Traction Control: Πας γρήγορα χωρίς να κινδυνεύεις
Το traction control είναι ο αόρατος φύλακας που θα σου επιτρέψει να τιθασεύσεις τα άλογα της μοτοσυκλέτας σου σαν επαγγελματίας οδηγός αγώνων και θα σε προστατεύσει τη δύσκολη στιγμή σε έναν γλιστερό δρόμο.
Επεμβαίνει όταν πάει να γλιστρήσει ο πίσω τροχός
Το traction control ελέγχει και συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ρυθμίζεις τη λειτουργία του ανάλογα με τις συνθήκες και το πόσο εξοικειωμένος είσαι.
Απο τον κόκκινο περιστροφικό διακόπτη γίνεται η ρύθμιση του after market traction control
Απο τον κόκκινο περιστροφικό διακόπτη γίνεται η ρύθμιση του after market traction control
Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, μπορεί να παρέμβει στο γκάζι, την ανάφλεξη και την παροχή καυσίμου.
Το traction control επεμβαίνει με έναν ή περισσότερους τρόπους. Μπορεί να μεταβάλει το άνοιγμα των πεταλούδων του γκαζιού στα σώματα ψεκασμού του κινητήρα. Έτσι «κλείνει» το γκάζι, σε περίπτωση που ο αναβάτης δεν το κάνει έγκαιρα. Ακόμη, επεμβαίνει στην ανάφλεξη, «κόβοντας» τη δύναμη του κινητήρα. Τέλος, μπορεί να παρέμβει στο σύστημα ψεκασμού και να μειώσει την παροχή καυσίμου στους κυλίνδρους. Συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, υπάρχουν και ως after market αξεσουάρ και μπορούν να τοποθετηθούν σε κάποιες μοτοσυκλέτες μετά την αγορά τους.
Σε κόβει υπερβολικά, αν δεν είναι καλό
Το μειονέκτημα που μπορεί να κρύβει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης είναι η απότομη παρέμβαση, η ενεργοποίησή του χωρίς άμεσο λόγο και η λειτουργία του για μεγαλύτερο διάστημα απΆ ότι είναι απαραίτητο. Ο προγραμματισμός του λογισμικού που χρησιμοποιείται είναι μια σπαζοκεφαλιά για τους κατασκευαστές, που πρέπει να ικανοποιήσουν τα γούστα διαφορετικών αναβατών. Παράπονα, όμως, γίνονται ακόμα, καθώς οι πιο έμπειροι αναβάτες νιώθουν ότι τους περιορίζει, τους καθυστερεί και είναι ενοχλητικό. Τα ελαττώματά του μπορεί να φανούν όταν κάποιος αποφασίσει να εκκινήσει γρήγορα από στάση ή να οδηγήσει με υψηλό ρυθμό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, συστήματα παλαιότερης, κυρίως, τεχνολογίας έμπαιναν απότομα σε λειτουργία, κάνοντας τη μοτοσυκλέτα να αντιδρά σπασμωδικά. Σε άλλες περιπτώσεις, το traction control επενέβαινε σε στιγμές που ο αναβάτης είχε τη δυνατότητα να ελέγξει μόνος του τη μοτοσυκλέτα. Οι ανούσιες παρεμβάσεις, χαλούσαν τη διασκέδαση και απογοήτευαν τους ιδιοκτήτες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και υπάρχει σημαντική βελτίωση. Στόχος των κατασκευαστών είναι να μη γίνεται αντιληπτή η επέμβαση του συστήματος και να παρεμβαίνει μόνο όταν και όπου χρειάζεται, βοηθώντας τον αναβάτη να κινηθεί πιο γρήγορα με ευκολία και ασφάλεια.
Η ύπαρξη, πάντως, του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, δεν μας κάνει άτρωτους. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεπερνάμε τα δικά μας όρια ή αυτά της μοτοσυκλέτας μας και να κινούμαστε σε λογικά και ασφαλή πλαίσια.
Επεμβαίνει όταν πάει να γλιστρήσει ο πίσω τροχός
Ρυθμίζεις τη λειτουργία του ανάλογα με τις συνθήκες και το πόσο εξοικειωμένος είσαι.
Απαραίτητο βοήθημα στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες.
Σε κόβει υπερβολικά, αν δεν είναι καλό
Εσείς οδηγείτε χωρίς traction control; Πόσο εύκολο είναι;