Το σχέδιο της νέας ανάρτησης, εφαρμοσμένης σε Piaggio Beverly

Το σχέδιο της νέας ανάρτησης, εφαρμοσμένης σε Piaggio Beverly

Λεπτομέρεια της ανάρτησης, σε δύο θέσεις: Έκτασης και συμπίεσης.

Λεπτομέρεια της ανάρτησης, σε δύο θέσεις: Έκτασης και συμπίεσης.

  • Το σχέδιο της νέας ανάρτησης, εφαρμοσμένης σε Piaggio Beverly
  • Λεπτομέρεια της ανάρτησης, σε δύο θέσεις: Έκτασης και συμπίεσης.

Η Piaggio εργάζεται σε εμπρός ανάρτηση του... 19ου αιώνα!

Τεχνικά σχέδια πατεντών που αποκαλύφθηκαν από διεθνή μέσα, δείχνουν ότι η Piaggio… ξεσκονίζει μηχανολογικές ιδέες 200 και πλέον ετών για τα επόμενα της πονήματα.

«Εναλλακτικό μπροστινό» με αμορτισέρ αντί για πιρούνι

Στα σχέδια, που δημοσιεύθηκαν μεταξύ άλλων και στο ιταλικό Motociclismo, φαίνεται η εργασία της Piaggio, σε ένα νέο σύστημα εμπρόσθιας ανάρτησης. Δεν μιλάμε για πιρούνι, αλλά για ένα σύστημα βραχιόνων και αμορτισέρ. Μάλιστα, το ένα από τα σχέδια που δημοσιεύτηκε, απεικονίζει το νέο σύστημα να εφαρμόζεται σε Beverly, δημιουργώντας ένα… εμπρόσθιο μονόμπρατσο τύπου Vespa!
 


Λεπτομέρεια της ανάρτησης, σε δύο θέσεις: Έκτασης και συμπίεσης.

Λεπτομέρεια της ανάρτησης, σε δύο θέσεις: Έκτασης και συμπίεσης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Στόχος η εξάλειψη των αδυναμιών του πιρουνιού

Έχει γραφτεί πολλάκις, και όχι μόνο από εμάς, ότι το τηλεσκοπικό πιρούνι, μαζί με όλα τα «καλά» του, έχει και κάποια σοβαρά μειονεκτήματα, ειδικά σε εφαρμογές που απαιτούν καλύτερη απόδοση.  Το πιο σοβαρό του πρόβλημα είναι φυσικά η βύθιση του στα φρεναρίσματα, που μειώνει ή εξαλείφει τελείως την δυνατότητα του να αποσβήνει αποτελεσματικά, τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Για αυτό, πολλοί κατασκευαστές έχουν πειραματιστεί με τέτοια συστήματα, ενώ οι βραχίονες εμφανίζονται ακόμα στις Vespa αποτελώντας σήμα κατατεθέν τους.

Εξελίσσοντας ιδέες του 19ου αιώνα

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ, η εμπρόσθια ανάρτηση που εμφανίζεται στην εργασία αυτή της Piaggio, έλκει την έμπνευση της από ιδέες του James Watt, του Σκωτσέζου μηχανικού που ταύτισε το όνομα του με την βιομηχανική επανάσταση και «βάφτισε» την παγκόσμια μονάδα ισχύος. Προσέξτε τα σχέδια: Το κύριο δομικό τμήμα της ανάρτησης είναι ένα σύνολο βραχιόνων που θυμίζουν «ψαλίδι» εμπρός, ενώ ο τροχός εδράζεται σε έναν μικρότερο βραχίονα. Ο τελευταίος, συνδέεται με το αμορτισέρ της ανάρτησης, αλλά και με τον ίδιο τον κεντρικό βραχίονα, ενώ το σχήμα του και η συνδεσμολογία του καθορίζουν τον τρόπο κίνησης του πάνω και κάτω, κατά την διάρκεια της λειτουργίας της ανάρτησης. Το σύστημα ακολουθεί μια φιλοσοφία «υστερούντα βραχίονα» με στόχο την καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων, κατά την επιβράδυνση. Ακόμα, με προσεκτική σχεδίαση ενός τέτοιου μπροστινού, βελτιώνεται και η συμπεριφορά του δικύκλου υπό κλίση, αν συναντά ανώμαλο δρόμο.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »