V8 με 785 ίππους: Προέρχεται από Hayabusa και τρομάζει με τις επιδόσεις του

V8 με 785 ίππους: Προέρχεται από Hayabusa και τρομάζει με τις επιδόσεις του
6 Φωτογραφίες »

Δύο κινητήρες Hayabusa και δύο τούρμπο ίσον V8 με 785 ίππους
Ροπή ...φορτηγού 71,4 kgm από flat-plane V8
Και ατμοσφαιρική έκδοση με 3.000 κ.εκ. και 460 ίππους
Δοκιμές στους αγώνες και τιμή ανάλογη της χωρητικότητας

Δύο κινητήρες Hayabusa και δύο τούρμπο ίσον V8 με 785 ίππους

Η JFC Racing παρουσίασε έναν εξαιρετικά ισχυρό κινητήρα V8, βασισμένο σε δύο κυλινδροκεφαλές της Suzuki GSX 1300 R Hayabusa. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει διπλό τούρμπο και είναι ικανός για απόδοση έως και 785 ίππους, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις που απευθύνονται κυρίως σε αγωνιστικά οχήματα και ειδικές κατασκευές. Τα μέρη του κινητήρα αυτού συνδυάζουν την αξιοπιστία της Hayabusa με νέες καινοτόμες λύσεις που καθιστούν τον κινητήρα ένα μοναδικό επίτευγμα μηχανολογίας.
 

Ροπή ...φορτηγού 71,4 kgm από flat-plane V8

Ο κινητήρας V8 της JFC Racing κατασκευάζεται από μπλοκ αλουμινίου, το οποίο γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας με CNC για ακριβή σμίλευση, με βάρος μόλις 17 κιλά. Χρησιμοποιείται στροφαλοφόρος άξονας 180 μοιρών, με πιστόνια και συνδέσμους από την Carrillo, προσφέροντας έτσι έναν καλά ισχυροποιημένο και υψηλών στροφών κινητήρα. Η διαμόρφωση του κινητήρα ως flat-plane δημιουργεί έναν χαρακτηριστικό ήχο υψηλών στροφών, χωρίς τον παραδοσιακό ήχο του cross-plane V8. Ο λόγος συμπίεσης είναι 9,5:1, προσαρμοσμένη για τη λειτουργία του διπλού τούρμπο που εξασφαλίζει την εντυπωσιακή απόδοση των 785 ίππων και 71,4 kgm ροπής, με όριο περιστροφής τις 10.500 σ.α.λ. Η χωρητικότητα του κινητήρα είναι 2.803 κ.εκ., με διάμετρο κυλίνδρου 81 mm και αυξημένη διαδρομή 68 mm, επιτυγχάνοντας τη μεγαλύτερη μέχρι τώρα χωρητικότητα σε σχέση με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της Hayabusa των 1.340 κ.εκ. Η υπερτροφοδοσία παρέχεται από τούρμπο με πίεση 1,1 bar, χωρίς ωστόσο να έχουν αποκαλυφθεί ακριβή στοιχεία για την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης των 785 ίππων.
 

Και ατμοσφαιρική έκδοση με 3.000 κ.εκ. και 460 ίππους

Η JFC Racing προσφέρει επίσης μια ατμοσφαιρική έκδοση του ίδιου κινητήρα V8, αυξάνοντας τη χωρητικότητα στα 3.000 κ.εκ. Αυτή η έκδοση χρησιμοποιεί τις ίδιες κυλινδροκεφαλές της Hayabusa, αλλά με μεγαλύτερη διάμετρο κυλίνδρων (84 mm) και διαδρομή 68 mm, με αποτέλεσμα τη δημιουργία κινητήρα 3.0 λίτρων. Η ατμοσφαιρική έκδοση αποδίδει 460 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 38,7 kgm ροπής στις 7.200 σ.α.λ., με αναλογία συμπίεσης 13,5:1. Παρά την απουσία του τούρμπο, αυτή η έκδοση προσφέρει εξαιρετική απόδοση και έχει ήδη αποδείξει την αξιοπιστία της σε αγώνες αντοχής, όπως το 25 Hours of Thunderhill, όπου και απέδειξε την ικανότητά της να αντέξει σε σφοδρές συνθήκες.
 

Δοκιμές στους αγώνες και τιμή ανάλογη της χωρητικότητας

Ο κινητήρας της JFC Racing προορίζεται κυρίως για εφαρμογές σε αγωνιστικά οχήματα και εξατομικευμένες κατασκευές. Παρά την εντυπωσιακή τεχνολογία του κινητήρα, η ολοκληρωμένη εφαρμογή του απαιτεί περαιτέρω προσαρμογές, όπως συστήματα στήριξης, σύνδεση με κιβώτιο ταχυτήτων και συστήματα ψύξης. Ως εκ τούτου, ο κινητήρας πωλείται ως μέρος μιας ολοκληρωμένης λύσης, με στόχο επαγγελματίες στον τομέα των αγώνων και κατασκευαστές αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Η τιμή του κινητήρα, μαζί με τις απαραίτητες τροποποιήσεις για την εγκατάσταση, παραμένει αδιευκρίνιστη, ωστόσο το 2018 υπήρχαν φήμες που αναφέρονταν σε τιμές που ξεκινούσαν από 50.000 δολάρια για κάθε κινητήρα. Ο κινητήρας έχει ήδη ενσωματωθεί επιτυχώς σε σασί τύπου Lola και έχει χρησιμοποιηθεί σε αγώνες, όπως το 25 Hours of Thunderhill, όπου απέδειξε την ανθεκτικότητα και τις επιδόσεις του κάτω από ακραίες συνθήκες. Με την υψηλή του απόδοση και την compact σχεδίαση, αυτός ο κινητήρας αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η σύγχρονη μηχανολογία.