Τί ακριβώς κάνουν τα σωληνάκια υψηλής;
- Είναι φτιαγμένα από μέταλλο σε αντίθεση με τα "απλά" λαστιχένια και παραμορφώνονται λιγότερο όταν ανεβαίνει η πίεση και η θερμοκρασία.
- Μεγαλύτερο ποσοστό της πίεσης που ασκεί ο αναβάτης φτάνει εν τέλει στην δαγκάνα και η μοτοσυκλέτα φρενάρει καλύτερα.
- Η διαφορά είναι εμφανέστερη στα συνεχόμενα φρεναρίσματα, όταν η θερμοκρασία και η πίεση ανεβαίνουν.
- Χρειάζονται αλλαγή ανά 10 χρόνια (περίπου) σε αντίθεση με τα λαστιχένια που χρειάζονται στα 4.
Είναι φτιαγμένα από μέταλλο σε αντίθεση με τα
Όταν μιλάμε για βελτιώσεις σε μια μοτοσυκλέτα είναι λίγο πιο σπάνιο να ασχοληθεί κανείς με τα σωληνάκια στο σύστημα φρεναρίσματος. Πρώτες αλλαγές θα γίνουν συνήθως στις δαγκάνες ή στα τακάκια, όμως τα σωληνάκια τα οποία μεταφέρουν το υγρό όταν πιέζει ο αναβάτης τη μανέτα και "σφίγγουν" τις δαγκάνες είναι εξίσου σημαντικά. Υπάρχουν τα "απλά" λαστιχένια που θα βρούμε στις περισσότερες μοτοσυκλέτες παραγωγής και τα λεγόμενα "σωληνάκια υψηλής", τα οποία είναι φτιαγμένα από μέταλλο και τα βρίσκουμε σε κάποιες πιο Premium μοτοσυκλέτες ή ως εξαρτήματα After Market. Το βασικό τους πλεονέκτημα έχει να κάνει με την παραμόρφωση του ίδιου του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένα, που για το μέταλλο είναι μικρότερη, προσφέροντας έτσι καλύτερη αίσθηση και καλύτερο φρενάρισμα στον αναβάτη.
Μεγαλύτερο ποσοστό της πίεσης που ασκεί ο αναβάτης φτάνει εν τέλει στην δαγκάνα και η μοτοσυκλέτα φρενάρει καλύτερα
Ακριβώς λόγω της μικρότερης παραμόρφωσης του υλικού από την πίεση, μεγαλύτερο ποσοστό της πίεσης που ασκεί ο αναβάτης φτάνει στις δαγκάνες και έτσι αυτές σφίγγουν τους δίσκους περισσότερο, με την ίδια δύναμη να ασκείται (σε σχέση με τα λαστιχένια σωληνάκια). Πρακτικά η απώλεια που έχουν είναι σχεδόν μηδαμινή και από εκεί προέρχεται η καλύτερη αίσθηση που έχει ο αναβάτης στο φρενάρισμα, καθώς όσο ακριβώς πατήσει τη μανέτα τόσο "φρενάρισμα" θα πάρει και από τους δίσκους του. Αμέσως γίνεται εμφανές γιατί σε κάποιες πιο Premium μοτοσυκλέτες αυτή η λύση έρχεται στον στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας και γιατί πολλοί αναβάτες κοιτούν αυτή τη λύση για οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα έχουν.
Η διαφορά είναι εμφανέστερη στα συνεχόμενα φρεναρίσματα, όταν η θερμοκρασία και η πίεση ανεβαίνουν
Σε καμία περίπτωση βεβαίως δεν πρέπει κάποιος να πιστέψει ότι τα λαστιχένια σωληνάκια δεν είναι καλά ή ότι είναι επικίνδυνα. Οι κατασκευαστές έχουν κάνει πολλές έρευνες για την ασφάλεια των αναβατών και τα λαστιχένια σωληνάκια στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν απειροελάχιστες διαφορές από τα "υψηλής" μεταλλικά. Εκεί που η διαφορά γίνεται μεγαλύτερη και εμφανέστερη είναι όταν τα φρεναρίσματα είναι σκληρά και συνεχόμενα (όπως για παράδειγμα σε περιβάλλον πίστας). Εκεί η πίεση και η θερμοκρασία ανεβαίνουν αρκετά και η παραμόρφωση του πλαστικού μεγαλώνει (άρα αντίστοιχα μεγαλώνει και το ποσοστό της πίεσης που δεν φτάνει στις δαγκάνες).
Χρειάζονται αλλαγή ανά 10 χρόνια (περίπου) σε αντίθεση με τα λαστιχένια που χρειάζονται στα 4
Ένα ακόμα πλεονέκτημα που έχουν τα μεταλλικά σωληνάκια υψηλής είναι ότι αντέχουν περισσότερο. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, τα λαστιχένια σωληνάκια πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 4 χρόνια. Αντίθετα, τα μεταλλικά αντέχουν γύρω στα 10 χρόνια (με κάποιες μικρές διακυμάνσεις ανάλογα με τον κατασκευαστή). Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι τα σωληνάκια υψηλής βολεύουν και σε αυτό το κομμάτι, δίνοντάς σου έναν λιγότερο "πονοκέφαλο" για τις αλλαγές αναλώσιμων στην μοτοσυκλέτα του.