Οι δυνατότητες των σύγχρονων on – off μοτοσυκλετών έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο. Κατά τη διάρκεια όμως της κατασκευής τους έχουν γίνει αρκετοί συμβιβασμοί ώστε να μπορούν να οδηγηθούν από μεγάλο εύρος αναβατών και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν διαφορετικά εδάφη. Κάποιοι αναβάτες θα γυρίσουν μαζί τους τον κόσμο, άλλοι θα τις χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις εντός πόλης και άλλοι θα οργώσουν τα βουνά. Αν λοιπόν κι εσύ ανήκεις στην τελευταία κατηγορία,
δες ποια είναι τα 5 πράγματα που θα εκτοξεύσουν τις off road δυνατότητες της μοτοσυκλέτας σου.
1. Ελαστικά
Ένα σετ ελαστικών με τακούνια θα προσφέρει καλύτερη πρόσφυση στο χώμα, ενώ τα ισχυρά πλαϊνά τους μειώνουν τον κίνδυνο κλαταρίσματος. Τα συγκεκριμένα όμως ελαστικά απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στην άσφαλτο και ιδιαίτερα όταν αυτή είναι βρεγμένη, καθώς είναι πιο εύκολο να γλιστρήσουν. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχεις κατά νου όταν επιλέξεις ένα καινούργιο σετ ελαστικά. Σκέψου σε τι έδαφος θα περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους και διάλεξε αναλόγως. Πάντως, να είσαι προετοιμασμένος να κάνεις τις απαραίτητες παραχωρήσεις, αφού μέρος της απόδοσης στην άσφαλτο, καθώς και της χιλιομετρικής απόδοσης, θυσιάζονται για χάρη της πρόσφυσης και της πληροφόρησης στο χώμα.
2. Αναρτήσεις
Μπορεί τα εργοστάσια να εφοδιάζουν τις μοτοσυκλέτες τους με αναρτήσεις που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις, αλλά σε μια ιδιαίτερα απαιτητική χωμάτινη διαδρομή μπορεί να τις φέρει σε δύσκολη θέση. Επίσης, να θυμάσαι ότι σε γενικές γραμμές είναι ρυθμισμένες για αναβάτη 70 – 80 κιλών, οπότε δεν θα είναι αποτελεσματικές αν δεν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία. Αν συνυπολογίσουμε ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι φορτωμένη, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Αν αποφασίσεις να επέμβεις, μπορείς είτε να αντικαταστήσεις τελείως τις υπάρχουσες αναρτήσεις, είτε να αντικαταστήσεις τα σωθικά τους και να «φτιάξεις» μια custom ανάρτηση που θα καλύπτει τις ανάγκες σου. Το κόστος μιας τέτοιας μετατροπής δεν είναι αμελητέο, αλλά η διαφορά στη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, θα είναι η μέρα με τη νύχτα.
3. Προστασία
Η πιθανότητα μιας πτώσης στο χώμα είναι αυξημένη, αφού ο χαμηλός συντελεστής πρόσφυσης, οι φυτευτές πέτρες, οι ρίζες, η λάσπη και ένα σωρό άλλοι κίνδυνοι παραμονεύουν. Η προστασία της μοτοσυκλέτας σε περίπτωση πτώσης είναι μεγάλης σημασίας προκειμένου να μπορέσεις να συνεχίσεις. Τα κάγκελα, η ποδιά του κινητήρα και οι χούφτες είναι τα βασικότερα αξεσουάρ που θα προστατέψουν τα ζωτικά σημεία της μοτοσυκλέτας από ζημιές που μπορούν να την ακινητοποιήσουν. Επίσης, αν σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις πλαϊνές βαλίτσες είναι προτιμότερο να επιλέξεις ένα ζευγάρι που να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ώστε να επιβιώσουν από μια επαφή με το έδαφος.
4. Γρανάζωμα
Η αλλαγή του γραναζώματος θα έχει δραστική επίδραση στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Η μείωση του αριθμού των δοντιών του εμπρός γραναζιού ή η αύξηση των αριθμών του πίσω θα βοηθήσει στο να περάσει πιο εύκολα από «κλειστά» και τεχνικά κομμάτια με πρώτη ταχύτητα, ενώ θα είναι πιο «ζωηρή» με δευτέρα και τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Το αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι όταν χρειαστεί να κινηθείς στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, ο κινητήρας θα λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς κατανάλωσης και θορύβου.
5. Σταμπιλιζατέρ τιμονιού
Μπορεί να μη συναντάμε συχνά σταμπιλιζατέρ τιμονιού σε μοτοσυκλέτες που προορίζονται για εκτός δρόμου χρήση, αλλά μια τέτοια προσθήκη μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη σταθερότητα όταν η μοτοσυκλέτα κινείται σε μαλακό έδαφος, όπως άμμο, με μεγάλες ταχύτητες. Το αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι μπορεί το τιμόνι να γίνει πιο «βαρύ», οπότε πρέπει να ρυθμιστεί ξανά ο τρόπος που αποσβαίνει, για να μη γίνεται ενοχλητικό σε πιο κλειστά κομμάτια με χαμηλές ταχύτητες.