές μοτοσυκλέτες που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα. Τι δυνατότητες έχει λοιπόν στη δική μας αγορά;

Δεν αγοράζεις πια μοτοσυκλέτα με βάση την εταιρεία

Στην σημερινή εποχή, το brand loyalty και το «σηματάκι» δεν διανύουν και τις καλύτερες εποχές τους, ειδικά όσο ο αγοραστής επιλέγει με αυστηρά οικονομοτεχνικά κριτήρια. Ελέω κρίσης, η στροφή τόσο σε μικρούς κυβισμούς όσο και σε μοντέλα δικύκλων μικρότερης τιμής από τους αγοραστές, είναι γεγονός. Φυσικά οι κατασκευαστές αυτό το έχουν αντιληφθεί και ανταποκρίνονται ανάλογα… κάποιοι από αυτούς όμως πετυχαίνουν καλύτερα στην εκτέλεση αυτής της συνταγής. Εδώ μιλάμε για την βελτιστοποίηση του «value for money», δηλαδή με απλά λόγια, τι παίρνεις με τα χρήματα που δίνεις. Κατασκευαστές όπως η Bajaj αποδίδουν τόσο καλά στο κομμάτι αυτό, που η προσκόλληση σε μια μάρκα, καθαρά και μόνο για την μάρκα, είναι ξεπερασμένη πρακτική.

Η Bajaj είναι ανάμεσα στους κορυφαίους 10 κατασκευαστές του κόσμου

Μπορεί εδώ να μην την γνωρίζουμε καλά ακόμα, αλλά η Bajaj είναι ο 6ος μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων στον κόσμο και ένα εργοστάσιο δεν φτάνει τόσο ψηλά… κατά τύχη. Μην ξεχνάμε επίσης ότι η Bajaj είναι ιδιοκτήτρια της KTM κατά 48%, ενώ υπήρξε συνεργάτης με την Kawasaki για 33 ολόκληρα χρόνια. Από το 2007 όταν και ξεκίνησε η συνεργασία της με την KTM, η Bajaj έχει πραγματοποιήσει άλμα τεχνογνωσίας, κάτι εξαιρετικά απαραίτητο για να είσαι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, συνεργάζεται στενά με προμηθευτές παγκόσμιας κλάσης όπως για παράδειγμα η Brembo, που παρέχει τα εξαρτήματα φρένων για τις μοτοσυκλέτες της Bajaj.

Τα μοντέλα της Bajaj κοιτούν στα μάτια τον ανταγωνισμό

Έχοντας δοκιμάσει μοτοσυκλέτες της Bajaj, έχουμε γράψει και γράφουμε ξανά ότι πρόκειται για μοτοσυκλέτες που στέκονται τουλάχιστον επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό, ο οποίος είναι πολύ ισχυρός και εδραιωμένος εδώ και χρόνια. Η οδηγική συμπεριφορά τους ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής και τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με περιφερειακά και τεχνολογία σε κορυφαία επίπεδα. Ακόμα, η ποιότητα κατασκευής τους δεν επιδέχεται απολύτως καμία αμφισβήτηση λόγω…προέλευσης: Οι Ινδοί μηχανικοί ξέρουν πολύ καλά ότι κολυμπούν σε πολύ βαθιά νερά, καθώς ποιοτικές αστοχίες για μια εταιρεία μπορεί να σημάνουν ακόμα και τον αποκλεισμό της από την Ευρωπαϊκή ή άλλες αγορές, αν δεν πληρούνται οι αυστηρότατες προδιαγραφές που έχουν θεσπιστεί. Aρα, είναι ασφαλές να πούμε ότι την ποιότητα δεν την καθορίζουν πια οι εταιρείες, αλλά οι αγορές και κατ επέκτασιν, οι αναβάτες. Βάλε μάλιστα στην εξίσωση, ότι η Bajaj μιλά πλέον την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα και οι μοτοσυκλέτες της δεν θυμίζουν τα εμφανισιακά… «ανέκδοτα» μοντέλων για ασιατικές αγορές, που έχουμε δει κατά καιρούς.  Δεν είναι λοιπόν μια «εναλλακτική» επιλογή οχήματος, αλλά μια ισότιμη πρόταση στην αναζήτηση απόκτησης νέας μοτοσυκλέτας.

Ασε τις προκαταλήψεις σου στην άκρη…

Στην Ελλάδα είμαστε πάντα προκατειλημμένοι ενάντια σε κάτι καινούργιο, ειδικά αν δεν το ξέρουμε καλά. Πόσο μάλλον όταν ένας καινούργιος «παίκτης» στη σκακιέρα εμφανίζεται με… τσαμπουκά και απειλεί να ταρακουνήσει το κατεστημένο. Μιλώντας λοιπόν με πραγματικά δεδομένα, η Bajaj είναι μια απολύτως ρεαλιστική διαθέσιμη επιλογή για κάθε αναβάτη που ψάχνει την νέα του μοτοσυκλέτα, ειδικά αν αυτός θέτει ως προτεραιότητα το value for money. Επιπλέον, δεν είναι μια εταιρεία-φάντασμα παρά πολλούς που το πιστεύουν: Εισάγεται από μια πολύ καλή αντιπροσωπεία και υποστηρίζεται κανονικά σε θέματα service και ανταλλακτικών, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πραγματικά, ο μόνος λόγος να «σνομπάρει» κανείς την Bajaj είναι επειδή προέρχεται από την Ινδία. Όπως είπαμε και παραπάνω όμως, τα στερεότυπα έχουν καταρρεύσει, εδώ και καιρό, στην βιομηχανία.

Τι πιστεύετε εσείς; Θα αγοράζατε ένα μοντέλο της Bajaj; Θα το κατατάσσατε ανάμεσα στις επιλογές σας, όταν κάνετε έρευνα αγοράς; Πως πιστεύετε ότι θα τα πάει η Bajaj στην Ελλάδα; Θα καταφέρει να λάβει το μερίδιο που επιθυμεί; 
 

  • george

    Το καλοκαίρι αγόρασα ενα benelli bn251, δεν έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα αλλά σε 2-3 ταξιδάκια (Βόλο - Πήλιο, Βόλο-Λαμία, Βόλο - Εύβοια)η συμπεριφορά του ήταν υποδειγματική η κατανάλωση 4 λιτρα/100 χιλ και είμαι και 140 κιλά. Μέση ταχύτητα ταξιδιού 100-120 χιλιόμετρα (εθνική) και τα πάντα λειτουργούν ρολόι. Στην αρχή ήμουνα επιφυλακτικός με την αγορά. Τώρα τα 3600 που έδωσα τα θεωρώ πολύ λίγα. Ναί λοιπόν θεωρώ οτι όλες αυτές οι μάρκες δεν (bajaj-benelli) δε διαφέρουν σε τίποτα από τον ανταγωνισμό, ψυχολογικό είναι περισσότερο το θέμα.

      1
  • Nikos

    Εγώ θα επέλεγα Bajaj όλες οι μοτοσυκλέτες πλέον εκεί κατασκευάζονται και στην Κίνα. Η Ινδία είναι μία τεράστια αγορά και πιστέψτε με χρειάζεται αξιοπιστία διότι εκεί είναι το βασικό μέσο μεταφόρας για πολύ περισσότερο κόσμο απότι σε όλη την Ευρώπη. Απο την άλλη μέσα της έχει τεχνογνωσία ΚΤΜ άρα δεν το συζητώ είναι πολύ κοντά σε όλες τις άλλες μάρκες. Αν σε ενδιαφέρει η πρακτικότητα τότε θα την επιλέξεις, να σε ενδιαφέρει το οικονομικό πάλι θα την επιλέξεις αν θες να κυκλοφορείς και να είναι αναγνωρίσιμο το σηματάκι τότε πληρώνεις ακριβά και παίρνεις μία μοτοσυκλέτα σχεδόν στην διπλή τιμή

      7
  • petros

    Επειδή ψάχνω να αγοράσω ένα 250 , σας λέω ότι η καλύτερη ευκαιρεία δεν ειναι καμια bajaj, αλλά η benelli, που ειναι ιδια τιμη, αλλα ευρωπαικη μαρκα και καλυτερο design. ανηκει στους κινεζους αλλα δεν πειραζει, μπορει να ειναι και καλυτερα ετσι (βλεπε volvo )

      7