ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Το εσωτερικό των αναρτήσεων

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Τα κύρια χαρακτηριστικά της ανάρτησης είναι κατι που όλοι πρέπει να γνωρίζουν μιας και είναι ένα απο τα βασικότερα στοιχεία για τη σωστή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

 

Η ανάρτηση της μοτοσυκλέτας εξυπηρετεί τους εξής σκοπούς: είναι υπεύθυνη για το χειρισμό και την οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας καθώς και για τη διαδικασία της πέδησης. Επίσης παρέχει ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις, απομονώνοντας τους κραδασμούς και αποσβένοντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ο διαχωρισμός αφορά το εμπρός και πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας. Για το μπροστινό σύστημα ανάρτησης  υπάρχουν δύο είδη πιρουνιού.

Τα συμβατικά τηλεσκοπικά πιρούνια, είναι υδραυλικά αμορτισέρ με σπειροειδή ελατήριο στο εσωτερικό τους. Είναι συνδεδεμένα με τον άξονα του τροχού και στην κορυφή τους συνδέονται σε μια τριπλής διάταξης γέφυρας. Στα συμβατικά πιρούνια, το κατώτερο τμήμα σύρετε πάνω κάτω στους σωλήνες του πιρουνιού. Οι σωλήνες αυτοί πρέπει να είναι εντελώς λείοι, για να μην αλλοιώνονται οι τσιμούχες, ώστε να σφραγίζουν το λάδι στο εσωτερικό του πιρουνιού. Γι αυτό το λόγο σε μερικά μοντέλα, παράδειγμα τα on-off, περικλείονται από προστατευτικά ή αλλιώς μπότες.

Τα ανεστραμμένα πιρούνια, εγκαθίστανται ανάποδα σε σχέση με τα συμβατικά. Οι φορείς ρυθμιστικού είναι στην κορυφή πάνω στη γέφυρα και οι σωλήνες του ορθοστάτη είναι στερεωμένες στον άξονα. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το μη αναρτώμενο βάρος και αυξάνεται η ακαμψία, βελτιώνοντας το χειρισμό.  Το κόστος τους όμως είναι μεγαλύτερο και αν δεν σφραγίσουν σωστά, ομοίως με  τα συμβατικά  χάνουν όλο το λάδι τους.

Στο πίσω σύστημα ανάρτησης, χρησιμοποιούνται υδραυλικά αμορτισέρ με ένα ελικοειδές ελατήριο εγκατεστημένο γύρω τους. Μπορεί να προσαρμόζονται στο μήκος, την προφόρτιση και την απόσβεση ή να μην επιδέχονται ρυθμίσεων. Τα περισσότερα έχουν εσωτερικές δεξαμενές λαδιού, μπορεί όμως να συναντήσουμε με εξωτερικές δεξαμενές ή με απόσβεση υποβοηθούμενη με αέρα. Στην αγορά υπάρχουν aftermarket επιλογές, που έχουν σχεδιαστεί για κάθε μοτοσυκλέτα ξεχωριστά και μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με τις επιλογές του κάθε αναβάτη. Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Τα διπλά αμορτισέρ, που αρχικά σχεδιάστηκαν για να αυξήσουν τη μετακίνηση του πίσω τροχού και χρησιμοποιούνται σε παλιότερες ή σε off-road μοτοσυκλέτες και το μονό αμορτισέρ, που συνδέει το ψαλίδι με το πλαίσιο. Είναι τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω τροχό και χρησιμοποιεί ένα σύνδεσμο, που ενώνεται με το ψαλίδι, ο οποίος είναι σχεδιασμένος να δίνει ένα μεγαλύτερο ποσοστό απόσβεσης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ