Ποια πασίγνωστη εταιρία μοτοσυκλετών έφτιαχνε ραδιόφωνα και φωτογραφικές μηχανές και ποια… υφάσματα;; Ποια εταιρεία είναι η παλαιότερη στον κόσμο και ποια η νεότερη; Δείτε τα όλα εδώ!
Ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες μοτοσυκλετών που αυτή την στιγμή υπάρχουν στην αγορά, λίγες κατασκεύασαν από την αρχή, δίκυκλα! Οι περισσότερες ασχολήθηκαν με άλλους κλάδους της βιομηχανίας πριν στραφούν στο δίκυκλο και η ιστορική τους αναδρομή είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα! Πως λοιπόν φτάσαμε στις σημερινές μάρκες και στη σημερινή παραγωγή; Ας δούμε μαζί ποια ήταν τα πρώτα κατασκευάσματα που προήλθαν από κάθε εταιρεία…
Aprilia: Η Aprilia ξεκίνησε ως κατασκευάστρια ποδηλάτων, λίγο μετά το τέλος του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Τα ποδήλατα φτιάχνονταν στην πόλη του Noale, λίγο έξω από την Βενετία και απευθύνονταν στους κατοίκους της περιοχής. Ήταν ο γιός του ιδρυτή της εταιρείας Alberto Beggio, Ivano, που έστρεψε την προσοχή του στις μοτοσυκλέτες παράγοντας αρχικά μοντέλα 50 κ.εκ. και σημειώνοντας επέκταση στη συνέχεια.
BMW:H «Bayerische Motoren Werke» ξεκίνησε ως κατασκευάστρια μικρών αεροσκαφών, από την συγχώνευση των εταιρειών των Karl Rapp και Gustav Otto. Η στροφή της BMW στις μοτοσυκλέτες έγινε μετά τον ΑΆ Παγκόσμιο Πόλεμο, που απαγορευόταν σε γερμανικά εργοστάσια να κατασκευάζουν αεροσκάφη. Η πρώτη μοτοσυκλέτα βγήκε το 1923, η R32 με τον θρυλικό πλέον boxer κινητήρα.
Ducati:H απαρχή της Ιταλικής εταιρείας περιελάμβανε την κατασκευή εξαρτημάτων ραδιοφώνων, με τον Antonio Ducati και τους 3 γιούς του να ανοίγουν την βιοτεχνία τους στην Μπολόνια της Ιταλίας το 1926. Για αρκετά χρόνια, κατασκεύαζαν προϊόντα όπως φωτογραφικές μηχανές, ξυριστικά είδη και άλλα, αλλά μετά την λήξη του Β.Π.Π. στράφηκαν στα δίκυκλα. Πρώτο της σχετικό προϊόν, ένας κινητήρας για ποδήλατα με το όνομα «Cucciolo» και κυβισμό 50 κ.εκ., που έλυσε τα χέρια πολλών Ιταλών πολιτών.
Harley Davidson:Η ιστορία της Αμερικανικής εταιρείας ξεκινάει σε ένα γκαράζ στο Milwaukee των ΗΠΑ, όπου ο William Harley και ο Arthur Davidson συναρμολόγησαν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα. Σύντομα, στο επιχειρηματικό σχέδιο προστέθηκαν οι Willam A. και Walter Davidson, με την επίσημη ίδρυση της εταιρείας να γίνεται το 1907. Σύντομα, η παραγωγή έγινε μαζική και η H-D καθιερώθηκε στην αγορά.
Honda: Με πρωτεργάτη τον ιδιοφυή Soichiro Honda, η ομώνυμη εταιρεία ξεκίνησε το 1948. Ο Soichiro εξασφάλισε 500 δίχρονους κινητήρες που προορίζονταν για φορητές ηλεκτρικές γεννήτριες και τους προσάρμοσε για τοποθέτηση σε ποδήλατα, προσφέροντας μια λύση στον κυκλοφοριακό πανικό της μεταπολεμικής Ιαπωνίας. Πρώτη μοτοσυκλέτα ήταν το «Model D», ενώ το 1958 εμφανίστηκε το ιστορικό Super Cub 50, το πασίγνωστο παπί που άλλαξε τα δεδομένα της δίτροχης μετακίνησης.
Kawasaki:H ιστορία της πράσινης ιαπωνικής εταιρείας πηγαίνει πίσω μέχρι τα τελευταία χρόνια του 19ου αιώνα, όταν ο Shozo Kawasaki ίδρυσε ναυπηγεία, στο Τόκιο. Η επιτυχία της εταιρείας στον τομέα την ώθησαν να ανοιχτεί στην βαριά βιομηχανία, κατασκευάζοντας τρένα και αεροπλάνα. Τότε ήταν που ξεκίνησε να κατασκευάζει και κινητήρες για τρίτους πελάτες, με την πρώτη εξολοκλήρου δική της μοτοσυκλέτα να παράγεται το 1961, την B7.
KTM:H Αυστριακή εταιρεία ξεκίνησε ως ένα τοπικό μηχανουργείο στην πόλη του Mattinghofen της Αυστρίας, το οποίο ίδρυσε ο Hans Trunkenpolz. Με ειδίκευση στις επισκευές diesel κινητήρων, ο Trunkenpolz έφτιαξε για πρώτη φορά μοτοσυκλέτα το 1951. Ήταν η έλευση του επιχειρηματία Ernst Kronreif που αγόρασε μερίδιο της εταιρείας του Trunkenpolz και έδωσε το χαρακτηριστικό όνομα, από τα αρχικά Kronreif & Trunkenpolz Mattinghofen.
Moto Guzzi:H κατασκευή μοτοσυκλετών ήταν το όνειρο που ζούσε στο μυαλό των νεαρών Carlo Guzzi , Giorgio Parodi και Giovanni Ravelli, ωστόσο ο Ravelli θα σκοτωνόταν σε αεροπορικό δυστύχημα πριν δει το όνειρο αυτό να παίρνει σάρκα και οστά. Οι Guzzi και Parodi προχώρησαν στην κατασκευή μοτοσυκλετών, με το πρώτο τους μοντέλο να φέρει το όνομα GP, από τα αρχικά τους. Ο 1921 η εταιρεία ξεκίνησε και επίσημα, με την ονομασία Societa Anonima Moto Guzzi.
MV Agusta:H Agusta ξεκίνησε την πορεία της από την κατασκευή αεροσκαφών, κάτι το οποίο με υπερηφάνεια ακόμη μνημονεύει. Ο κόμης Giovanni Agusta ίδρυσε την εταιρεία το 1910, ωστόσο πέθανε το 1927 αφήνοντας την στην σύζυγό του και τον γιό του, Domenico. Οι δυο τους ρίσκαραν να εισέλθουν στην βιομηχανία μοτοσυκλέτας, συνάντησαν όμως τον Β.Π.Π. ως εμπόδιο. Το 1945 η παραγωγή ξεκίνησε ξανά, με τον Domenico να καθιερώνει την ονομασία MV Agusta, με το V να αντιστοιχεί στην Verghera, την περιοχή που φιλοξενούσε το εργοστάσιο.
Suzuki:H Ιαπωνική Suzuki ξεκίνησε τις εργασίες της με την παραγωγή υφασμάτων, το 1909 στο Hamamatsu της Ιαπωνίας. Αργότερα, η εταιρεία κατασκεύασε μηχανές για ύφανση βαμβακερών και μεταξωτών υφασμάτων, αλλά ο Β.Π.Π. την ανάγκασε να αλλάξει κατεύθυνση. Όπως πολλές εταιρείες της εποχής, και η Suzuki στράφηκε στο μηχανοκίνητο ποδήλατο και την μοτοσυκλέτα, με το πρώτο της ολοκληρωμένο μοντέλο να βγαίνει το 1952 με κυβισμό μόλις 36 κ.εκ.
Triumph:Και η βρετανική εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες της παράγοντας ποδήλατα. Συγκεκριμένα, την αρχή έκανε ο Siegfried Bettmann το 1895, ο οποίος έδωσε και το όνομα Triumph. Στην επιχείρηση αναμείχθηκε κατόπιν ο μηχανικός Mauritz Schulte που προσάρμοσε κινητήρα στα ποδήλατα της Triumph, ενώ το 1905 η εταιρεία κατασκεύασε τον δικό της κινητήρα. Τα υπόλοιπα είναι…ιστορία.
Yamaha: H Yamaha ξεκίνησε τις εργασίες της το 1887, κατασκευάζοντας πιάνα και πνευστά μουσικά όργανα –εξού και το λογότυπο με τα 3 διαπασών. Σύντομα, η εταιρεία καθιερώθηκε ως ένας τεράστιος κατασκευαστής μουσικών οργάνων, μια δραστηριότητα που συνεχίζεται και σήμερα. Η Yamaha Motor ξεκίνησε το 1955, με την πρώτη μοτοσυκλέτα να βασίζεται σε γερμανικό σχέδιο και να λέγεται YA1, στα 125 κυβικά.