Δες τώρα τι θα αλλάξει με τις Euro 5 προδιαγραφές ρύπων.
Πριν καλά καλά οι μοτοσυκλέτες συμμορφωθούν με τις Euro 4 προδιαγραφές, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις Euro 5 οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το 2020. Ας δούμε τι αλλάζει.
Θόρυβος
Τα επίπεδα θορύβου που ισχύουν αυτή τη στιγμή κυμαίνονται μεταξύ 73 και 77 db ανάλογα με τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας. Οι Euro 5 αναμένεται να θέσουν ακόμα πιο αυστηρά όρια, αλλά δεν έχει αποφασιστεί το πόσο ακόμα. Ο λόγος είναι επειδή οι τρόποι που μπορείς να παρέμβεις στο θόρυβο μιας μοτοσυκλέτας είναι περιορισμένοι. Η εξάτμιση, το φίλτρο αέρα και η μετάδοση είναι οι τομείς που στέφονται οι κατασκευαστές. Όμως το έργο τους είναι ακόμα πιο δύσκολο στις γυμνές μοτοσυκλέτες, που δεν έχουν φαίρινγκ για να «κόβει» τους μηχανικούς θορύβους.
Εκπομπές ρύπων
Οι Euro 4 προδιαγραφές θέτουν όριο 1.14 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 0.17 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.09 νιτρικού οξέως. Τα νούμερα αυτά, όταν οι Euro 5 τεθούν σε εφαρμογή, θα πρέπει να πέσουν σε 1 γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, 0.1 άκαυστων υδρογονανθράκων και 0.06 νιτρικού οξέως.
OBD (On Board Diagnostic)
Η μονάδα διάγνωσης OBD δεν θα δίνει έλεγχο μόνο στις γενικές λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, αλλά θα μπορεί να δώσει αναφορά για σφάλματα που έχουν επιπτώσεις στις εκπομπές ρύπων. Για να γίνει διάγνωση θα λαμβάνονται υπόψη δεδομένα όχι μόνο από αισθητήρες στον κινητήρα, την εξάτμιση αλλά και τον καταλύτη.