Υπάρχουν άραγε στην χώρα μας παραδείγματα καλών οδηγών και αναβατών μοτοσυκλέτας;

Ξέρουμε τελικά να οδηγούμε στην Ελλάδα;

Αραγε υπάρχουν πραγματικά καλοί οδηγοί, στη χώρα μας που χαρακτηρίζεται από την κυκλοφοριακή κόλαση; Και αν ναι… που στο καλό είναι;

Πείτε την αλήθεια. Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει έστω και ένας, καλός οδηγός σε αυτή τη χώρα που μαστίζεται από πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα; Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν μπορεί να υποστηριχθεί, αφού όσα βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Μπορούμε όμως έτσι να ρίξουμε όλους τους οδηγούς και αναβάτες στο ίδιο καζάνι του… χάους;

Φυσικά και υπάρχουν καλοί οδηγοί/αναβάτες.

Όχι, δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών.

Το καλό δεν το προσέχουμε, το κακό το παρατηρούμε αμέσως

Ένας από τους λόγους που οι καλοί οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στο δρόμο, είναι γιατί απλά… δεν προσελκύουν την προσοχή. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή. Για σκεφτείτε όμως: Ποιοι είναι οι οδηγοί ή οι αναβάτες που παρατηρούμε στο δρόμο; Φυσικά, οι κακοί: Αυτός που θα μας «κόψει» στη λωρίδα μας, αυτός που τρέχει πάρα πολύ, αυτός που δεν βγάζει φλας, που πετάγεται από STOP και πόσα άλλα παραδείγματα. Μπορείτε να θυμηθείτε καμία φορά που είδατε κάποιο χρήστη του δρόμου, τον παρατηρήσατε και είπατε: «αυτός είναι καλός»;

Ο καλός οδηγός δεν φτάνει πρώτος. Φτάνει πάντα.

Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα». Και εδώ λοιπόν φαίνεται ότι πρώτος θα φανεί στο γυμνό μάτι, ένας οδηγός που προκαλεί στο δρόμο παρά κάποιος που αξιολογεί προσεκτικά την κατάσταση και φροντίζει να μετακινηθεί όσο πιο συνετά γίνεται.

Είναι δική μας δουλειά, να είμαστε καλοί οδηγοί και αναβάτες!

Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Στην δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καλή εξοικείωση με τις δυνατότητες και τα όρια του δικύκλου μας και φυσικά… χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο. Μην ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες και τα βιβλία που είναι διαθέσιμα και αφορούν οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλά και, με ένα κλικ, μπορούμε να τα φέρουμε στην οθόνη μας!

Τι πιστεύετε εσείς; Καλοί οδηγοί υπάρχουν ή είναι είδος… υπό αφανισμό; Ποιο είναι τελικά το οδηγικό επίπεδο στην Ελλάδα; Πως μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί;
 

  • ΜΙΧΑΗΛ

    ΚΑΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΕΙΝΑΙ 1 ΣΤΟΥΣ 500. Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΥΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ. ΤΟ ΕΧΕΙΣ η ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ. ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΠΡΩΤΑ: ΠΑΤΙΝΙ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ-ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟ- ΜΗΧΑΝΑΚΙ-ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ+ΜΑΘΗΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ.

     
  • Πάνος

    Πως εκπαιδεύεται ο οδηγός δικύκλου; Με οκτάρια ίσα-ίσα για την επιτυχία στις εξετάσεις;

      1
  • loukia

    Η οδηγική συνήθεια στην χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια ας πω άλλαξε δραματικά προς το χειρότερο... άσχετα το τι οδηγάς... επειδή δεν όδηγώ μόνο όχημα βλέπω, παρατηρώ, κ.τ.λ. ότι είτε μηχανή/σκούτερ/παπάκι, όχημα, σκάφος, μικρό αεροσκάφος, κ.τ.λ. οδηγάνε οι περισσότεροι η οδηγική παιδεία, οι κανάνες ασφαλείας=εστω και όχι όλοι=που φτάσαμε να παζαρεύουμε στα της ασφάλειας, η γενική εικόνα-συμπεριφορά των περισσότέρων είναι απλά οικτρά απογοητευτική... Όχι ότι στην χώρα μας ήταν στο πολύ καλά τα πράγματα, όμως είχαν φτάσει εως το 2000+ σε ένα καλό επίπεδο, τηρουμένων των αναλογιών για τη χώρας μας, την ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων της, κ.τ.λ. Ας μην αναλύσουμε το φαινόμενο το οποίο λαμβάνει και διαστάσεις κοινωνικές... σώφρον είναι να γίνεται ορθή, σώφρον, κ.τ.λ. κατήχηση, διδαχή, κ.τ.λ. προς ΟΛΟΥΣ ώστε να πετύχουμε... συνολικά σαν έθνος κάτι το καλύτερο στον τομέα αυτό...

     
  • borbotsalos

    Καλοί και κακοί; Τι είναι η οδήγηση, χολιγουντιανό σενάριο; Όλοι οι οδηγοί, ακόμα και οι καλύτεροι κάνουν λάθη, ίσως και μοιραία κάποτε. Το πρόβλημα δεν είναι το λάθος, το πρόβλημα είναι η κακή συμπεριφορά, η αδιαφορία για τους υπολοίπους. Να παρκάρεις μία φορά στη ράμπα, να οδηγήσεις μία φορά με τη μεγάλη σκάλα καρφωμένη, να ξεχάσεις μια φορά τα φώτα ομίχλης, να μιλήσεις μια φορά στο κινητό ενώ οδηγάς, όλα αυτά μπορεί να οφείλονται σε τυχαία αβλεψία. Αν όμως τα κάνεις συνέχεια δεν είσαι κακός οδηγός, είσαι τενεκές.

      4