Τα 5 πιο ελαφριά δικύλινδρα γυμνά

Τα 5 πιο ελαφριά δικύλινδρα γυμνά

- Στα μόλις 183 κιλά γεμάτο, όσο και το Aprilia αλλά πιο προσιτό
- Το MT-07 είναι το μοναδικό που έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο
- Με το γρηγορότερο 0-100χλμ/ω το KTM 790 Duke
- Η χαμηλότερη στα μόλις 7.790 ευρώ ανήκει στο CFMOTO

YAMAHA: Μόνο αν είναι MAX κυριαρχεί!

HONDA: Transalp Urban Pack με όφελος ως 1.240ε!

APRILIA: Η off-road ψυχή της Tuareg

KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ

Στα μόλις 183 κιλά γεμάτο, όσο και το Aprilia αλλά πιο προσιτό


Η κατηγορία των μεσαίων Naked έχει πληθώρα επιλογών, με μοτοσυκλέτες που έχουν αρκετή ισχύ ώστε να μην τις βαρεθείς ποτέ. Αυτό που στοχεύουν να πετύχουν οι κατασκευαστές με αυτά τα μοντέλα, είναι να προσφέρουν όσο το δυνατό περισσότερη οδηγική απόλαυση στον αναβάτη, δίνοντάς του παράλληλα την δυνατότητα να τα οδηγεί και καθημερινά με σχετική άνεση. Μαζέψαμε λοιπόν σε μία λίστα τα 5 πιο ελαφριά naked με κινητήρες έως 800 κυβικά εκατοστά και μάλιστα δικύλινδρους εν σειρά. Οι διαστάσεις τους είναι αρκετά μαζεμένες και έχουν εξαιρετικά χαμηλό βάρος σαν σύνολα το οποίο δεν ξεπερνά τα 200 κιλά. Είναι έτσι εύκολες στον χειρισμό μοτοσυκλέτες σε συνδυασμό με το σχετικά κοντό τους μεταξόνιο και την οξεία γωνία κάστερ στο πιρούνι. Στην κορυφή του βάθρου, την πρωτιά στο χαμηλό βάρος μοιράζεται το ολοκαίνουριο για το 2025 MT-07 της Yamaha με το Aprilia Tuono 660 με την ζυγαριά να δείχνει μόλις 183 κιλά με όλα τους τα υγρά. Το Yamaha όμως έχει σημαντικά χαμηλότερη τιμή όντας ήδη συμμορφωμένο με τις πιο αυστηρές Euro5+ προδιαγραφές. Ακολουθεί στα 185 κιλά το KTM 790 Duke ύστερα με ένα κιλό παραπάνω στα 186 το CFMOTO 800NK Sport και τέλος το Honda CB750 Hornet ζυγίζει 190 κιλά.

Μάρκα Τιμή Κυβικά Ισχύς/Ροπή Hp / Nm Ρεζερβουάρ Βάρος 0 - 100 100 - 0) Κατανάλωση
YAMAHA MT 07 8.100 689 73,4 / 67 14 183 4 44,2 4,8
APRILIA TUONO 660 10.890 659 93,5 / 67 15 183 3,8 44 6,3
KTM 790 DUKE 9.850 799 105 / 87 14 185 3,6 42,8 6
CFMOTO 800 NK SPORT 7.790 799 94 / 81 15 186 3,7 42,1 5
HONDA CB750 HORNET 7.990 755 91,8 / 75 15.2 190 3,8 44,9 6

Το MT-07 είναι το μοναδικό που έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο

Η Yamaha ήταν η πρώτη που ήδη από το 2024 τοποθέτησε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σε μία γυμνή μοτοσυκλέτα, την Mt-09 με τον τρικύλινδρο CP3 κινητήρα. Το κιβώτιο ονομάζεται Y-AMT και καταργεί τελείως τόσο τον συμπλέκτη όσο και τον λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι. Με την χρήση ενός απτικού διακόπτη See-saw λοιπόν, πατώντας τα πλήκτρα + και - μπορείς να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες σε μόλις 0,1 δευτερόλεπτα και το σύστημα αυτό τοποθετείται και στο μικρότερο αδελφάκι του, το MT-07 και θα είναι διαθέσιμο μέσα στην άνοιξη. Μπορείς φυσικά να το βάλεις και στην πλήρως αυτόματη λειτουργία όπου αλλάζει ταχύτητες μόνο του το σύστημα και εσύ έχεις μόνο να διαχειριστείς γκάζι και φρένο. Και οι 5 μοτοσυκλέτες της λίστας αποκτούν μία σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες που εξυπηρετούν όχι μόνο την ασφάλεια αλλά και την πρακτικότητα. Εξοπλίζονται με Traction Control και ABS, ενώ όλα τα μοντέλα πλην του Yamaha αποκτούν και αδρανειακή μονάδα IMU που τους προσδίδει και λειτουργία Cornering. Η TFT οθόνη έχει γίνει πλέον στάνταρ σε αυτή την κατηγορία και η κάθε εταιρεία έχει βάλει την δική της πινελιά στην παρουσίαση των πληροφοριών. Η CFMOTO μάλιστα, τοποθετεί στο NK την οθόνη κάθετα και αυτή είναι μία μεγάλη 8 ιντσών που έχει και λειτουργία αφής, φυσικά συνδεσιμότητα αλλά και πλοήγηση. KTM, CFMOTO και Aprilia έχουν το αμφίδρομο Quickshifter στον στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο ειδικά σε αυτή την κατηγορία είναι εξαιρετικά βοηθητικό στην σπορ οδήγηση κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων αστραπιαίες.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με το γρηγορότερο 0-100χλμ/ω το KTM 790 Duke

Διαλέξαμε για την λίστα αποκλειστικά τα μοντέλα που αποκτούν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα διότι έχουν όλα παρόμοια λειτουργία και είναι πιο άμεσα συγκρίσιμα. Υπάρχουν φυσικά και επιλογές με V2, τρικύλινδρο και τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα για όσους το επιθυμούν. Οι δικύλινδροι κινητήρες των μοντέλων έχουν διαστήματα ανάφλεξης 270° στον στρόφαλο που τους δίνει την αίσθηση ενός V2 κινητήρα στην λειτουργία, ενώ παράλληλα η ισχύς τους αποδίδεται πιο γραμμικά μειώνοντας ταυτόχρονα και τις δονήσεις του κινητήρα. Ο μικρότερος σε κυβισμό είναι αυτός του Tuono 660 στα 659cc με υψηλή όμως απόδοση στα 93,5 άλογα (95CV). Ο πιο ισχυρός, αλλά και μεγαλύτερος σε κυβισμό (μαζί με αυτόν του CFMOTO), είναι ο LC8c του KTM στα 799cc με απόδοση 105 ίππων και είναι μάλιστα ο μοναδικός με τριψήφιο νούμερο. Αποδίδει και την περισσότερη ροπή στα 87Nm και όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ, άκαμπτο πλαίσιο και υψηλής ποιότητας περιφερειακά, "εκτοξεύουν" την μοτοσυκλέτα στα 100χλμ/ω από στάση σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα, ένα εξαιρετικά χαμηλό νούμερο που απαιτεί και έναν ικανό οδηγό για να επιτευχθεί. Πολύ κοντά στα 3,7 δευτερόλεπτα ακολουθεί το 800NK, στα 3,8δλ τα Tuono 660 και CB750 Hornet και τέλος το MT-07 παρά το γεγονός ότι έχει αρκετά χαμηλότερη απόδοση στα 73 άλογα, πετυχαίνει να την "βγάλει" στον δρόμο με μικρές απώλειες, ολοκληρώνοντας το 0-100χλμ/ω σε 4 δευτερόλεπτα.
 

Η χαμηλότερη στα μόλις 7.790 ευρώ ανήκει στο CFMOTO

Η τιμή απόκτησης είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας που εξετάζουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές σε όλες τις κατηγορίες όπως και στα μεσαία γυμνά. Η CFMOTO, είναι γνωστό πλέον ότι φέρνει μοντέλα με κάποιες από τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς σε κάθε κατηγορία, ενώ η σχέση ποιότητας-τιμής τους βελτιώνεται συνεχώς κάνοντάς τα πολύ δελεαστικά. Το 800NK έρχεται στα μόλις 7.790 ευρώ μία εξαιρετικά χαμηλή τιμή για το πακέτο που προσφέρει, ενώ στα 200 ευρώ παραπάνω (7.990 ευρώ) κοστολογείται το CB750 Hornet της Honda. Η Hornet αποτελούσε πάντα μία προσιτή επιλογή της Ιαπωνικής μάρκας και προσφέρει στους αναβάτες της την αξιοπιστία που εγγυάται το όνομα της εταιρείας, αλλά και την διατήρηση της μεταπωλητικής της αξίας ψηλά. Στα 8.100 ευρώ έρχεται το πλήρως ανανεωμένο σε πλαίσιο, κινητήρα, περιφερειακά, τεχνολογία και εμφάνιση Yamaha MT-07 του 2025, το KTM Duke 790 έρχεται στα 9.850 ευρώ και τέλος το πιο έτοιμο για πίστα Aprilia Tuono 660 κοστίζει 10.890 ευρώ. Όσον αφορά τον τομέα της οικονομίας αξίζει επίσης να αναφέρουμε, ότι στις μετρήσεις μας, το MT-07 του 2025 σημείωσε την χαμηλότερη κατανάλωση στα μόλις 4,8λ/100χλμ, ένα πολύ χαμηλό νούμερο που σε συνδυασμό με το 14λιτρο ρεζερβουάρ του δίνει αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Εσύ ποιο από αυτά τα 5 μεσαία γυμνά θα επέλεγες και γιατί;
 

ESF
DUCATI