ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Βελτιωτικό φίλτρο για supersport μοτοσυκλέτα

ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Σταθεροποιητής τιμονιού

ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Ρυθμιζόμενα ποδοστήρια

ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Aftermarket ¨σπαστές¨ μανέτες

ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Χειρολαβές - grips

Η λεπτομέρια κάνει την διαφορά

Υπάρχουν πολλά βελτιωτικα προϊόντα που μπορούν να κάνουν τη μοτοσυκλέτα μας καλύτερη, χωρίς να φαίνονται με την πρώτη ματιά. Όποιος επιθυμεί όμως μια συνολικά βελτιωμένη μοτοσυκλέτα, σίγουρα θα επενδύσει και σe αυτές τις κατηγορίες.

 

Σε αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν είδη που επικεντρώνονται στην εμφάνιση και άλλα που αφορούν την βελτίωση της οδηγική συμπεριφοράς. Παρακάτω θα αναλύσουμε το κάθε ένα ξεχωριστά.

Φίλτρο αέρα (ελεύθερο)

Ο πρωταρχικός στόχος ενός φίλτρου, είναι η μέγιστη ροή αέρα, σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή προστασία, από την βρωμιά. Η διατήρηση της βέλτιστης, απεριόριστης ροής αέρα, γίνεται πρόβλημα, όταν πρέπει να περάσει από ένα μέσο φιλτραρίσματος. Τα περισσότερα εργοστασιακά φίλτρα, είναι χάρτινα και αρκετά περιορισμένα, αφού έχουν μικρά ανοίγματα για να φιλτράρουν την είσοδο βλαβερών σωματιδίων. Αν καταφέρουμε να αυξήσουμε τη ροή, θα αυξήσουμε την ιπποδύναμη και την ροπή του κινητήρα, καθώς  ο αυξημένος αέρας συντελεί στην αποδοτικότερη καύση.

Τα aftermarket φίλτρα αέρα, είναι από βαμβάκι και πετυχαίνουν αυξημένη ροή αέρα με το μέγιστο δυνατό φιλτράρισμα.  Αυτό επιτυγχάνεται, καθώς ο αέρας ακολουθεί τη συντομότερη διαδρομή και έτσι η βρωμιά, αναγκάζεται να περάσει μέσα από τις ίνες του φίλτρου, εκεί όπου εγκλωβίζεται. Τα βλαβερά σωματίδια, λόγω της ορμής τους, δεν καταφέρνουν να ακολουθήσουν το ρεύμα αέρα γύρω από τις ίνες, αλλά προσκρούουν απ’ ευθείας πάνω σε αυτές και συλλαμβάνονται. Είναι επομένως αποδοτικότερα, και καθώς μπορούν να καθαριστούν και να επαναχρησιμοποιηθούν, έχουν αυξημένο όριο διάρκειας ζωής. 

Σταθεροποιητής τιμονιού

Ένα σύστημα ανάρτησης για την κίνηση του τιμονιού από άκρη σε άκρη, που ελέγχει τις δυνάμεις απόσβεσης σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες. Η λειτουργία του μοιάζει με αυτή του μπροστινού πιρουνιού της μοτοσυκλέτας. Εσωτερικά κυκλώματα και υδραυλικές βαλβίδες, ρυθμίζουν την ποσότητα των ταλαντώσεων  που μεταφέρονται στα χέρια των αναβατών, μέσω των χειρολαβών.

Συνδέεται με το πλαίσιο και μεταφέρει φιλτραρισμένη κάθε απότομη κίνηση στο σκελετό, επιτρέποντας στον αναβάτη να διατηρήσει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας, μειώνοντας παράλληλα τα επίπεδα κούρασης του. Όπως τα μπροστινά πιρούνια έχουν σχεδιαστεί να διαχειρίζονται κάθετες επιπτώσεις, έτσι ο σταθεροποιητής του συστήματος διεύθυνσης έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την πλευρική κίνηση. Το υδραυλικό υγρό περνάει ανάμεσα από ελεγχόμενους θαλάμους, που μειώνουν τις δυνάμεις πρόσκρουσης.

Η οδήγηση σε σκληρό έδαφος, είτε πρόκειται για δρόμο είτε για εκτός δρόμου διαδρομή, μπορεί να βελτιωθεί με τον σταθεροποιητή τιμονιού. Οι μακρινές βόλτες, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος , τα φθαρμένα ελαστικά, είναι παράγοντες κούρασης του αναβάτη, ο οποίος χρειάζεται να εκτελεί συνεχείς διορθώσεις στο τιμόνι. Με το σταθεροποιητή του συστήματος διεύθυνσης, μειώνονται οι εισροές και απορροφώνται οι συνεχείς μετακινήσεις του τιμονιού. Κατ’ επέκταση μειώνεται η κούραση  και αυξάνεται η ασφάλεια, ενώ ο αναβάτης είναι πιο επικεντρωμένος στο δρόμο. Μερικές μεγάλες εταιρίες του χώρου, όπως η Ohlins, η Scott’s Performance και η Hyperpro, προσφέρουν προϊόντα κατάλληλα για κάθε τύπο μοτοσυκλέτας.

Ποδοστήρια

Δηλαδή μαρσπιέ και βάσεις αυτών καθώς και τα λεβιέ φρένου και επιλογής σχέσεων. Ο ρόλος τους συγκεκριμένος, τι μπορούμε όμως να αλλάξουμε / βελτιώσουμε σε αυτά κα την λειτουργία τους; Πρώτα απ΄όλα, μπορούμε ρυθμίσουμε το ύψος των λεβιέ, ώστε να τα φέρουμε ακριβώς στα μέτρα μας. Επίσης μπορούμε να αλλάξουμε το πλαστικό καουτσούκ επένδυσης των μαρσπιέ ή να τοποθετήσουμε σε περίπτωση που δεν υπάρχει βελτιώνοντας την άνεση. Σε περίπτωση που οδηγούμε αρκετά εκτός δρόμου κάποια Adventure μοτοσικλέτα, αφαιρούμε την λαστιχένια επένδυση – παπουτσάκι  ώστε να μην γλιστρά η μπότα μας από τις λάσπες και  τα νερά.

Για τις street –superbike μοτοσικλέτες, ισχύει επίσης η ρύθμιση των λεβιέ αλλά μπορούμε να το προχωρήσουμε πολύ παραπέρα στο τομέα βελτίωση / αναβάθμιση. Πρώτα απ΄ όλα αλλάζει σχετικά εύκολα η σειρά επιλογής σχέσεων σε racing (δηλαδή πρώτη πάνω, όλες οι άλλες κάτω) αν κάνουμε συχνά επισκέψεις σε πίστα. Κατά δεύτερον, μπορεί να αλλάξει όλο το σετ των ποδοστηρίων και να αντικατασταθεί με κάποιο άλλο,  που αφαιρεί κάτι της από βάρος, προσθέτει σίγουρα σε εμφάνιση και επίσης προσφέρει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων τόσο στα λεβιέ ύψος και μήκος  αλλά και στην θέση των μαρσπιέ. Τέλος, στις custom μοτοσικλέτες τα μαρσπιέ – λεβιέ έχουν την τιμητική τους σε ότι αφορά στο customizing τους.


Grips – χειρολαβές τιμονιού

Τα grips αλλάζουν σχετικά εύκολα και είναι προσιτά στην αγορά τους, οπότε μπορεί ο καθένας να προσαρμόσει αυτά της αρεσκείας του, καλύπτοντας τις εργονομικές και αισθητικές ανάγκες του. Το ζητούμενο, πέραν της εμφάνισης, είναι αυτό που λέει και το όνομα τους… το grip στο χέρι, δηλαδή να το πόσο καλά πιάνει χωρίς να γλυστρά. Υπάρχουν εκατοντάδες τύποι grip με όλων των ειδών τα patterns (ανάγλυφα και μη) και η επιλογή τους έχει να κάνει με το είδος της μοτοσικλέτας που οδηγάτε και πως την οδηγάτε. Σίγουρα κάποιο από αυτό σαν κάνει και αν προβληματίζεστε στην επιλογή, μπορείτε πάντα να συμβουλευτείτε το προσωπικό των εξειδικευμένων μοτοσικλετιστικών καταστημάτων που τα διαθέτουν.

Ο γενικός κανόνας είναι πως σε τουριστική χρήση θέλουμε αρκετό υλικό ώστε να υπάρχει άνεση, ενώ σε πίστα και χώμα μας ενδιαφέρει το μέγιστο grip και η όσο το δυνατόν καλύτερη αίσθηση λαβής του τιμονιού. Εννοείται ότι υπάρχουν και τα ενδιάμεσα στάδια ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα. Για τις cruiser – νεορετρό μοτοσικλέτες το θέμα έχει να κάνει πρωτίστως με την αισθητική, με τις επιλογές και σε αυτή την περίπτωση να είναι πάρα πολλές. Ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στα grips, είναι η μετά την αγορά τοποθέτηση κάποιου θερμαινόμενου kit. Στην περίπτωση αυτή, αν δεν υπάρχει διαθέσιμο kit από την κατασκευάστρια εταιρεία της μοτοσικλέτας μας, επιλέγουμε πάντα κάτι επώνυμο και δοκιμασμένο, ενώ απευθυνόμαστε και σε εξειδικευμένους τεχνικούς – ηλεκτρολόγους για την τοποθέτηση του.

Μανέτες – Αντίβαρα

Το «υπόλοιπο» των στοιχείων στα άκρα του τιμονιού είναι οι μανέτες και τα αντίβαρα. Ξεκινώντας από τις πρώτες, υπάρχουν στην αγορά πολλοί τύποι, που διαφέρουν ως προς το σχήμα και το υλικό κατασκευής τους. Από απλό χάλυβα, μέχρι αεροπορικό αλουμίνιο  και ανθρακονήματα, οι μανέτες μπορούν να βελτιώσουν την εργονομία προσφέροντας καλύτερη αίσθηση λειτουργίας στον αναβάτη. Κοντές, μακριές, σπαστές και πολλές από αυτές, άμεσα και εύκολα ρυθμιζόμενες, θα ταιριάξουν στην μοτοσικλέτα και στο οδηγικό  σας στυλ, βελτιώνοντας παράλληλα την εμφάνιση της μοτοσικλέτας σας.

Τα αντίβαρα, δεν έχουν διαφοροποιήσεις στον λειτουργικό τους ρόλο, βρίσκονται εκεί για να αποβαίνουν ενοχλητικούς υψίσυχνους  συντομισμούς. Η αλλαγή τους με after market κοστίζει ελάχιστα και προσθέτει μόνο στην εμφάνιση. Ωστόσο αν για κάποιο λόγο αλλάξουμε τιμόνι με κάτι φαρδύτερο, διαφορετικής διατομής ή διαφορετικού υλικού, τότε θα χρειαστεί να ψάξουμε και τα αντίβαρα που του ταιριάζουν καλύτερα, αποβαίνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των κραδασμών.
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ