Yamaha Tracer 9: Κι αυτή με «αυτόματο» κιβώτιο
• Το νέο κιβώτιο Y-AMT με αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία
• Τέσσερα μοντέλα, τα δύο αυτόματα
• Πιο άνετη εργονομία με αλλαγές σε τιμόνι, υποπλαίσιο και σέλα
• Νέοι τροχοί για επιπλέον μείωση του βάρους
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Το νέο κιβώτιο Y-AMT με αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία
Στην καρδιά του Tracer 9 παραμένει ο τρικύλινδος εν σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 890cc που αποδίδει 119 ίππους στις 10.000σαλ και 93Nm ροπής στις 7.000σαλ. Το μεγάλο νέο όμως είναι φυσικά η υιοθέτηση του ημι-αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Y-AMT, που υπόσχεται ένα νέο τρόπο οδήγησης: πλήρως αυτόματο, όταν θέλουμε να αφεθούμε στη φροντίδα της τεχνολογίας, ή χειροκίνητο με αλλαγές σχέσεων μέσω των διακοπτών που βρίσκονται στην αριστερή μανέτα, όταν θέλουμε να οδηγήσουμε με το δικό μας ρυθμό. Όσο οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται σε 0,1sec, συμπλέκτης, κιβώτιο και κινητήρας δουλεύουν αρμονικά και έτσι, πέρα από την ταχύτητα και την ευκολία χρήσης, το Y-AMT ανοίγει και ένα νέο κεφάλαιο στη μακροβιότητα των μηχανικών μερών και στην αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας.
Τέσσερα μοντέλα, τα δύο αυτόματα
Η γκάμα της Tracer 9 περιλαμβάνει πια τέσσερα μοντέλα: τη «σκέτη» Tracer 9, την Tracer 9 GT, την Tracer 9 GT Y-AMT και την Tracer 9 GT+. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν επανασχεδιασμένο προβολέα με κατευθυντικά φώτα (cornering headlight), τη νέα οθόνη TFT διαμέτρου 7 ιντσών και επανασχεδιασμένους διακόπτες. Όπως βλέπουμε, υπάρχει ακόμα η επιλογή να αγοράσει κάποιος την έκδοση χωρίς κανένα έξτρα. Η Tracer 9 GT στοχεύει περισσότερο στην άνεση και στην ασφάλεια για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και περιλαμβάνει προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ, SmartKey και συνδεσιμότητα Bluetooth. Επιπρόσθετα υπάρχει και η έκδοση Tracer 9 GT Y-AMT, η οποία προσθέτει το ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα συγκράτησης στην ανηφόρα (Vehicle Hold Control) και συνδυασμένα φρένα. Τέλος, η έκδοση Tracer 9 GT+ έρχεται με στάνταρ το κιβώτιο Y-AMT, ραντάρ που προσφέρει adaptive cruise control και προειδοποίηση νεκρού σημείου (blind spot detection), σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υψηλής ανθεκτικότητας αλυσίδα, πλαϊνές βαλίτσες χωρητικότητας 30lt και φωτιζόμενους διακόπτες.
Πιο άνετη εργονομία με αλλαγές σε τιμόνι, υποπλαίσιο και σέλα
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή μετά το αυτόματο κιβώτιο Y-AMT είναι η αναβαθμισμένη εργονομία. Το τιμόνι έχει διαφορετική κλίση, γεγονός που μίκρυνε τον κύκλο στροφής από τα 3,1 στα 2,9m, καθιστώντας την έτσι ευκολότερη στους επιτόπιους χειρισμούς με μικρές ταχύτητες. Επιπρόσθετα, το υποπλαίσιο έχει αλλάξει σχεδιαστικά και είναι 50mm μακρύτερο και 150gr ελαφρύτερο σε σύγκριση με πριν. Αυτό, σε συνάρτηση με την επανασχεδιασμένη σέλα με το περισσότερο αφρώδες, ανεβάζει τα επίπεδα άνεσης, κυρίως στα πολύωρα ταξίδια. Η σέλα δε, λόγω μεγαλύτερου πάχους, ανέβηκε μεν σε ύψος για τον οδηγό, ο τελευταίος όμως πατάει πιο εύκολα στο έδαφος, λόγω του ότι το μπροστινό της μέρος είναι πιο στενό.
Νέοι τροχοί για επιπλέον μείωση του βάρους
Το τελευταίο σημείο της Yamaha Tracer 9 που δέχθηκε αναβάθμιση είναι οι τροχοί. Για το 2025 η κατασκευή των ζαντών βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο και η πατενταρισμένη τεχνολογία SpinForge της Yamaha σε συνδυασμό με τα ελαστικά Bridgestone Battlax T32 αφαίρεσαν 200gr από το μπροστινό τροχό και 300gr από τον πίσω και βοήθησαν έτσι στη συνολική μείωση του βάρους κατά 1kg σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η Tracer του 2025 θα ζυγίζει πια 212kg πλήρης υγρών.