H Yamaha FZ750

Τι είχε η Yamaha FZ750 του 1984, πριν από όλους;

Το σπορ μοντέλο της Yamaha ήρθε με ένα χαρακτηριστικό που καμία άλλη μοτοσυκλέτα στον κόσμο δεν είχε μέχρι τότε. Ξέρετε ποιο είναι;

Το 1984, μια νέα μοτοσυκλέτα από την Yamaha ήρθε και τάραξε τα νερά, όσον αφορά την τεχνολογική ανάπτυξη των κινητήρων. Μιλάμε φυσικά για την FZ750, η οποία παρουσιάστηκε τοστην έκθεση μοτοσυκλέτας της Κολωνίας τον Σεπτέμβριο του έτους, με ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που καμία άλλη μοτοσυκλέτα –ούτε καν κινητήρας – δεν είχε μέχρι τότε!
 
Μιλάμε φυσικά για το μοτέρ Genesis και την 5κύλινδρη κεφαλή του με διπλούς εκκεντροφόρους, χάρη στον οποίο η Yamaha πήρε τα παγκόσμια πρωτεία στην παρουσίαση της τεχνολογίας. Παράλληλα, η FZ750 έγινε η πρώτη τετράχρονη Supersport στην ιστορία της μάρκας.
 
Ο κινητήρας Genesis χρησιμοποιούσε 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο -3 εισαγωγής και 2 εξαγωγής-, στην αναζήτηση της μέγιστης επιφάνειας αυλών εισαγωγής και της καλύτερης δυνατής «αναπνοής» του κινητήρα. Παράλληλα, όπως δηλώνει και η ίδια η Yamaha, μέσω της χρήσης 5 βαλβίδων οι μηχανικοί κατάφεραν να τελειοποιήσουν το σχήμα του θαλάμου καύσης: Πολύ καλύτερη προσέγγιση προς την σφαιρική γεωμετρία, με περισσότερο χώρο γύρω από το μπουζί και καλύτερη διάταξη των βαλβίδων.
 
Τότε, η Yamaha ισχυρίζεται ότι πέτυχε καλύτερη ισχύ και ροπή από τις άλλες και «συμβατικές» διατάξεις κεφαλών, ανακοινώνοντας 10% περισσότερη ισχύ και 5% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Η χρήση των 5βάλβιδων λύσεων από την Yamaha συνεχίστηκε για πολλά ακόμα χρόνια, στις Enduro/Motocross τις αλλά και στην YZF-R1.
 
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Yamaha, η Toyota παρουσίασε, το 1991, τον 20βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων με τον οποίο εξόπλισε την Corolla Levin, πιθανώς το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου με 5βάλβιδη κεφαλή. Ο 5βάλβιδος «πυρετός» ωστόσο δεν κράτησε πολλά έτη, καθώς οι κεφαλές των 4 βαλβίδων ήταν απλούστερες και είχαν μικρότερες τριβές, ενώ η εξέλιξη των κινητήρων τους κατέστησε ισχυρότερους και χωρίς την ανάγκη της πολυπλοκότερης και ακριβότερης 5βάλβιδης κεφαλής.