100 ώρες το χρόνο χαμένες πίσω από το τιμόνι. Η λύση: πάρε μηχανή.
Στο Top 10 της Ευρώπης η Αθήνα: Ένα μισάωρο για μόλις 10 χιλιόμετρα
Πού κολλάνε περισσότεροι οι Αθηναίοι οδηγοί και γιατί
Μέχρι να αλλάξουν (όντως) τα πράγματα, μόνη λύση είναι οι δύο τροχοί
Δεν έχεις δίπλωμα; Δεν ξέρεις τι να πάρεις; Έχουμε τη λύση!
Στο Top 10 της Ευρώπης η Αθήνα: Ένα μισάωρο για μόλις 10 χιλιόμετρα
Μέσα στις δέκα πρώτες θέσεις των αστικών κέντρων με την πιο αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση κατατάχθηκε η Αθήνα, αφού, σύμφωνα με μελέτη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων που δημοσιεύτηκε στο news247, για να διανύσει ένας οδηγός με αυτοκίνητο δέκα χιλιόμετρα στο κέντρο της πόλης χρειάζεται κατά μέσο όρο τριάντα λεπτά. «Κερδίζουν» την Αθήνα μόνο οι παραδοσιακά «παστωμένες» πόλεις: Λονδίνο (33 λεπτά), Δουβλίνο (33 λεπτά), Βαρκελώνη (31 λεπτά), Βουκουρέστι (31 λεπτά), Βρυξέλλες (30 λεπτά) και Ρώμη (30 λεπτά). Όπως γνωρίζουμε όλοι όμως ―ακόμα και ως τουρίστες― οι παραπάνω πόλεις διαθέτουν μεγάλο, λειτουργικό και εν πολλοίς αξιόπιστο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς, κάτι που στην Αθήνα δυστυχώς ακόμα το ...ψάχνουμε. Το ΙΧ λοιπόν στην Αθήνα δεν πολλές φορές επιλογή, αλλά ανάγκη, μιας που πολλοί εργαζόμενοι καθημερινοί εργαζόμενοι θα προτιμήσουν να καθίσουν με τις ώρες πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου τους παρά να φάνε τις ίδιες ώρες μπες-βγες από λεωφορεία σε μετρό κι από τρόλεϋ σε τραμ.
Πού κολλάνε περισσότεροι οι Αθηναίοι οδηγοί και γιατί
Η κατάσταση δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο όταν αναφερθούμε σε βασικούς οδικούς άξονες της Αθήνας, όπως είναι η Κατεχάκη και η Αθηνών-Λαμίας, οι οποίες ενώνουν μεγάλες περιοχές της πόλης και δεν υπάρχει δυνατότητα προσπέλασής τους με μέσα μαζικής μεταφοράς. Για την πλειοψηφία των ανθρώπων που μένουν μακριά από τον τόπο εργασίας τους η μόνη λύση είναι να κλειστούν μέσα σε ένα κουτί με τέσσερις ρόδες το οποίο (στην καλύτερη περίπτωση) τσουλάει βασανιστικά αργά, επιβαρύνοντας έτσι την ψυχολογία τους και το περιβάλλον. Η κατάσταση δεν μεταβάλλεται παρά μόνο ελάχιστα με τη χρήση της Αττικής Οδού, η οποία τις «διάσημες» ώρες του πρωινού και του απογεύματος είναι επίσης ασφυκτικά ...πηγμένη με τετράτροχα οχήματα.
Μέχρι να αλλάξουν (όντως) τα πράγματα, μόνη λύση είναι οι δύο τροχοί
Από τη στιγμή που η βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν φαίνεται να πλησιάζει ούτε καν σύντομα και οι μόνες λύσεις που έχει δώσει ως τώρα η Πολιτεία είναι αόριστα κίνητρα για τηλεεργασία και για μετακίνηση (άκουσον-άκουσον) των ίδιων των εταιρειών σε περιοχές με λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση, το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι το μέσο της μετακίνησης. Μοναδική λύση με εφαρμογή «από αύριο» κιόλας μπορεί να είναι μόνο η αντικατάσταση του τετράτροχου οχήματος με ένα δίτροχο. Ακόμα και πηγαίνοντας «σα χελώνα» με scooter, παπί ή μοτοσυκλέτα στη δουλειά, ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, ξεφεύγεις από το σταμάτα-ξεκίνα του αυτοκινήτου και η μετακίνηση αποκτά ροή, γεγονός που σε βοηθάει να φτάνεις στη δουλειά ή στο σπίτι με περισσότερη ηρεμία. Ακόμη, ο ρουχισμός ασφαλείας (μπουφάν, παντελόνι, παπούτσια) τα τελευταία χρόνια δεν είναι απλά οκ στο μάτι, αλλά μπορεί να φτάσει μέχρι και σε κυριλέ επίπεδα, έτσι δεν είναι απαραίτητο να κουβαλάει κάποιος έξτρα αλλαξιά ρούχα για το γραφείο ή για τη βόλτα. Τέλος ―και ίσως το σημαντικότερο όλων― η μετακίνηση με δίτροχο είναι κατά πολύ οικονομικότερη από αυτή με αυτοκίνητο: μικρότερη κατανάλωση, οικονομικότερα σέρβις, πιο φτηνά αναλώσιμα, χαμηλότερο κόστος ασφάλισης και τελών κυκλοφορίας.
Δεν έχεις δίπλωμα; Δεν ξέρεις τι να πάρεις; Έχουμε τη λύση!
Δύο ακόμα πράγματα κάνουν τους οδηγούς να αναβάλλουν συνέχεια την απόκτηση δικύκλου. Το πρώτο είναι το δίπλωμα οδήγησης. «¶ντε τώρα διάβαζε, δίνε εξετάσεις, δίνε πορεία, περίμενε μήνα να σου έρθει το δίπλωμα» κλπ. Απίστευτο κι όμως αληθινό: εδώ η Πολιτεία έχει τη λύση. Με δίπλωμα αυτοκινήτου με τουλάχιστον 6 χρόνια σε ισχύ και παρακολούθηση μόνο πέντε μαθημάτων από σχολή οδήγησης μπορεί ένα άτομο από 27 ετών και άνω να αποκτήσει δυνατότητα οδήγησης δίτροχού μέχρι 125 κ.εκ. και 15 ίππων, κανονικά και με το νόμο. Το δεύτερο είναι το πλήθος των επιλογών. Λύση σε αυτό το πρόβλημα παρέχει το Moto Τρίτη με real-world συγκριτικά που δεν βρίσκονται σε κανένα άλλο μέσο, βασίζονται σε δικές μας μετρήσεις και αντικατοπτρίζουν πραγματικές ανάγκες και δίνουν λύση σε διλήμματα που όλοι έχουν. Θέλεις τα τέσσερα scooter μικρού κυβισμού με τα καλύτερα φρένα; Το έχουμε. Θέλεις τα ελαφρύτερα Adventure με τη χαμηλότερη κατανάλωση; Το έχουμε. Θέλεις τα μικρά scooter με τις μεγαλύτερες σέλες; Το έχουμε. Και μόνο στο Moto Τρίτη.