Αντιψυκτικό: Κρατώντας τις ισορροπίες

Αντιψυκτικό: Κρατώντας τις ισορροπίες

Διαβάστηκε από 30749 αναγνώστες

Διάβασε εδώ τα πάντα για το τι κάνει πώς «λειτουργεί» το ψυκτικό υγρό του κινητήρα, αλλά και τι να προσέξεις, αν αποφασίσεις να συντηρήσεις μόνος σου το σύστημα ψύξης.

Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, σκοπός του ψυκτικού είναι να κρατά την θερμοκρασία του κινητήρα σε φυσιολογικά επίπεδα. Σε αυτό βέβαια έχει την βοήθεια του αέρα, αλλά και του λαδιού. Το ψυκτικό υγρό αποτελείται από διάφορα χημικά, μεταξύ των οποίων η αιθυλενογλυκόλη, αναμεμειγμένα με νερό, ώστε να διασφαλίζεται η ιδανική ισορροπία μεταξύ αντοχής στη διάβρωση και το πάγωμα και μεταφοράς θερμότητας. Ακόμα κι αν βρίσκεσαι σε περιοχή που το θερμόμετρο δεν δείχνει θερμοκρασίες υπό του μηδενός, θα πρέπει να χρησιμοποιείς αντιψυκτικό, προκειμένου το κύκλωμα ψύξης να προστατεύεται από τη διάβρωση, να λιπαίνεται η αντλία νερού και να αυξάνεται το σημείο βρασμού.

Kοινοποίησέ το »
Σχολιάσε το στο facebook »




Το κύκλωμα ψύξης της μοτοσυκλέτας χρειάζεται συντήρηση, αφού το αντιψυκτικό γίνεται πιο οξύ με το πέρασμα του χρόνου και μπορεί να διαβρώσει το ψυγείο, την αντλία νερού και τον ίδιο τον κινητήρα. Επίσης, οι σωληνώσεις του συστήματος καταστρέφονται σταδιακά και μπορεί να αποκτήσουν ρωγμές. Από την άλλη η διάρκεια ζωής του ψυκτικού υγρού εξαρτάται από τον τύπο του και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί. Τα διαστήματα αλλαγής καθορίζονται από τον κατασκευαστή, αλλά σε γενικές γραμμές αντέχουν από 2 έως 5 χρόνια. Αν συντηρείς μόνος σου το κύκλωμα ψύξης, μην ξεχάσεις να αφήσεις τον κινητήρα να κρυώσει πριν ξεκινήσεις τις εργασίες.

Το κύκλωμα ψύξης λειτουργεί υπό πίεση και αυτό αυξάνει το σημείο βρασμού του αντιψυκτικού. Για παράδειγμα, ένα αντιψυκτικό που είναι αραιωμένο με νερό σε αναλογία 1:1 και λειτουργεί σε σύστημα με 14 PSI, έχει σημείο βρασμού περίπου τους 130 βαθμούς Κελσίου, ενώ παγώνει στους -37 βαθμούς στο επίπεδο της θάλασσας. Όσο το υψόμετρο ανεβαίνει το σημείο βρασμού μειώνεται, αλλά συνήθως οι θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι χαμηλότερη εκεί. Τα σύγχρονα ψυκτικά υγρά έρχονται σε επαφή με διαφορετικά υλικά, όπως ατσάλι, αλουμίνιο, μαγνήσιο, πλαστικό, χαλκό, καουτσούκ και πρέπει να είναι συμβατά με όλα αυτά. Κατά την αγορά του αντιψυκτικού, σιγουρέψου ότι είναι κατάλληλο για τον κινητήρα σου.



Στην αγορά υπάρχουν ειδικές λωρίδες με τις οποίες μπορείς να ελέγξεις την κατάσταση του κυκλώματος ψύξης. Αν υπάρχει σκουριά, θα πρέπει το αντιψυκτικό να στραγγιστεί και να καθαριστεί το κύκλωμα. Όταν γεμίζεις ξανά το σύστημα ψύξης, έχε κατά νου ότι μπορεί να παγιδευτεί αέρας και να χρειάζεται εξαέρωση. Το εγχειρίδιο χρήσης υποδεικνύει τα σημεία που θα βρεις τα ειδικά βιδάκια και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις. Κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος ψύξης μπορεί να χρειαστεί αλλαγή ο θερμοστάτης ή κάποιες από τις σωληνώσεις. Όταν ολοκληρώσεις τις εργασίες, άσε τον κινητήρα να δουλέψει στο ρελαντί μέχρι να ζεσταθεί πλήρως και τσέκαρε την ένδειξη της θερμοκρασίας, αν υπάρχει, καθώς και ότι ο ανεμιστήρας λειτουργεί, όταν ο κινητήρας φτάσει την ανάλογη θερμοκρασία.

Το ψυκτικό υγρό είναι τοξικό και η γλυκιά του γεύση αρέσει στα ζώα, οπότε θα πρέπει να φυλάσσεται σε καλά κλεισμένο δοχείο και να απορρίπτεται σε κατάλληλα κέντρα ανακύκλωσης.      

Kοινοποίησέ το »
Σχολιάσε το στο facebook »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός