5 επικίνδυνα λάθη που κάνει ο συνεπιβάτης σου
Αυτά είναι τα 5 σοβαρότερα λάθη που κάνει ο συνεπιβάτης σου και ίσως κάνεις κι εσύ ως συνεπιβάτης.
Συνεπιβάτης χωρίς κράνος ή εξοπλισμό
Πολλοί πιστεύουν ότι είναι η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι αποκλειστικά για ένα άτομο, αλλά συχνά θα χρειαστεί να μεταφέρεις δεύτερο άτομο. Ο ρόλος του συνεπιβάτη όμως δεν είναι απλός, καθώς λόγω της γεωμετρίας μιας μοτοσικλέτας, κάθε απότομη κίνηση, μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις. Πρέπει να είναι χαλαρός και να ακολουθεί την κίνηση του σώματος του αναβάτη, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δυσκολεύει την κατευθυντικότητα της μοτοσικλέτας. Τηρώντας κάποιους απλούς κανόνες, όπως η βόλτα γίνεται ευχάριστη και με ασφάλεια.
Ένα λάθος που γίνεται υπερβολικά συχνά. Ο συνεπιβάτης πρέπει να φέρει πάντα σωστό εξοπλισμό. Κράνος, μπουφάν και γάντια είναι απαραίτητα, ενώ σε ταξίδια καλό είναι να φοράει και παντελόνι με ενισχύσεις. Μην ξεχνάμε ότι ο συνεπιβάτης μας είναι δική μας ευθύνη, και δεν πρέπει κανονικά να δεχόμαστε στη μοτοσυκλέτα μας άτομο που δε φέρει εξοπλισμό, καθώς μπορεί να βρεθούμε ακόμα και ποινικά υπεύθυνοι για πιθανόν σωματικές βλάβες σε περίπτωση ατυχήματος!
Ένα λάθος που γίνεται υπερβολικά συχνά. Ο συνεπιβάτης πρέπει να φέρει πάντα σωστό εξοπλισμό. Κράνος, μπουφάν και γάντια είναι απαραίτητα, ενώ σε ταξίδια καλό είναι να φοράει και παντελόνι με ενισχύσεις. Μην ξεχνάμε ότι ο συνεπιβάτης μας είναι δική μας ευθύνη, και δεν πρέπει κανονικά να δεχόμαστε στη μοτοσυκλέτα μας άτομο που δε φέρει εξοπλισμό, καθώς μπορεί να βρεθούμε ακόμα και ποινικά υπεύθυνοι για πιθανόν σωματικές βλάβες σε περίπτωση ατυχήματος!
Δεν ανεβαίνει ή κατεβαίνει σωστά
Μεγάλη προσοχή απαιτείται από μεριάς συνεπιβάτη στο ανέβα-κατέβα από τη μοτοσυκλέτα. Δεν πρέπει να πατά στο μαρσπιέ και να ανεβαίνει, καθώς ο αναβάτης θα αναγκαστεί να διαχειριστεί εκτός από το βάρος της μοτοσυκλέτας και το δικό του, και αν το κάνει θα πρέπει πρώτα να ειδοποιήσει τον αναβάτη.
Στηρίζει το βάρος του στη βαλίτσα
Το top case (βαλίτσα) δεν είναι για να ακουμπά ο συνεπιβάτης την πλάτη του. Αλλωστε, δεν βολεύει, καθώς όλες οι ανωμαλίες γίνονται αισθητές και τον χτυπάνε στην πλάτη, ενώ ασκείται πίεση και στον μηχανισμό συγκράτησης της βαλλίτσας.
Κινείται από μόνος του, χωρίς να ακολουθεί τον οδηγό
Το πιο σημαντικό αλλά και επικίνδυνο λάθος! Ο αναβάτης ποτέ δεν πρέπει να κινείται από μόνος του, ούτε παίρνει κλίση. Συμπεριφέρεται σα «νεκρό» φορτίο, ακολουθώντας όλες τις κινήσεις του αναβάτη.
Δεν κρατιέται σωστά
Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες διαθέτουν χειρολαβές και πρέπει ο συνεπιβάτης να κρατιέται από αυτές και όχι να γραπώνεται από τον οδηγό. Σε street μοτοσικλέτες, όπου αναβάτης και συνεπιβάτης σκύβουν πολύ, το ένα χέρι του συνεπιβάτη είναι καλό να ακουμπά στο ρεζερβουάρ και σε κάθε φρενάρισμα να κρατά κόντρα, ειδάλλως θα πέφτει με όλο του το βάρος πάνω στον αναβάτη.
Συνέχεια του άρθρου >>>