1390 Superduke: Ο νέος Αρχιδούκας της ΚΤΜ
Νέος κινητήρας 1350cc με 190 ίππους και 145 Nm ροπής.
Αναρτήσεις WP και φρένα Brembo.
5 Riding modes και μπορεί να μπει και Anti-Wheelie Control.
Με την τεχνολογία Ride Height Device από τα MotoGP.
KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ
H KTM γιορτάζει τα 30 χρόνια Duke με τον πιο εμφατικό τρόπο: Παρουσιάζοντας τον νέο υπερδούκα, των 1350cc και των 190 ίππων. Aπό τις αρχές του 2024, το νέο Superduke 1390 θα πάρει τη θέση του παλαιότερου 1290, το οποίο έκανε την εμφάνισή του 11 χρόνια νωρίτερα και πέρασε 3 γενιές στην κορυφή των γυμνών της Αυστριακής εταιρείας.
Στιλιστικά το νέο μοντέλο είναι αρκετά παρόμοιο με το 1290, αλλά αποκτά έναν νέο LED προβολέα, παρόμοιο με αυτόν που είδαμε στο 990 Duke πρόσφατα στην EICMA. Υπάρχουν επίσης νέα αεροδυναμικά «φτερά» που βγαίνουν από τα πλευρά του ντεπόζιτου των 17,5 λίτρων και νέες ζάντες οι οποίες είναι 1,2 κιλά ελαφρύτερες από πριν.
Κινητήρας
Ο κινητήρας βασίζεται στον LC8 V-Twin που βρίσκουμε στο 1290, όμως η διάμετρος των κυλίνδρων έχει αυξηθεί στα 110mm (σε σύγκριση με τα 108mm που ήταν πριν), ενώ πλέον υπάρχει και μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, με 2 διαφορετικές «χαρτογραφήσεις», ανάλογα με τις στροφές στις οποίες βρίσκεται ο αναβάτης. Σαν αποτέλεσμα, το νέο 1390 Duke παράγει 10 ίππους και 32 Nm ροπής παραπάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του (φτάνοντας πλέον τα 145 Nm).
Πέρα από τον κινητήρα, η εισαγωγή αέρα και το φιλτροκούτι έχουν επανασχεδιαστεί, επιτρέποντας την καλύτερη ροή στον κινητήρα, ενώ και το κιβώτιο ταχυτήτων έχει υποστεί αλλαγές, με την πέμπτη και την έκτη σχέση να μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερο εύρος ταχύτητας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Το πλαίσιο του 1390 Duke είναι το χαρακτηριστικό ΚΤΜ τύπου Trellis και στην έκδοση R (στη στάνταρ έκδοση) συνεργάζεται με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι WP 48mm και ένα μονοσόκ αμορτισέρ πίσω. Στην έκδοση EVO, όπως συμβαίνει και στο 1290 από το 2022, έχουμε ημιενεργητικές αναρτήσεις, με το Suspension Control Unit (SCU) να ρυθμίζει την απόσβεση κατά τη διάρκεια της οδήγησης, βασιζόμενο στις πληροφορίες που παίρνει από την IMU.
Στον τομέα του φρεναρίσματος έχουμε 2 δίσκους 320mm μπροστά, με μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema και μια διπίστονη δαγκάνα Brembo πίσω, με έναν δίσκο 240mm.
Εξοπλισμός
Μια οθόνη TFT 5” αναλαμβάνει την πληροφόρηση του αναβάτη και την «πλοήγηση» ανάμεσα σε 5 Riding Modes (Rain, Street, Sport στον στάνταρ εξοπλισμό και Performance και Track σαν έξτρα).
Βασική είναι επίσης η τεχνολογία που ρυθμίζει το ύψος της μοτοσυκλέτας (Ride Height Device), η οποία προέρχεται από τα MotoGP και χαμηλώνει αυτόματα την προφόρτιση της πίσω ανάρτησης όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη.
Υπάρχει επίσης η επιλογή να προστεθεί ένα Anti-Wheelie Control, το οποίο έχει πέντε διαφορετικά επίπεδα και μπορεί να περιορίσει το σήκωμα του μπροστινού τροχού από 0.36° μέχρι 22.25°, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.