Το ΝΙΚΕΝ διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία της Yamaha, χαρίζοντας ένα πρωτοφανές αίσθημα ασφάλειας ανεξαρτήτως δρόμου και συνθηκών, χωρίς να στερείται των στοιχείων που κάνουν ξεχωριστή μια sport μοτοσυκλέτα. Το μπροστινό σύστημα χρησιμοποιεί την τεχνολογία LML ( Leaning Multi Wheeler ) κρατώντας παράλληλους τους δύο τροχούς με σταθερή απόσταση μεταξύ τους, ακόμα και στις 45 μοίρες, που σύμφωνα με την Yamaha είναι το όριο κλίσης.
Για να επιτευχθεί αυτό, δύο ανεστραμμένα πιρούνια σε κάθε τροχό (το μπροστινό 41 χιλ εκτελεί χρέη κατευθυντικότητας και το πίσω 43χιλ απόσβεσης) συνεργάζονται με ένα υβριδικό περιμετρικό πλαίσιο από χυτά τμήματα και ατσάλινους σωλήνες, το οποίο κρύβει μέσα του τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα CP3 (Crossplane Triple 9) που έχουμε γνωρίσει στα MT-09 και Tracer, με μικρές διαφοροποιήσεις ώστε να ταιριάζει στα δεδομένα του νέου μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο εκρηκτικός χαρακτήρας παραμένει παρά τα περισσότερα κιλά, κάνοντας το NIKEN να επιταχύνει δυνατά μέχρι τα 205 χλμ/ώρα που είναι και η (ηλεκτρονικά περιορισμένη) τελική του. Οδηγώντας το, απλώς δεν σε απασχολεί η ποιότητα του δρόμου, καθώς γνωρίζεις ότι τα περιθώρια πρόσφυσης βρίσκονται σε άλλο επίπεδο, το οποίο καμία μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να αγγίξει.